Wingspan scores?

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Kardinaal

Wingspan scores?

Bericht door Pura Vida »

Vraagje: wat zijn jullie normale winnende scores met Wingspan? Wij halen bij uitzondering 90. Meestal is het ergens tussen pakweg 75 en 90. Ik kom op sociale media regelmatig scores tegen van 100 of zelfs 120+. Doen wij iets verkeerd? Heeft de Engelse versie meer mogelijkheden tot scoren (ik weet dat sommige vogels zo zijn vertaald dat ze niet meer kunnen meetellen bij de bonuskaarten bijv)? Of kun je gewoon extreem geluk hebben met de kaarten (allemaal raven, meeuwen, gieren etc)? Of...?
Laatst gewijzigd door Pura Vida op ma 23 sep 2019, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels:
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wingspan scores?

Bericht door The Iced One »

De average winning score in de spellen die ik gespeeld heb, is volgens de app die ik gebruik om te loggen 91,2 gebaseerd op 6 spellen (redelijk weinig) met 4 of 5 spelers. Topscore van 127 in een 3-spelerspel. Het aantal spelers doet ook veel denk ik omdat de roze kaarten bijv. vooral geactiveerd worden in meerspelerspellen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Volgens BGstats welke ik gebruik om mijn spellen te loggen ligt de average winning op 83,21 op basis van 32 potten. De hoogste score in onze groep welke ik zelf heb gehaald is 126.
Dat was uitzonderlijk en kwam met name doordat we met 4 spelers speelden waarbij de andere spelers vaak voedsel of kaarten weggaven waardoor ik minder van die acties hoefde te nemen.
Meestal liggen de scores overigens niet super veel uit elkaar vind ik.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dank voor de reacties. De genoemde gemiddelden zijn realistischer dan ik weleens tegenkom hier en daar. En ja: het scheelt nogal of je het met 4 of 5 speelt of met 2 of 3. Scores worden hoger per speler meer, m.n. door de roze eigenschappen maar ook door sommige bruine. Het is hier nog even wachten op de 100+ uitschieter; alles moet dan wel lekker meezitten. Een paar raven, kopieerders, migreerders en vogels waarbij je een tweede vogel mag spelen allemaal in één spel krijgen bijvoorbeeld. Mij nog niet gebeurd. Maakt de lol er niet minder om trouwens.
Afbeelding
Plaats reactie