K2 spelregels tenten

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
arianne61281
Meeple

K2 spelregels tenten

Bericht door arianne61281 »

Stel geel heeft met 1 klimmer een tent geplaatst op een locatie waar twee klimmers tegelijkertijd zouden mogen staan. Mogen dan beide klimmers van geel tegelijkertijd van de tent gebruik maken als ze op deze locatie staan?

Labels:
Kevin
Hazelnoot Ridder

Re: K2 spelregels tenten

Bericht door Kevin »

Het is een tijd geleden dat ik K2 speelde maar ik dácht dat er telkens mr 1 klimmer kon schuilen in een tent (de eerste die er arriveert).
Afbeelding
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Correctie...
Als voorbeeld in de spelregels staat het volgende:

Voorbeeld: William speelt een verplaatsingskaart met waarde 2 en twee conditiekaarten met waarden 2 en 1. Omdat zijn bergbeklimmer op 6500 meter is uitgeput, gebruikt William de kaarten om de conditie van deze klimmer met 3 punten te laten stijgen. Daarna verplaatst hij deze bergbeklimmer naar het plateau met zijn andere klimmer (kost 1) en zet daar een tent op (kost ook 1) waarin beide bergbeklimmers kunnen schuilen.

Dus je kan ze wel beide laten schuilen (+1). Zolang ze maar dezelfde kleur hebben als de tent.
Afbeelding
arianne61281
Meeple

Bericht door arianne61281 »

He wat goed!
Had er overheen gelezen, dacht dat het niet mogelijk was.
Totdat in Broad Peak opeens duidelijk staat dat er slecht 1 bergbeklimmer in de grot past.
Toen dacht ik: hé, zou dat dan anders zijn voor de tent?
En ja dus...

BEDANKT!!!
Plaats reactie