Mesopotamie: hutten bouwen

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

ErwinC
Matroos

Mesopotamie: hutten bouwen

Bericht door ErwinC »

Indien je in 1 beurt op 1 tegel 2 hutten wil bouwen, met hoeveel mannetjes moet je dan op die tegel staan ? Met 2 of met 4 ?
In de spelregels staat dat je met 2 ventjes en 1 houtblok op een tegel moet staan om er een hut te mogen bouwen. Als je er met 2 ventjes staat die elk 1 houtblok dragen zou je dus kunnen zeggen dat het mogelijk is om 2 hutten te bouwen.

Erwin

Labels:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Mesopotamie: hutten bouwen

Bericht door syroit »

ErwinC schreef:Indien je in 1 beurt op 1 tegel 2 hutten wil bouwen, met hoeveel mannetjes moet je dan op die tegel staan ? Met 2 of met 4 ?
In de spelregels staat dat je met 2 ventjes en 1 houtblok op een tegel moet staan om er een hut te mogen bouwen. Als je er met 2 ventjes staat die elk 1 houtblok dragen zou je dus kunnen zeggen dat het mogelijk is om 2 hutten te bouwen.

Erwin
Wij doen het als volgt:

2 mannetje met elks 1 hout = 2 hutten bouwen (zolang er nog geen hutten staan natuurlijk).

Als ik me niet vergis staat er allen bij nakomelingen vermeld dat dit op verschillende plaatsen moet zijn; dus geen 2 nakomelingen in dezelfe hut (uitgezonderd kaart: tweeling)
Ponto
Jakkiebak!

Bericht door Ponto »

Er staat in de spelregels: 'Als er meerdere vrije bouwlocaties zijn met elk 2 Arameeërs en een bundel hout, mag de speler deze actie (hutten bouwen) in zijn beurt meerdere malen uitvoeren (ook op 1 tegel)'.
Dat betekent dus dat als je 2 hutten wilt bouwen op 1 lege vlakte tegel je 4 eigen Arameeërs moet hebben staan met 2 stukken hout.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ponto schreef:Er staat in de spelregels: 'Als er meerdere vrije bouwlocaties zijn met elk 2 Arameeërs en een bundel hout, mag de speler deze actie (hutten bouwen) in zijn beurt meerdere malen uitvoeren (ook op 1 tegel)'.
Dat betekent dus dat als je 2 hutten wilt bouwen op 1 lege vlakte tegel je 4 eigen Arameeërs moet hebben staan met 2 stukken hout.
Dat is ook mijn bescheiden mening en een mening die je volgens mij met de spelregels in de hand kunt verdedigen! :D
Hoewel het idee van Syriot niet onaardig is, zou dit volgens mij teveel voordeel opleveren voor bouwen op dezelfde vlakte?!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!