imperial 2030
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
aristos
- Meeple
Re: imperial 2030
Als iemand tijdens de invester ronde de Zwitserse bank wordt, mag hij dan (indien hij geld heeft natuurlijk) ook meteen een aandeel terugkopen?,,,en zo ja ook meteen wat hij zojuist kwijt geraakt is,,,en bij zo ja mag die ander dan weer terug kopen,,,,begrijp dat dit een extreem voorbeeld is maar het kan voorkomen,,,,
En als er meerdere Zwitserse banken zijn wat is dan de volgorde?
Labels:
- grunnboy
- Bronzen Meeple
Volgens mij niet. Pas als er een andere grootmacht over de streep komt. Kan dus wel een beurt later al zijn.aristos schreef:Als iemand tijdens de invester ronde de Zwitserse bank wordt, mag hij dan (indien hij geld heeft natuurlijk) ook meteen een aandeel terugkopen?,,,en zo ja ook meteen wat hij zojuist kwijt geraakt is,,,en bij zo ja mag die ander dan weer terug kopen,,,,begrijp dat dit een extreem voorbeeld is maar het kan voorkomen,,,,
- EdwinM
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Wallaciaan
- Contacteer:
Eerst mag de Investor een aandeel kopen, dan de eventueel aanwezige Zwiterse banken in volgorde vanaf de Investor en daarna pas wisselen eventueel de vlaggen van eigenaar en worden de Zwiterse banken opnieuw toegekend aan (de) speler(s) zonder vlag.
Nunc est ludendum
-
aristos
- Meeple
India is in het bezit van vier fabrieken, New Delhi, Mumbai, en Kolkata zijn bezet door China,
India heeft vier tanks in Chennai,,,,kan India nu in èèn beurt alles bevrijden???
Dit naar aanleiding van het onderlinge treinverkeer,,,,het gaat dus om New Delhi!!
India heeft vier tanks in Chennai,,,,kan India nu in èèn beurt alles bevrijden???
Dit naar aanleiding van het onderlinge treinverkeer,,,,het gaat dus om New Delhi!!
-
stefaan
- Caballero
- Contacteer:
Als die 3 fabrieken met 1 tank bezet zijn en je stuurt naar elk 1 van je 4 tanks en offert die op, dan kan dat.
- grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik brand mijn vingers er niet meer aan, maar dat was ook mijn antwoord.stefaan schreef:Als die 3 fabrieken met 1 tank bezet zijn en je stuurt naar elk 1 van je 4 tanks en offert die op, dan kan dat.
-
aristos
- Meeple
Nu meerdere keren gespeeld, en hier in Almere was Funkenschlag langere tijd favoriet, maar Imperial is voor mij overtreffend , al helemaal omdat mijn ouwe liefde Diplomacy erin verweven is!!
-
aristos
- Meeple
Het spel is overigens het beste in balans als het ook daadwerkelijk door 6 spelers wordt gespeeld
-
aristos
- Meeple
Inactieve naties mogen vechten tegen buitenlandse tanks of schepen die hun gebied betreden.
Dit mag ook als een ;onvijandig; tank een thuisprovincie betreedt.
Vraag: Betekent het laatste ook ( dit i.v.m het onderlinge treinverkeer) dat als b.v China met 1 tank Vladivostok binnengaat, de rus mag reageren ( verdedigen) met een tank uit Moskou?
Vraag: Betekent het laatste ook ( dit i.v.m het onderlinge treinverkeer) dat als b.v China met 1 tank Vladivostok binnengaat, de rus mag reageren ( verdedigen) met een tank uit Moskou?
-
aristos
- Meeple
Bij goed overleg mogen er twee schepen van verschillende naties in een gebied staan,,,das duidelijk,,,,maar mogen er ook twee tanks met goed overleg in een gebied staan?
-
Jahwe
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Als 1 van je thuisprovincies word bezet dan is het treinverkeer geblokkeerd. Dus geen "gratis" beweging doorheen je hele natie van het moment dat er een vijandige tank in 1 van je provincies is.aristos schreef:Inactieve naties mogen vechten tegen buitenlandse tanks of schepen die hun gebied betreden.
Moskou ligt dacht ik wel langs Vladivostok dus dan kan Rusland wel reageren met een manouvreer actie om die vijandige tank te verwijderen. Maar dit gebeurd niet automatisch.
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
-
Jahwe
- Regenmaker
- Contacteer:
Ja, dat magaristos schreef:Bij goed overleg mogen er twee schepen van verschillende naties in een gebied staan,,,das duidelijk,,,,maar mogen er ook twee tanks met goed overleg in een gebied staan?
-
Jahwe
- Regenmaker
- Contacteer:
En ik ga je topic dan even gebruiken om zelf een vraag te stellen 
In de regels staat dat als je de actie Productie gebruikt elke fabriek een eenheid mag produceren. Op het kleine overzichtje op karton staat must.
Is het nu mogen of moeten?
Ik denk dat het zelden voorkomt dat je minder wilt produceren dan je effectief mag maar gewoon regeltechnisch had ik het graag geweten.
In de regels staat dat als je de actie Productie gebruikt elke fabriek een eenheid mag produceren. Op het kleine overzichtje op karton staat must.
Is het nu mogen of moeten?
Ik denk dat het zelden voorkomt dat je minder wilt produceren dan je effectief mag maar gewoon regeltechnisch had ik het graag geweten.
-
aristos
- Meeple
mag een speler op investor gaan staan als hijzelf en het land geen geld bezitten, en iemand anders heeft obligaties van dit land wat zou betekenen dat hij zou moeten betalen?
-
DeKerstman
- El Capitan
Nee, alleen de speler die de controle heeft over een land moet bijpassen vanuit privé, de andere spelers met obligaties zijn alleen maar schuldeisers.