De Dwergen van Nidavellir: tien potjes klein plezier

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Re: De Dwergen van Nidavellir: tien potjes klein plezier

Bericht door Pura Vida »

Iris88 schreef: Fijn! Past dus mooi op de stapel met 'gekke' maten, gaat op de wishlist.
Volstrekt legitieme reden om een spel te kopen: het past in de kast!
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Pura Vida schreef:
Iris88 schreef: Fijn! Past dus mooi op de stapel met 'gekke' maten, gaat op de wishlist.
Volstrekt legitieme reden om een spel te kopen: het past in de kast!
De maat van de doos viel mij ook al op, toen ik m gisteren binnen kreeg. Spellen kopen vanwege een maat doe ik niet, maar dumpen soms wel :angel:. Wanneer een spel reeds twijfelgeval is, helpt een lomp grote of heel irreguliere doos de keuze voor een dump makkelijker te maken. High hopes dat de Dwergen gewoon erg vermakelijk zijn; vanmiddag testen!
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Sunnyfield »

Een "oud" draadje opgerakeld. Door PuraVida kwam dit spel op mijn radar om eens te spelen en die dag was vandaag. Verrassend leuk biedspel met setcollectie. Heel bijzonder voor een biedspel is dat deze ook leuk is met 2 spelers.

Wel jammer dat ik weer een foutje vond in de vertaling van de WGG spelregels. Bij de Krijgers krijgt de speler met de meerderheid de waarde van hun hoogste munt opgeteld. Dus niet de speler met de hoogste macht bij de Krijgers, zoals twee keer foutief wordt gezegd in de spelregels. Eenmaal wordt het wel goed gezegd in dezelfde spelregels.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Sunnyfield schreef: Een "oud" draadje opgerakeld. Door PuraVida kwam dit spel op mijn radar om eens te spelen en die dag was vandaag. Verrassend leuk biedspel met setcollectie. Heel bijzonder voor een biedspel is dat deze ook leuk is met 2 spelers.

Wel jammer dat ik weer een foutje vond in de vertaling van de WGG spelregels. Bij de Krijgers krijgt de speler met de meerderheid de waarde van hun hoogste munt opgeteld. Dus niet de speler met de hoogste macht bij de Krijgers, zoals twee keer foutief wordt gezegd in de spelregels. Eenmaal wordt het wel goed gezegd in dezelfde spelregels.
Leuk om te horen dat die review tot spelen heeft aangezet! En inderdaad irritante fout ja. Is elders op BSM ook al eens geconstateerd, in het draadje van Nox (Moest het even opzoeken).
Bij ons nam de speeltijd na 25 potjes wel af tot nul trouwens. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat ik alles ongeveer willekeurig kon pakken voor een hoge score. Soort 'go with the flow' spelletje. Wel relaxed natuurlijk, maar ook een beetje plichtmatig.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Vind dit ook nog steeds een toffe titel. Ook in mijn top 20 doorgegeven. Het speelt lekker weg.

Wel altijd goed kijken waar je medespelers op spelen. Bij sommige kleuren moet je voorkomen dat iemand te ver vooruit loopt en er met de winst vandoor gaat.

Vind het ook.fijn dat jiet ke kleur dezelfde score potentie heeft. Sommige kleuren zijn makkelijk om erbij te doen naast je hoofdstraten omdat ze toch wat extra's overleveren.

De helden zijn ook een hele goede.toevoeging al spelen we eigenlijk nooit met de helden die de handleiding moeilijker noemt.

Spelen jullie daar wel mee? Als ik hun eigenschappen lees denk ik dat ze alleen de snelheid uit het spel halen zonder veel toe te voegen.
Plaats reactie