De grootste riddermacht

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Loki74
Meeple

De grootste riddermacht

Bericht door Loki74 »

Gisteren gebeurde er na jaren van spelen toch weer iets nieuws voor me in een basisspelletje Catan. Mijn voorganger stond op 8 punten, ik op 9. Het was zijn beurt en hij wilde een hout geven voor een schaap. Dit gaf mij, met haven, de mogelijkheid om een stad te bouwen zodra hij klaar was. Hij had 2 ridders open liggen, verder geen gesloten ontwikkelingskaarten. Hij kocht een ontwikkelingskaart (ridder) en eindigde zijn beurt. Ik kocht mijn stad, claimde de overwinning en ben toen gaan lezen in de spelregels rondom het kopen van een ontwikkelingskaart en daarmee de overwinning te kunnen claimen. De tekst die ik las is mijns inziens op meer manieren te interpreteren. Volgens mij (en mijn vrouw) gaat het direct spelen van een ontwikkelingskaart over een kaart met 1 punt. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Als je je derde ridder koopt op 8 punten, mag je hem dan meteen spelen en de overwinning claimen?

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: De grootste riddermacht

Bericht door Pura Vida »

Volgens mij is jouw interpretatie correct. De ridder die hij trekt, mag hij pas de volgende ronde spelen. Die grootste riddermacht komt voor hem dus net te laat. Bron: Kolonisten almanak bij de O van Ontwikkelingskaarten.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: De grootste riddermacht

Bericht door Erwin »

Hoofdregel: een gekochte ontwikkelingskaart mag je vanaf jouw volgende beurt gebruiken.

Enige uitzondering: de ontwikkelingskaart die 1 overwinningspunt oplevert, telt meteen mee voor jouw puntentotaal.
Plaats reactie