Nieuwe Days of wonder!

Informatie, interviews, discussies over/door speluitgevers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cab
Burgemeester

Nieuwe Days of wonder!

Bericht door cab »

Dacht het is zo stil op het forum en zag op de DOW site dit spel staan van Wolfgang Kramer en Markus Lübke en het lijkt me wel een leuk spelletje, wat denken jullie er van :?:

Colosseum:

In Colosseum you are a Roman impresario - producing great spectacles in your arena in the hope of attracting the most spectators to your events. You'll earn wealth and glory for each event you run, using it to build ever more ambitious events. Attract the most spectators to one of your events and you'll be granted the title of Grand Impresario, with tales of your extraordinary spectacles acclaimed throughout the empire.

However, to produce larger events that will attract more spectators, you will need to build up your arena's infrastructure.

Kortom wie bouwt het spectaculairse colloseum met de meeste toeschouwers!

Enkele plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Labels:
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Het ziet er zoals altijd prachtig uit!
Fozz
Jakkiebak!

Bericht door Fozz »

Zelfs al zou het spel niet amusant zijn (wat ik trouwens ten zeerste betwijfel); alleen al het uitzicht van het spel maakt dit tot een "hebbeding" :)
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Alleen nog ff wachten. Wordt pas in april/mei geleverd (duitsland)
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Boes schreef:Alleen nog ff wachten. Wordt pas in april/mei geleverd (duitsland)
Mooi op tijd om er demo's van te hebben op days of the dice :!:
Tandem
Sojaboon

Bericht door Tandem »

Cab schreef:
[quote]Mooi op tijd om er demo's van te hebben op days of the dice [/quote]

Wat zie jij dan gebeuren met betrekking tot Day of the Dice dat jij denkt dat we die activiteit serieus moeten nemen?
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Tandem schreef:Wat zie jij dan gebeuren met betrekking tot Day of the Dice dat jij denkt dat we die activiteit serieus moeten nemen?
Vertel eens Tandem, welke geruchten heb jij in het circuit opgevangen, die als grondslag dienen voor jouw insinuerende post?

Het spreekt trouwens ook niet echt voor DotD dat hun stek eraf ligt...
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

[off-topic]
Ben gewoon nieuwsgierig wat DOTD ons gaat brengen, ga waarschijnlijk wel een dagje kijken. Wat het precies gaat worden heb ik geen idee van:

Er stonden al diverse activiteien op de site www.dotd.nl.

Echter ze hebben vandaag een nieuwe site gekregen zie ik, die moet waarschijnlijk nog gevuld worden dus morgen of overmorgen nog eens kijken denk ik!

[on-topic]
Neemt niet weg dat het me een leuk spel lijkt en een mooie gelegenheid is voor DOTD om een nieuw spel te demonstreren!
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Wordt toch eerder uitgeleverd (3e week maart).
Zie ontvangen bericht hieronder:

Lieber Days of Wonder Spieler,

Colosseum, das neue Brettspiel von Days of Wonder, erscheint in Kürze! Das Spiel wurde vom Autorenteam Wolfgang Kramer und Markus Lübke entwickelt und ist jetzt vorbestellbar.

Colosseum wird in der dritten Märzwoche ausgeliefert. Um das Spiel zu bestellen, benutzen Sie bitte folgenden link: https://www.daysofwonder.com/?t=buy&family=CO

Hier können Sie mehr über das Spiel zu erfahren: http://www.colosseumgame.com

Bei Colosseum spielen Sie einen römischen Impresario. Mit großen Veranstaltungen in Ihrer Arena versuchen Sie, die meisten Zuschauer für Ihre Darbietungen zu begeistern. Für jede Ihrer Veranstaltungen winken Ihnen Reichtum und Ruhm, und diese nutzen Sie wiederum, um immer ehrgeizigere Projekte zu verwirklichen. Wer die meisten Zuschauer zu einer Veranstaltung locken kann, erhält den Titel Großer Impresario. Im ganzen Reich wird man noch lange voller Bewunderung über seine außerordentlichen Schauspiele sprechen.

Bei Vorbestellung des Spiels im Days of Wonder Webshop erhalten Sie ein Exemplar des Spiels "Das Halsband der Königin" umsonst! Dieses Angebot gilt, so lange Vorrat reicht.

Ihre Freunde bei Days of Wonder
info@daysofwonder.com
www.daysofwonder.com
Hellspawn
Meeple

Bericht door Hellspawn »

cab schreef:
De distributeur wacht op toestemming/bevestiging van de uitgever dat er een demo van gegeven kan worden. :wink:

Zoals met een aantal andere dingen, we zijn er mee bezig.
En inderdaad de site heeft een face-lift gekregen. Mede omdat de vorige webmaster geen tijd had om met de beurs te helpen en de site regelmatig te updaten.

