Attika
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
shadowman76
- Jakkiebak!
Attika
Ik was onlangs in een spellenwinkel in Den Haag, het spellenhuis, en daar stond Attika uitgestald... ik had helaas geen tijd om daar te vragen hoe dat spel in elkaar steekt en of t een beetje leuk is... maar kan iemand mij vertellen hoe hem/haar dat spel bevallen is en waar het mee te vergelijken valt?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
ik vind t niet erg om te verliezen, maar winnen vind ik wel leuker
Labels:
-
snowfalcon
- Jakkiebak!
Ik heb het voor het eerst gespeeld op het SPSP vorig jaar. Op zich leek het me een leuk spel waar je eea kunt kopen, vervolgens bouwen en daarna elkaar lekker dwars kan zitten.
We waren nogal snel klaar, maar dat had volgens mij te maken met de incomplete uitleg die we daar kregen.
Wat me zo direct tebinnen schiet aan vergelijkbare spellen: la citta.
Ik zal het binnenkort nog eens lezen en dan laten weten hoe ik het vond.
We waren nogal snel klaar, maar dat had volgens mij te maken met de incomplete uitleg die we daar kregen.
Wat me zo direct tebinnen schiet aan vergelijkbare spellen: la citta.
Ik zal het binnenkort nog eens lezen en dan laten weten hoe ik het vond.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vind de vergelijking met La citta ver gezond. Vraag me niet met welk spel je het wel kan vergelijken ...
Een beknopte uitleg:
Je krijgt per speler (kleur) een stapeltje gebouwen, iedereen krijgt dezelfde. Je kan deze aan de hand van een spelsysteem omdraaien en bouwen, of op je eigen kaart, of op het spelbord. De winnaar is de gene die het eerst 2 tempels met elkaar verbindt of de gene die al zij gebouwen op het spelbord heeft gezet.

http://www.999games.nl/
Een beknopte uitleg:
Je krijgt per speler (kleur) een stapeltje gebouwen, iedereen krijgt dezelfde. Je kan deze aan de hand van een spelsysteem omdraaien en bouwen, of op je eigen kaart, of op het spelbord. De winnaar is de gene die het eerst 2 tempels met elkaar verbindt of de gene die al zij gebouwen op het spelbord heeft gezet.
http://www.999games.nl/
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Vogeltje
- Garnaal
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ugh, table talk. Als spelers inderdaad de neiging krijgen om elkaar erop te wijzen hoe en wat, dan hoef ik het niet meer te spelen. Ik moet bekennen dat het af en toe erg kriebelt, maar ik houd me altijd in. Een paar keer tijdens het leren van het geheel is okee, maar daarna is het toch echt ieder voor zich.
Ik moet het maar eens op BSW proberen.
Ik moet het maar eens op BSW proberen.
-
Vogeltje
- Garnaal
-
shadowman76
- Jakkiebak!
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Dit levert altijd leuke discussies op en dit maakt het extra gezellig aan tafel. Dit is dus inderdaad een goede test voor je relatie; net als een tent opzetten...Vogeltje schreef: Het is inderdaad een spel met eenvoudige regels, maar je moet steeds vooruit blijven plannen en rekening houden met je tegenstanders.
Je gaat ook vaak de ander erop wijzen hoe hij je tegenstander moet proberen te stoppen.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
BenNevis
- Veenboer
-
megamoene
- Joker
-
shadowman76
- Jakkiebak!
-
shadowman76
- Jakkiebak!
Op het SPSP Attika weten te kopen voor 23 euri... goeie prijs dacht ik zo...
enne idd een erg leuk spel...
haha of zou dat liggen aan het feit dat na 2 keer spelen ik beide keren winnaar was?
ehh.. nee toch niet... maar wel een leuk en simpel spel dat qua tactiek volgens mij best aardig kan zijn...
enne idd een erg leuk spel...
haha of zou dat liggen aan het feit dat na 2 keer spelen ik beide keren winnaar was?
ehh.. nee toch niet... maar wel een leuk en simpel spel dat qua tactiek volgens mij best aardig kan zijn...
ik vind t niet erg om te verliezen, maar winnen vind ik wel leuker
-
Bartjes!
- Uitgever
Zojuist voor het eerst gespeeld (met 2 spelers overigens) en inderdaad; een zeer leuk spel. Voordelen: korte, doch duidelijke regels en spelduur. Het spel speelt mede daardoor snel weg, maar stiekem zit er toch aardig wat diepgang in en moet je inderdaad toch wel vooruit blijven kijken.
Nadelen: geen.
Nadelen: geen.