Quadropolis, iemand ervaring of tips?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- rober
- Standaard moderator
Re: Quadropolis, iemand ervaring of tips?
Gisteren goed gespeeld en toen ik dit las dacht ik, huh?
Maar inderdaad, je hebt gelijk. Het staat er net niet helemaal goed in. Het voorbeeldplaatje echter is dan weer wel goed.
Maar inderdaad, je hebt gelijk. Het staat er net niet helemaal goed in. Het voorbeeldplaatje echter is dan weer wel goed.
All is fair in love, war and Carcassonne

Labels:
- Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Maar het voorbeeld lost het "probleem" niet op. Hier wordt de derde etage gebouwd met architect 3. Je mag echter (volgens de Engelse en Franse regels) ook bijvoorbeeld met architect 2 de 3e etage bouwen, mits in kolom of rij 2. (Op een andere locatie mag het alleen met architect 3.)rober schreef:Maar inderdaad, je hebt gelijk. Het staat er net niet helemaal goed in. Het voorbeeldplaatje echter is dan weer wel goed.
- rober
- Standaard moderator
In het voorbeeld ligt toch ook een flatgebouw met 1 verdieping in kolom 3 die met een groene vink is aangeduid? Of ben ik scheel.

- Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk.rober schreef:In het voorbeeld ligt toch ook een flatgebouw met 1 verdieping in kolom 3 die met een groene vink is aangeduid? Of ben ik scheel.
- rober
- Standaard moderator
Top, dan is mijn leesbril nog in orde.
Jammer inderdaad van de tekstuele misser.
Jammer inderdaad van de tekstuele misser.

- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Ik denk dat je met 'net niet helemaal goed' veel te mild bent. Dit is een grove fout.rober schreef:Gisteren goed gespeeld en toen ik dit las dacht ik, huh?
Jammer genoeg vond de vertaler het nodig om de handige structuur van de oorspronkelijke tekst te negeren en vervolgens zijn eigen misleidende volzin te produceren.
De tekst bij het eerste voorbeeld op pagina 3 is ook fout vertaald. Men wekt de indruk dat alle X-locaties verboden zijn door de positie van de 'bouwmeester', terwijl er één verboden is door de aanwezigheid van een andere architect.
-
Gebruiker 7800
Erwin daar ben ik het niet mee eens, het voorbeeld is toch correct? Je mag geen architect plaatsen op de x-en omdat je architect dan wijst naar de bouwmeester.
Laten We voor de duidelijkheid even de Nederlandse spelregels van Quadropolis erbij nemen: https://www.dropbox.com/s/4ou0d4lkdlw6f ... opolis.pdf
Kan iedereen ze bekijken en oordelen. Ook voor de eerder genoemde fout
Laten We voor de duidelijkheid even de Nederlandse spelregels van Quadropolis erbij nemen: https://www.dropbox.com/s/4ou0d4lkdlw6f ... opolis.pdf
- Xildur
- Munchkin
Die linksonder heeft toch niets met de bouwmeester te maken?Wess schreef:Erwin daar ben ik het niet mee eens, het voorbeeld is toch correct? Je mag geen architect plaatsen op de x-en omdat je architect dan wijst naar de bouwmeester.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
Kijk nog eens naar het voorbeeld, zie dat één van de x-en helemaal niets met de bouwmeester heeft te maken en vraag je ten slotte af waarmee je het niet eens bent.Wess schreef:Erwin daar ben ik het niet mee eens, het voorbeeld is toch correct? Je mag geen architect plaatsen op de x-en omdat je architect dan wijst naar de bouwmeester.
Afgezien van het (bij Asmodee gebruikelijke) gepruts met de Nederlandstalige regels is dit een aangenaam spel. Ik heb de 'classic' versie (aanmatigende naam trouwens) gelaten voor wat het is en heb meteen genoten van de 'expert' versie.
-
Gebruiker 7800
Klopt, maar het is ook een voorbeeld voor de regels een pagina eerder, de x die niets met de bouwmeester te maken heeft slaat op het niet mogen plaatsen bovenop een andere architect, maar de tekst ernaast kan als verwarrend worden ervaren.Erwin schreef:Kijk nog eens naar het voorbeeld, zie dat één van de x-en helemaal niets met de bouwmeester heeft te maken en vraag je ten slotte af waarmee je het niet eens bent.Wess schreef:Erwin daar ben ik het niet mee eens, het voorbeeld is toch correct? Je mag geen architect plaatsen op de x-en omdat je architect dan wijst naar de bouwmeester.
Afgezien van het (bij Asmodee gebruikelijke) gepruts met de Nederlandstalige regels is dit een aangenaam spel. Ik heb de 'classic' versie (aanmatigende naam trouwens) gelaten voor wat het is en heb meteen genoten van de 'expert' versie.
Ee expert-vesie is inderdaad veel leuker dan de classic variant.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Contacteer:
De tekst ernaast is niet volledig vertaald. Zie bijv. de Engelstalige of Franstalige regels voor de juiste, volledige tekst.Wess schreef:.... maar de tekst ernaast kan als verwarrend worden ervaren.
- BaSL
- Team Bordspelmania
- SigiScsi
- Fabrieksmanager
- Contacteer:
Tegen een aardig lage prijs: 13€ retail.
http://blog.daysofwonder.com/2017/01/31 ... -services/Public Services is expected to be released in Europe in April and in North America in June, for a retail price of 13€/15$.
- ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
- Contacteer:
Zéér benieuwd naar deze uitbreiding, daar ik toch wel verzot ben op QuadropolisSigiScsi schreef: Tegen een aardig lage prijs: 13€ retail.
http://blog.daysofwonder.com/2017/01/31 ... -services/Public Services is expected to be released in Europe in April and in North America in June, for a retail price of 13€/15$.
- Edwin84
- Elfenkoning
Kijk er ook naar uit. Blijft een goed spel. Vooral met 2