We hopen deze week alle info weer op de site terug te hebben en zullen dan de komende weken en maanden extra info er aan gaan toe voegen.
Fozz
Jakkiebak!

Bericht door Fozz »

Weet er trouwens iemand of dit spel ook in een Nederlandstalige editie uitgebracht zal worden (zoals pakweg Ticket To ride, Piratenbaai of Cleopatra)? Of zal het gewoon enkel in het Engels verkrijgbaar zijn (zag het spel vorige week al in die versie in Eindhoven)...
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Fozz schreef:Weet er trouwens iemand of dit spel ook in een Nederlandstalige editie uitgebracht zal worden (zoals pakweg Ticket To ride, Piratenbaai of Cleopatra)? Of zal het gewoon enkel in het Engels verkrijgbaar zijn (zag het spel vorige week al in die versie in Eindhoven)...
Ik weet dat ze de anderen Ticket to Ride versie (Europe en Mrklin) niet vertaald hebben omdat ze nog te veel van de eerste versie hadden.

Cleopatra zou eerst ook niet in het NL uitkomen, maar is later wel uitekomen. Van deze heb ik nog niets gehoord.

Zelf heb ik hem al gespeeld en behalve de spelregels en het "korte" overzicht is het spel niet taalafhankelijk.

Het is trouwens een zeer goed spel met wat nieuwe elementen er in, vraag me niet om het nu uit te leggen (heb het nog maar 1 keer gespeeld).
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Hellspawn schreef:
cab schreef:
De distributeur wacht op toestemming/bevestiging van de uitgever dat er een demo van gegeven kan worden. :wink:
Ik heb me als demo-er opgegeven (via RTD), want er bleek nog een probleem te zijn voor die zaterdag en ik kan alleen zaterdag, dus dat zou moeten lukken :P
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Ik heb het spel vanavond voor het eerst gespeeld. We waren met vijf spelers en het verliep voor een eerste keer best traag. Ik had de regels van tevoren doorgelezen. Inclusief uitleggen zijn we bijna 2,5 uur bezig geweest. Een volgende keer zal het aanzienlijk sneller gaan.

Het spel duurt 5 rondes. Iedere speler beheert een arena. In elke ronde kun je je arena uitbreiden of een nieuw programma kopen. Daarna kun je op een veiling nieuwe onderdelen voor je programma kopen, bijvoorbeeld paarden, leeuwen, gladiatoren. Daarna kun je deze onderdelen nog verhandelen met andere spelers voor andere onderdelen of geld. In de volgende fase kun je de keizer, consuls en senatoren met de dobbelsteen verplaatsen. Je probeert ze zo in je arena te lokken. Vervolgens kun je een van je programma's uitvoeren. Hoe meer onderdelen je hebt, hoe meer punten het oplevert. Daarnaast scoor je bonuspunten als bijvoorbeeld de keizer aanwezig is of als je een extra tribune hebt of als je al meerdere programma's hebt uitgevoerd. Het aantal punten wordt uitgekeerd in geld. Tevens wordt op het scorespoor bijgehouden hoeveel punten je programma opleverde. De punten van de programma's worden niet opgeteld. Er wordt uitsluitend bijgehouden wat je beste programma was. Degene die aan het eind van de ronde het beste programma heeft, krijgt een extra podium voor zijn arena. Degene die het slechtste programma heeft, mag een onderdeel stelen bij degene met het beste programma. Verder moet iedereen een gebruikt onderdeel inleveren. Zo krijg je de kans om maximaal vijf programma's uit te voeren. Wie uiteindelijk het beste programma heeft uitgevoerd, wint het spel.
Het spel is niet moeilijk, maar je moet wel even wennen aan de manier van plannen en het verkrijgen van de juiste onderdelen voor je programma. Je moet toewerken naar een geweldig programma, maar je moet oppassen dat je niet te laat bent, zodat het programma wordt weggekaapt. Het was in ieder geval de moeite waard en ik het zal het graag nog eens spelen. Ik hoop alleen wel dat het dan wat sneller verloopt, want meer dan 2 uur is echt te lang.
Fozz
Jakkiebak!

Bericht door Fozz »

Ik heb het spel ook al een tijdje in mijn bezit, en 't is echt zo'n spel waar de meeste mensen waarmee ik geregeld speel echt wel van houden.
Het is "luchtig" genoeg en toch zitten er strategiën genoeg in om ook "volleerde" spelers plezier te bieden.

Na één keer spelen heb je wel genoeg voor een avond, maar de volgende dag wil je het -bij wijze van spreken- al opnieuw uit de kast halen.

Bovendien is het (zoals we dat gewend zijn van DOW) PRACHTIG vormgegeven, echt een pareltje!

Denkelijk zal er geen Nederlandse editie komen, maar dit is ook niet nodig, niets is taalgebonden in het spel, tenzij je de programma's echt "nederlandse namen" zou willen geven, maar dat lijkt me overbodig.