imperial 2030

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

aristos
Meeple

Re: imperial 2030

Bericht door aristos »

Als iemand tijdens de invester ronde de Zwitserse bank wordt, mag hij dan (indien hij geld heeft natuurlijk) ook meteen een aandeel terugkopen?,,,en zo ja ook meteen wat hij zojuist kwijt geraakt is,,,en bij zo ja mag die ander dan weer terug kopen,,,,begrijp dat dit een extreem voorbeeld is maar het kan voorkomen,,,,
En als er meerdere Zwitserse banken zijn wat is dan de volgorde?

Labels:
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

aristos schreef:Als iemand tijdens de invester ronde de Zwitserse bank wordt, mag hij dan (indien hij geld heeft natuurlijk) ook meteen een aandeel terugkopen?,,,en zo ja ook meteen wat hij zojuist kwijt geraakt is,,,en bij zo ja mag die ander dan weer terug kopen,,,,begrijp dat dit een extreem voorbeeld is maar het kan voorkomen,,,,
En als er meerdere Zwitserse banken zijn wat is dan de volgorde?
Volgens mij niet. Pas als er een andere grootmacht over de streep komt. Kan dus wel een beurt later al zijn.
Afbeelding
EdwinM
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Wallaciaan
Contacteer:

Bericht door EdwinM »

Eerst mag de Investor een aandeel kopen, dan de eventueel aanwezige Zwiterse banken in volgorde vanaf de Investor en daarna pas wisselen eventueel de vlaggen van eigenaar en worden de Zwiterse banken opnieuw toegekend aan (de) speler(s) zonder vlag.
Nunc est ludendum
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

India is in het bezit van vier fabrieken, New Delhi, Mumbai, en Kolkata zijn bezet door China,
India heeft vier tanks in Chennai,,,,kan India nu in èèn beurt alles bevrijden???
Dit naar aanleiding van het onderlinge treinverkeer,,,,het gaat dus om New Delhi!!
stefaan
Caballero
Contacteer:

Bericht door stefaan »

Als die 3 fabrieken met 1 tank bezet zijn en je stuurt naar elk 1 van je 4 tanks en offert die op, dan kan dat.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

stefaan schreef:Als die 3 fabrieken met 1 tank bezet zijn en je stuurt naar elk 1 van je 4 tanks en offert die op, dan kan dat.
Ik brand mijn vingers er niet meer aan, maar dat was ook mijn antwoord. :lol:
Afbeelding
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

Nu meerdere keren gespeeld, en hier in Almere was Funkenschlag langere tijd favoriet, maar Imperial is voor mij overtreffend , al helemaal omdat mijn ouwe liefde Diplomacy erin verweven is!!
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

Het spel is overigens het beste in balans als het ook daadwerkelijk door 6 spelers wordt gespeeld
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

Inactieve naties mogen vechten tegen buitenlandse tanks of schepen die hun gebied betreden.
Dit mag ook als een ;onvijandig; tank een thuisprovincie betreedt.

Vraag: Betekent het laatste ook ( dit i.v.m het onderlinge treinverkeer) dat als b.v China met 1 tank Vladivostok binnengaat, de rus mag reageren ( verdedigen) met een tank uit Moskou?
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

Bij goed overleg mogen er twee schepen van verschillende naties in een gebied staan,,,das duidelijk,,,,maar mogen er ook twee tanks met goed overleg in een gebied staan?
Jahwe
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Jahwe »

aristos schreef:Inactieve naties mogen vechten tegen buitenlandse tanks of schepen die hun gebied betreden.
Dit mag ook als een ;onvijandig; tank een thuisprovincie betreedt.

Vraag: Betekent het laatste ook ( dit i.v.m het onderlinge treinverkeer) dat als b.v China met 1 tank Vladivostok binnengaat, de rus mag reageren ( verdedigen) met een tank uit Moskou?
Als 1 van je thuisprovincies word bezet dan is het treinverkeer geblokkeerd. Dus geen "gratis" beweging doorheen je hele natie van het moment dat er een vijandige tank in 1 van je provincies is.
Moskou ligt dacht ik wel langs Vladivostok dus dan kan Rusland wel reageren met een manouvreer actie om die vijandige tank te verwijderen. Maar dit gebeurd niet automatisch.
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
Jahwe
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Jahwe »

aristos schreef:Bij goed overleg mogen er twee schepen van verschillende naties in een gebied staan,,,das duidelijk,,,,maar mogen er ook twee tanks met goed overleg in een gebied staan?
Ja, dat mag :)
Jahwe
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Jahwe »

En ik ga je topic dan even gebruiken om zelf een vraag te stellen :)

In de regels staat dat als je de actie Productie gebruikt elke fabriek een eenheid mag produceren. Op het kleine overzichtje op karton staat must.
Is het nu mogen of moeten?

Ik denk dat het zelden voorkomt dat je minder wilt produceren dan je effectief mag maar gewoon regeltechnisch had ik het graag geweten.
aristos
Meeple

Bericht door aristos »

mag een speler op investor gaan staan als hijzelf en het land geen geld bezitten, en iemand anders heeft obligaties van dit land wat zou betekenen dat hij zou moeten betalen?
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Nee, alleen de speler die de controle heeft over een land moet bijpassen vanuit privé, de andere spelers met obligaties zijn alleen maar schuldeisers.
Afbeelding
Plaats reactie