King of Tokyo interpretatie krachtkaart Vleugels
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
GudYil
- PIONier
King of Tokyo interpretatie krachtkaart Vleugels
Voor het eerst met 'Vleugels' gespeeld (kost 6 energie): HOUDEN Betaal 2 [bliksem] om deze beurt geen [hart] te verliezen. Is dat 2 energie voor iedere aanval die een ander op je uitvoert? Of maakt het niet uit hoeveel klauwtjes de ander heeft gegooid; betaal je 2 energie om geen levens te verliezen deze beurt?
Labels:
- freeze
- Stamhoofd
Re: King of Tokyo interpretatie krachtkaart Vleugels
Volgens mij maakt het niet uit hoeveel klauwen de ander gooit. Je betaalt twee cubes en je bent in deze beurt beschermd.
-
nordschleife
- Jakkiebak!
Als ik het zo lees zou ik zeggen dat je in jouw beurt 2 energie betaald en dan bent beschermd tot jouw volgende beurt.
-
GudYil
- PIONier
Dat leek ons ook de juiste interpretatie, maar ik stond er zo sterk mee dat we gingen twijfelen. Ook een beetje geluk gehad telkens nieuwe energie te gooien, waardoor ik continu in Tokyo kon blijven. Bedankt.
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Volgens mij is die interpretatie onjuist.... dan zou ie echt veel te powerfull zijn.nordschleife schreef: Als ik het zo lees zou ik zeggen dat je in jouw beurt 2 energie betaald en dan bent beschermd tot jouw volgende beurt.
Zie bijv ook:
https://www.boardgamegeek.com/article/24757473#24757473
Met die kaart kan je per aanval op je 2 energie betalen om geen damage te hoeven incasseren, dus stel je speelt met 4 en je staat in Tokyo dan moet je 6 energie hebben om die ronde zonder damage gegarandeerd te overleven.
- Edwin84
- Elfenkoning
Is het zo dat tpdat je zelf weer aan de beurt bent een ronde is?
En dat je dit in de beurt van een tegenstander kan spelen maar hij de volgende beurt van de volgende speler weer voorbij is?
En dat je dit in de beurt van een tegenstander kan spelen maar hij de volgende beurt van de volgende speler weer voorbij is?
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Als je in Tokyo staat, en tegenstander gooit 3 klauwen.... dan is het jouw "beurt" om die te incasseren en te bepalen of je in tokyo wil blijven of niet.
Op het moment dat je niet in Tokyo staat, ben je weer aan de beurt als degene die in Tokyo staat gooit, of je zelf weer mag gooien.
niet helemaal duidelijk.. maar zo lees ik t BGG forum hierover en vind ik ook logisch.
Op het moment dat je niet in Tokyo staat, ben je weer aan de beurt als degene die in Tokyo staat gooit, of je zelf weer mag gooien.
niet helemaal duidelijk.. maar zo lees ik t BGG forum hierover en vind ik ook logisch.