Castello: weer een mooie Colovini

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bartjes!
Uitgever

Castello: weer een mooie Colovini

Bericht door Bartjes! »

Wat zijn jullie ervaringen met Castello? Als liefhebber van ondermeer Clans en De Bruggen van Shangri-La vind ik het weer een erg fijne van Leo Colovini. Ondanks het gebruik van dobbelstenen en de mede met het trekken van kaarten licht aanwezig zijnde geluksfactor, vind ik 'm toch erg geslaagd. Die geluksfactor stoort me nauwelijks en er zijn telkens redelijk wat keuzemogelijkheden om punten te scoren, als je maar zorgt dat je over voldoende kaarten beschikt. Het is dus een kwestie van op het juiste moment de juiste kaart uitspelen, de juiste stad uitbreiden of op de juiste plek een muurtje bouwen.

Ook positief: de relatief korte speelduur en de zéér eenvoudige spelregels. Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat het thema er een beetje bijgezocht is. Wat vinden julie?

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Leuk spelleke, en wij dobbelen eerst voor we muurtjes bouwen. Een nuance strategischer.
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Idd een leuk spel. Lekker luchtig en kleurrijk. Ik word er spontaan vrolijk van. Ik heb het een aantal keer vlak achter elkaar gespeeld i.v.m. een recensie en vond het iedere keer weer erg leuk.
Let's play games!
vinfoto
Meeple

Bericht door vinfoto »

Heb het vorig jaar op het spellenspektakel ongeveer 200 keer uitgelegd...maar vind m nog steeds leuk om zo af en toe te spelen hoor
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

De recensie van Wendy over Castello kan je vinden op: http://www.spellengek.nl/recensies/C/castello.html
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ook Castello is toegevoegd aan de spellendatabase van deze site, dus iedereen die dit spel gespeeld heeft kan daar zijn mening kwijt. Klik voor een link naar dit spel op : Beoordeling Castello