Bang!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Henk_Glimlach
Veenboer
Contacteer:

Bang!

Bericht door Henk_Glimlach »

Een kleine vraag over het kaarstpel Bang!. Er is een kaart genaamd ton. Mag je die een keer gebruiken of is het echt een item. En mag hij dus blijven liggen.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.

Labels:
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Mag blijven liggen. Alle blauwe kaarten mogen blijven liggen, behalve de gevangenis (trek je een harten, dan mag je gewoon je beurt doen. Zo niet, dan moet je een ronde overslaan, maar de gevangenis gaat sowieso op de aflegstapel) en dynamiet (verschuift telkens naar de volgende speler).
Henk_Glimlach
Veenboer
Contacteer:

Hmm dat maakt het een erg handig kaartje.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Yep het tonnetje is erg makkelijk.
En dus ook zeer gewild bij het weghalen van een kaartje ;)
Henk_Glimlach
Veenboer
Contacteer:

Ja dat geloof ik graag. Wij gebruikte hem altijd maar een keer. En dan heb je er niet zoveel aan.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
<------------------------(bij ons heet ie 'ingebouwde ton') bent wordt het helemaal lastig om je te raken.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

BenNevis schreef:Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
<------------------------(bij ons heet ie 'ingebouwde ton') bent wordt het helemaal lastig om je te raken.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

BenNevis schreef:Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
Volgens mij mag je niet 2 identieke kaarten voor je hebben liggen, dus 2 tonnen kan dan niet.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Je hebt helemaal gelijk :? ; geen idee waar ik het vandaan haal dat het wel mag (misschien huisregels van medespelers, altijd makkelijk om anderen de schuld te geven :roll: ).
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Mooi verhaal! Dat scheelt inderdaad weer. We hebben het laatste keer gespeeld met de ton als "permanent" item en het is inderdaad erg makkelijk. :)
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Plaats reactie