Wat zijn jullie ervaringen met Castello? Als liefhebber van ondermeer Clans en De Bruggen van Shangri-La vind ik het weer een erg fijne van Leo Colovini. Ondanks het gebruik van dobbelstenen en de mede met het trekken van kaarten licht aanwezig zijnde geluksfactor, vind ik 'm toch erg geslaagd. Die geluksfactor stoort me nauwelijks en er zijn telkens redelijk wat keuzemogelijkheden om punten te scoren, als je maar zorgt dat je over voldoende kaarten beschikt. Het is dus een kwestie van op het juiste moment de juiste kaart uitspelen, de juiste stad uitbreiden of op de juiste plek een muurtje bouwen.
Ook positief: de relatief korte speelduur en de zéér eenvoudige spelregels. Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat het thema er een beetje bijgezocht is. Wat vinden julie?
Castello: weer een mooie Colovini
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Bartjes!
- Uitgever
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Leonarda
- Rooster Booster
-
vinfoto
- Meeple
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
De recensie van Wendy over Castello kan je vinden op: http://www.spellengek.nl/recensies/C/castello.html
-
Dierik
- Erelid
Ook Castello is toegevoegd aan de spellendatabase van deze site, dus iedereen die dit spel gespeeld heeft kan daar zijn mening kwijt. Klik voor een link naar dit spel op : Beoordeling Castello