Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een kleine vraag over het kaarstpel Bang!. Er is een kaart genaamd ton. Mag je die een keer gebruiken of is het echt een item. En mag hij dus blijven liggen.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Mag blijven liggen. Alle blauwe kaarten mogen blijven liggen, behalve de gevangenis (trek je een harten, dan mag je gewoon je beurt doen. Zo niet, dan moet je een ronde overslaan, maar de gevangenis gaat sowieso op de aflegstapel) en dynamiet (verschuift telkens naar de volgende speler).
Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
<------------------------(bij ons heet ie 'ingebouwde ton') bent wordt het helemaal lastig om je te raken.
BenNevis schreef:Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
<------------------------(bij ons heet ie 'ingebouwde ton') bent wordt het helemaal lastig om je te raken.
BenNevis schreef:Je mag trouwens ook meerdere tonnen tegelijk hebben. Dan trek je gewoon voor elke ton een kaart. En als je dan ook nog Jourdonnais
Volgens mij mag je niet 2 identieke kaarten voor je hebben liggen, dus 2 tonnen kan dan niet.
Je hebt helemaal gelijk ; geen idee waar ik het vandaan haal dat het wel mag (misschien huisregels van medespelers, altijd makkelijk om anderen de schuld te geven ).