Meestal als ik iets niet helemaal begrijp maar er staat niets over in BGG dan zie ik iets over het hoofd. En na een nachtje slapen zie ik vaak het licht.
Maar hier kom ik niet uit en blijf er maar over twijfelen.
Wat doen deze kaarten? In de spelregels staat: "The icons on Glyphid cards do not give gliph tokens. Instead, as long as the particular glyph has been deciphered, you gain the associated resource. If not yet deciphered, the icon has no effect".
Klopt het als ik zeg dat op de linkerkaart als je een life trace hebt je een virtueel token krijgt voor je set collectie, en de rechterkaart je drie virtuele tokens geeft?
SETI: Space Agencies (The Glyphids)
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- roubosga
- El Capitan
- Pura Vida
- Kardinaal
Re: SETI: Space Agencies (The Glyphids)
De linkerkaart is een 'triggerable mission': als je ná het spelen van die kaart een life trace mag plaatsen, krijg je ook de bonus eronder. Na het spelen van de rechter kaart krijg je eenmalig drie bonussen, waarbij je moet kiezen voor de linker drie of de rechter drie.
Wat zijn nou die bonussen? Je krijgt niet de losse tokens, maar de bonus onder die tokens, als ze tenminste al in het Glyphids bordje zijn geplaatst door een van de spelers, eerder in het spel. Als de betreffende kleur daar niet ligt, is de bonus eronder dus ook niet beschikbaar. Hoop dat dit helpt?
Ikzelf heb nogal de neiging om die tokens te bewaren als setje voor punten. Heeft me al regelmatig 20 punten opgeleverd. Alleen dubbele probeer ik snel in dat bordje te prakken voor die bonus. Liefst een paar tegelijk zodat ik ook meteen een bovenste bonus kan pakken. Mijn vaste medespelers hebben echter dezelfde taktiek, dus ja.
Wat zijn nou die bonussen? Je krijgt niet de losse tokens, maar de bonus onder die tokens, als ze tenminste al in het Glyphids bordje zijn geplaatst door een van de spelers, eerder in het spel. Als de betreffende kleur daar niet ligt, is de bonus eronder dus ook niet beschikbaar. Hoop dat dit helpt?
Ikzelf heb nogal de neiging om die tokens te bewaren als setje voor punten. Heeft me al regelmatig 20 punten opgeleverd. Alleen dubbele probeer ik snel in dat bordje te prakken voor die bonus. Liefst een paar tegelijk zodat ik ook meteen een bovenste bonus kan pakken. Mijn vaste medespelers hebben echter dezelfde taktiek, dus ja.
- roubosga
- El Capitan
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Kon je maar meerdere sets scorenPura Vida schreef: wo 04 feb 2026, 17:23Ikzelf heb nogal de neiging om die tokens te bewaren als setje voor punten. Heeft me al regelmatig 20 punten opgeleverd. Alleen dubbele probeer ik snel in dat bordje te prakken voor die bonus. Liefst een paar tegelijk zodat ik ook meteen een bovenste bonus kan pakken. Mijn vaste medespelers hebben echter dezelfde taktiek, dus ja.

- Pura Vida
- Kardinaal
Zeker! Nou mag dat ook volgens de regels, maar zoveel verzamel je helaas niet als je ook nog wat wilt wegleggen voor bonussen. Dilemma's dilemma's.pieter.schutz schreef: wo 04 feb 2026, 22:06Kon je maar meerdere sets scorenPura Vida schreef: wo 04 feb 2026, 17:23Ikzelf heb nogal de neiging om die tokens te bewaren als setje voor punten. Heeft me al regelmatig 20 punten opgeleverd. Alleen dubbele probeer ik snel in dat bordje te prakken voor die bonus. Liefst een paar tegelijk zodat ik ook meteen een bovenste bonus kan pakken. Mijn vaste medespelers hebben echter dezelfde taktiek, dus ja.![]()