Nmbr9 regelvraag

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

yvof
Professor Pimpel

Nmbr9 regelvraag

Bericht door yvof »

Zojuist voor het eerst nmbr9 gespeeld. Speelt lekker vlot met makkelijke regels, toch is een ding mij niet duidelijk. Het gaat om de volgeden regel uit de spelregels:

Onder bouwregel 3 staat: Daarnaast moet de nieuwe cijfetegel op velden van ten minste 2 cijfertegels eronder liggen.

Geldt dit voor alle tegels op de 2e, 3e of 4e laag of geldt dit alleen bij het plaatsen van de 1e tegel op een nieuwe laag?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Labels:
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Nmbr9 regelvraag

Bericht door Bruno »

yvof schreef: Zojuist voor het eerst nmbr9 gespeeld. Speelt lekker vlot met makkelijke regels, toch is een ding mij niet duidelijk. Het gaat om de volgeden regel uit de spelregels:

Onder bouwregel 3 staat: Daarnaast moet de nieuwe cijfetegel op velden van ten minste 2 cijfertegels eronder liggen.

Geldt dit voor alle tegels op de 2e, 3e of 4e laag of geldt dit alleen bij het plaatsen van de 1e tegel op een nieuwe laag?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Zoals het mij destijds is uitgelegd, mag je nooit eenzelfde cijfer precies bovenop een ander cijfer leggen, anders zou het een heel saai spel worden.

De verwarring zit 'm vermoedelijk in het woordje 'nieuw'. Ik kan mij geen uitzondering voor de eerste tegel op een niveau bedenken en dit is ook niet in de geest van het spel. Met 'nieuw' wordt waarschijnlijk de laatst gelegde tegel bedoeld, wat dus effectief betekent dat het voor iedere tegel geldt op niveau 1 of hoger.
yvof
Professor Pimpel

Re: Nmbr9 regelvraag

Bericht door yvof »

Je mag hem inderdaad nooit helemaal er op leggen maar sommige nummers, bv 1 passen wel op andere.