Spiel des Jahres 2010: Dixit
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bartjes!
- Uitgever
Spiel des Jahres 2010: Dixit
Dixit is in Duitsland Spiel des Jahres geworden. Terecht of niet?
Labels:
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Tja, Dixit is een aardige partygame. De jury heeft kennelijk niet zo'n hoge pet op van Otto Normalspieler.
Die Tore der Welt is SdJ Plus geworden. Wat mij betreft had Tore der Welt de SdJ mogen worden. Maar ja, da's kennelijk te moeilijk voor de doorsnee Duitser
Die Tore der Welt is SdJ Plus geworden. Wat mij betreft had Tore der Welt de SdJ mogen worden. Maar ja, da's kennelijk te moeilijk voor de doorsnee Duitser
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Spellenprijzen toekennen is appels met peren vergelijken. Alle genomineerde spellen zijn op hun manier vlot en leuk en toegankelijk en saai en oninteressant en obligaat. Ik vind dan ook dat de jury geen dubbelprijzen moet toekennen (zoals nu gebeurd is), want waarom wel dat ene spel en niet de andere? Geef dan gewoon alle genomineerden een prijs, klaar!
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
valentijn
- Joker
Re: Spiel des Jahres 2010: Dixit
Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Niet per sé omdat het spel niet een strategisch spel is, dat vind ik dan juist wel weer jammer, maar omdat de sfeer van het spel zo sterk is uitgewerkt. Een spel zonder tekst, vol illustraties... Dit moet zijn meegenomen in de beoordeling van het spel en dat vind ik persoonlijk een erg goed iets. Ik vind dat het uiterlijk van spellen zeer verantwoordelijk is voor de algehele ervaring, en hoe verre je 'op kunt gaan in het spel'. Nu moet ik er bij vermelden dat ik "Tore der Welt" nog niet heb gespeeld.