Ik vond het in elk geval positief om te lezen dat het spelmechanisme toch genoeg afwijkt van het bordspel om een aankoop te overwegen. Dan voel ik me toch wat minder bezwaard aangezien ik al TTR Europe en TTR Zwitserland in de kast heb staan
Days of Wonder komt met....Ticket to Ride kaartspel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dierik
- Erelid
Ook Faidutti blijkt een TTR-kaartspel fan. Klik op Preview Ticket to Ride kaartspel om zijn reactie te lezen.
Ik vond het in elk geval positief om te lezen dat het spelmechanisme toch genoeg afwijkt van het bordspel om een aankoop te overwegen. Dan voel ik me toch wat minder bezwaard aangezien ik al TTR Europe en TTR Zwitserland in de kast heb staan
.
Labels:
-
Dierik
- Erelid
Op de website van Days of Wonder is nu ook informatie verschenen over deze nieuwe TTR-variant.
Klik op Info TTR-kaartspel om deze informatie te lezen
De Nederlandtalige handleiding is hier ook de vinden.
Klik op Info TTR-kaartspel om deze informatie te lezen
De Nederlandtalige handleiding is hier ook de vinden.
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
-
Dierik
- Erelid
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
-
Dierik
- Erelid
De eerste "bewegende beelden" van het TTR Kaartspel zijn te vinden op TTR Kaartspel. Weliswaar met franstalige uitleg maar toch leuk om te zien.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
Onderstaande tekst is gekopieerd van een andere post van Syroit om alles bij elkaar te houden
:
Ticket to Ride – The Card Game
De basisprincipes van TTR blijven het zelfde.
Iedere speler krijgt enkele wagonkaarten en 4 (of 6, weet ik niet meer exact) ticketkaarten van deze laatste moet hij er minsten 1 houden.
In het midden komen 5 open wagonkaarten te liggen en een dichte stapel. Daarnaast liggen de overige ticketkaarten en komt er een aflegstapel.
Het spel is gedaan zodra de stapel met wagonkaarten een aantal keer is opgespeeld (afhankelijk van het aantal spelers)
Op de ticket kaarten staan 2 steden en enkel kleuren die je nodig hebt om deze route te maken en punten.
Het doel is om zo veel mogelijk routekaarten te maken en zo punten te scoren, voor elke kaart die je niet volledig afgewerkt hebt, krijg je minpunten.
Wie de meeste kaarten heeft volbracht met een bepaalde stad er op krijgt ook een bonus op het einde van het spel.
Spelronde
Fase 1:
Je moet van elk stapeltje in je rangeerstation de bovenste kaart op je goederenspoor leggen (dit is een eigen aflegstapel).
Met deze kaarten moet je proberen je tickets te volbrengen!
Deze fase valt weg in de eerste ronde.
Fase 2:
Hier heb je keuze uit verschillede acties
- Je neemt 4 nieuwe ticketkaarten. Je moet er geen houden. OF
- Je neemt 2 wagonkaarten, dit kan van de 5 openliggende zijn en/of van de dichte stapel. OF
- Je legt van 1 kleur zo veel kaarten open als je wil, in je rangeerstation. Dit moeten er meer zijn dan een andere speler er al heeft open liggen van die kleur. De andere speler moet dan zijn kaarten van die kleur afleggen op de algemene aflegstapel. Hij is dus deze kaarten kwijt. Je mag hier ook jokers bij uitspelen. OF
- Je legt 3 wagonkaarten van 3 verschillende kleuren uit. Ook deze kleuren mogen nog niet op tafel liggen.
Hierna is de volgende speler aan de beurt.
Op het einde van het spel worden de scores geteld.
Ticket to Ride – The Card Game
De basisprincipes van TTR blijven het zelfde.
Iedere speler krijgt enkele wagonkaarten en 4 (of 6, weet ik niet meer exact) ticketkaarten van deze laatste moet hij er minsten 1 houden.
In het midden komen 5 open wagonkaarten te liggen en een dichte stapel. Daarnaast liggen de overige ticketkaarten en komt er een aflegstapel.
Het spel is gedaan zodra de stapel met wagonkaarten een aantal keer is opgespeeld (afhankelijk van het aantal spelers)
Op de ticket kaarten staan 2 steden en enkel kleuren die je nodig hebt om deze route te maken en punten.
Het doel is om zo veel mogelijk routekaarten te maken en zo punten te scoren, voor elke kaart die je niet volledig afgewerkt hebt, krijg je minpunten.
Wie de meeste kaarten heeft volbracht met een bepaalde stad er op krijgt ook een bonus op het einde van het spel.
Spelronde
Fase 1:
Je moet van elk stapeltje in je rangeerstation de bovenste kaart op je goederenspoor leggen (dit is een eigen aflegstapel).
Met deze kaarten moet je proberen je tickets te volbrengen!
Deze fase valt weg in de eerste ronde.
Fase 2:
Hier heb je keuze uit verschillede acties
- Je neemt 4 nieuwe ticketkaarten. Je moet er geen houden. OF
- Je neemt 2 wagonkaarten, dit kan van de 5 openliggende zijn en/of van de dichte stapel. OF
- Je legt van 1 kleur zo veel kaarten open als je wil, in je rangeerstation. Dit moeten er meer zijn dan een andere speler er al heeft open liggen van die kleur. De andere speler moet dan zijn kaarten van die kleur afleggen op de algemene aflegstapel. Hij is dus deze kaarten kwijt. Je mag hier ook jokers bij uitspelen. OF
- Je legt 3 wagonkaarten van 3 verschillende kleuren uit. Ook deze kleuren mogen nog niet op tafel liggen.
Hierna is de volgende speler aan de beurt.
Op het einde van het spel worden de scores geteld.
-
Dierik
- Erelid
Een recensie is te vinden op Recensie TTR Kaartspel op Spellengek.nl
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
francobollus
- Uitgever
Afgelopen zaterdag heb ik, als fan van Ticket to Ride, het kaartspel gekocht. Voor degenen die het interessant vinden: één zo'n doosje kan de gehele inhoud van een bloemenvaas prachtig absorberen, zo heb ik "getest" (je moet echter wel een nachtje geduld hebben). Gelukkig waren de kaarten nog wèl droog.
Dit kaartspel schijnt overigens wel een aanval te doen op de trouwe fanbase van de bordspellen, zo heb ik gelezen. Er schijnt namelijk een nieuw, memory-achtig element in te zitten, dat niet door iedereen hoog gewaardeerd wordt.
Dit kaartspel schijnt overigens wel een aanval te doen op de trouwe fanbase van de bordspellen, zo heb ik gelezen. Er schijnt namelijk een nieuw, memory-achtig element in te zitten, dat niet door iedereen hoog gewaardeerd wordt.