Ik heb me onlangs Le Havre aangeschaft en heb het dan ook onmiddelijk eens op m'n eentje gespeeld. Ik haalde 180 punten (ik weet niet of dat veel is of niet).
Mijn vraag: op sommige particuliere gebouwen staat er op de achterkant "start". Wat moet je daarmee doen?
Wat me ook opviel: Toen ik het spel met 2 speelde waren alle gebouwen al gebouwd 3 ronden voor het einde van het spel. Is dat normaal?
Groetjes Louis
Le Havre
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- BaSL
- Team Bordspelmania
Re: Le Havre
"Start" zijn de drie gebouwen die de stad al heeft gebouwd. Dus die liggen open vanaf het begin.
Drie ronden voor het eind is in een drie-speler-spel sporadisch, maar ik kan me voorstellen dat het in een 2-persoonsspel wel gebeurd, ja.
Drie ronden voor het eind is in een drie-speler-spel sporadisch, maar ik kan me voorstellen dat het in een 2-persoonsspel wel gebeurd, ja.

- SIR Louis
- Veenboer
nee, ik heb het over vb; de markt. Dat is geen gebouw dat al standaard gebouwd is (denk ik toch)
Groetjes Louis
Groetjes Louis
- BaSL
- Team Bordspelmania
Ah, OK. Voor zover ik kan zien, betekend dat dat deze kaart bij de startgebouwen komt te liggen in de verkorte versie.

-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Zo uit mijn hoofd denk ik dat je gelijk hebt BaSL. Ik heb helaas de spelregels nu niet bij de hand.BaSL schreef:Ah, OK. Voor zover ik kan zien, betekend dat dat deze kaart bij de startgebouwen komt te liggen in de verkorte versie.