Forest Shuffle

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

sander77
Sojaboon

Forest Shuffle

Bericht door sander77 »

Ik heb onlangs de Nederlandstalige versie van Forest Shuffle aangeschaft. Een vraag bij de kaart 'Ree' deze kost 2 handkaarten. Om aan de bonus te voldoen dien ik 2 handkaarten in een bepaalde kleur/symbool te spelen. Als ik niet hieraan kan voldoen kan ik deze 'Ree'-kaart dan niet spelen? Of mag ik deze wel spelen, maar krijg ik dan de bonus van +1 kaart niet? In het geval van de 'Lynx' die 10 punten waard is als er tenminste 1 'Ree' op het bord ligt.

Bij de 'Das' staat als bonus aangegeven Pootdier met een pijl. Oftewel leg een kaart met het aangegeven soort-symbool uit je hand in je bos zonder kosten te betalen. Wat doe je als je zo'n kaart niet in jouw hand hebt?

Bij de 'Wolf' staat als bonus aangegeven Nogmaals een beurt nemen. Is dit eenmalig nadat je deze kaart speel of bij elke beurt?
Vriendelijke groet,
Sander

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Forest Shuffle

Bericht door Pura Vida »

sander77 schreef: wo 02 apr 2025, 14:22 Ik heb onlangs de Nederlandstalige versie van Forest Shuffle aangeschaft. Een vraag bij de kaart 'Ree' deze kost 2 handkaarten. Om aan de bonus te voldoen dien ik 2 handkaarten in een bepaalde kleur/symbool te spelen. Als ik niet hieraan kan voldoen kan ik deze 'Ree'-kaart dan niet spelen? Of mag ik deze wel spelen, maar krijg ik dan de bonus van +1 kaart niet? In het geval van de 'Lynx' die 10 punten waard is als er tenminste 1 'Ree' op het bord ligt.

Bij de 'Das' staat als bonus aangegeven Pootdier met een pijl. Oftewel leg een kaart met het aangegeven soort-symbool uit je hand in je bos zonder kosten te betalen. Wat doe je als je zo'n kaart niet in jouw hand hebt?

Bij de 'Wolf' staat als bonus aangegeven Nogmaals een beurt nemen. Is dit eenmalig nadat je deze kaart speel of bij elke beurt?
1. Je kunt de ree altijd spelen als je maar twee kaarten betaalt. De bonus hangt af van de symbolen op de kaarten waarmee je betaalt.
2. Als je geen pootjes symbool in je hand hebt, kun je de bonus niet gebruiken. Je kunt de das wel gewoon spelen natuurlijk.
3. Die bonus van de wolf is eenmalig direct na spelen van de wolf.
Afbeelding
sander77
Sojaboon

Re: Forest Shuffle

Bericht door sander77 »

Een proefpotje voor twee personen van Forest Shuffle gespeeld. Wel spannend als je de vijfde vlinder, derde vleermuis of ree of hert nog nodig hebt en er zijn al twee winterkaarten gevallen. Leuk spel om te spelen, sommige combi's verzamelen is wel leuk. Zeker als je beide kanten van een kaart nodig hebt welke keuze maak je dan. Dit eerste spel eindigde in 183-144. Veel hazen en herten lagen op de aflegstapel die vooraf eruit gehaald moesten worden.
Vriendelijke groet,
Sander