Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
cymric schreef:Metropolys is zonder twijfel het eenvoudigste spel van Ystari tot nu toe. Het is een vrij recht-toe-recht-aan biedspelletje waarbij biedingen worden gelimiteerd door de manier waarop wijken---waar je op biedt---aan elkaar grenzen.
Ik heb het spel inmiddels enkele keren gespeeld. Dit is een bijzonder aangenaam biedspel, waarin het bieden en het positiespel op een subtiele manier met elkaar zijn verweven. Dit leidt tot 'dynamische' biedrondes, waarbij de relatieve waarde steeds wijzigt. Ik vind het een briljant spel, anderen krijgen er helemaal geen vat op en vinden het daarom niets.
De vormgeving van het speelbord is niet denderend, maar is na de eerste potjes niet langer hinderlijk.
Disclaimer voor Cymric: dit is geen kritiek op de inhoud van jouw bericht. De door jou gekozen woorden waren een mooie trigger voor mijn - ogenschijnlijk andere - eerste indruk. Voel je niet aangesproken.
Mijn eerste indruk betrof het doorlezen van de regels, en met recht-toe-recht-aan bedoelde ik meer dat het ten opzichte van andere Ystari's vrij weinig 'gedoe' heeft. Het zit naar wat ik ervan begreep qua regels erg eenvoudig in elkaar (ik heb alleen maar de familievariant bestudeerd, overigens), maar verried ook al de subtiliteit die jij hebt ervaren. Beslist een aanradertje in het kort, snel, maar zeker niet eenvoudig-genre.
RJV schreef:Zal dit n van de masterprints in 2008 van QWG worden?
Ik schat de kans daarop vrij laag in. QWG doet zowiezo niet mee met de eerste printrun. Het spel wordt uiteraard wel in de gaten gehouden. Als het een succes wordt zal QWG wellicht met de tweede printrun "meeliften". Kunnen ze gelijk wat doen aan die lelijke kleuren van het speelbord