Ik neem even een moment in een over drukke agenda om me te ontspannen met een paar info mailtjes
Bedankt alvast voor alle belangstelling en duwtjes in de rug. Cartonheads rule!
In puntjes, de nieuwtjes!
** Er zijn nu al 10 core stores en elke dag komen er bij. We zijn van plan groot te worden in wat we doen (met behoud van onze idealen!) en zijn blij met nieuwe partners om deze avonturen mee te delen. http://games.core-origins.be/our-core-stores-near-you/
** Aangezien we een kleine muis zijn op het moment en er reuzen genoeg zijn die de markt van bordspelen controleren (hallo daar in het noorden
1)INDIE GAMES: Er is niet echt een verzamelmarkt die aan kwaliteitscontrole doet naar de shops doet. Er is veel rommel tussen ook hoor, en die gaan wij er uit nemen zodat de core stores de kwaliteitsproducten kunnen aanbieden.
2) RPG's: de verloren kunstvorm. Vroeger een reus en nu een schaduw van wat het ooit geweest is. Wel, we gaan die markt terug stoom geven. Nu met een assortiment van enkele kleine uitgevers (Kobold press, Peltrane, etc) later enkele grote jongens (hihi)
** We lopen als gamer al een paar decennia mee maar er is toch nog een heleboel dingen te leren, en dat hopen we samen te doen met de community. Ik lijst een paar vragen op:
-Waarom is er zoveel verdeeldheid in reviews, blogs en games media. Is het niet tijd dat we eens samenkomen om er over te praten hoe we de gamer best van dienst kunnen zijn?
-Prijspolitiek. Als we zo doorgaan dan zitten we binnen 10 jaar met enkele grote multinationals die volledig controle hebben over games die uitkomen. Niemand wil dat maar toch kiest de gamer voor die optie door zijn zuurverdiende centen te spenderen bij verkopers niet echt nadenken over de gezondheid van de industrie. Tijd voor een open forum?
** de vertaling van Charterstone doet COG zelf. Pre-orders first and foremost bij onze CORE STORES!
Volgende week meer info!
Fred
COG