Raptor

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Raptor

Bericht door EEMBC »

Heeft iemand ervaring met het spel Raptor?
Lijkt me een leuke om met de kinderen te doen.

Labels:
Joverowa
Caballero

Re: Raptor

Bericht door Joverowa »

Dat is al een tijdje geleden dat ik die speelde. Naar mijn mening toch wel een leercurve. De eerste keer was het maar wat beestjes en mannetjes verplaatsen maar dan ga je meer de mogelijkheden zien en waar je moet op letten. Is dan wel straffer als het lijkt
derodehazen.be
Afbeelding
Ma1ze
Rooster Booster

Bericht door Ma1ze »

Staat ook op mijn radar....
ouwezeeman
Garnaal
Contacteer:

Bericht door ouwezeeman »

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn? Op de doos staat 9+, maar ik zou eerder 10+ of zelfs 11+ zeggen. Het is absoluut niet makkelijk om de goede/beste kaart uit te kiezen. En door 2/3x de verkeerde kaart uit te spelen verlies je het spel.

Het is weliswaar een heel leuk spel, en een persoonlijk spel dat ik graag uit de kast haal. Maar met een vrij steile leercurve, ook al omdat er enkele kleine regeltjes zijn (die je makkelijk vergeet).
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
EdlihB
Joker

Bericht door EdlihB »

Heel tof spel, maar wij als volwassenen hebben soms nog de verwarring tussen stappen te mogen zetten (dan kies je best hoge kaart) en de actie te mogen uitvoeren (best lage kaart omdat er dan meer kans is dat je de actie mag uitvoeren). Immers, diegene met de laagste kaart voert de daarop beschreven actie uit, degene met de hoogste mag de dino's/onderzoekers een aantal stappen (verschil tussen beide kaarten) verplaatsen. Best wel verwarrend soms! Maar verder is dit een super leuk tweepersoonsspel!
Afbeelding
Plaats reactie