Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Gisteren van de postbode, Dune Imperium en Ark Nova mogen ontvangen!
Eerste playthrough duurde laaaaaang en kostte me bijna een echtscheiding, maar wat een goed spel is het!
Edjah schreef:
Gisteren van de postbode, Dune Imperium en Ark Nova mogen ontvangen!
Eerste playthrough duurde laaaaaang en kostte me bijna een echtscheiding, maar wat een goed spel is het!
Ik ga hem zeker aanschaffen, maar ik heb het gevoel dat spellen steeds duurder en duurder worden. 70 euro voor wat hoofzakelijk papier is. Er zitten geen onderdelen in die heel speciaal zijn naar mijn mening.
MADG0BLIN schreef:
..., maar ik heb het gevoel dat spellen steeds duurder en duurder worden...
Dat is een gegeven. Het is nu niet meer alleen de trend dat uitgeverijen steeds iets hogere prijzen lijken te vragen voor min of meer dezelfde hoeveelheid/kwaliteit materiaal. Maar ook een verhoging in grondstoffen- en transportprijzen van de laatste tijd speelt nu een rol.
MADG0BLIN schreef:
Ik ga hem zeker aanschaffen, maar ik heb het gevoel dat spellen steeds duurder en duurder worden. 70 euro voor wat hoofzakelijk papier is. Er zitten geen onderdelen in die heel speciaal zijn naar mijn mening.
Als ik het goed begrijp is artwork ook een grote hap uit de prijs en aangezien elke kaart in dit spel uniek artwork lijkt te hebben... (of zijn er dubbele kaarten?)
Maar momenteel is inderdaad alles duurder en ook shipping met containerschepen swingt de pan uit naar verluidt...
Ik zit hier alleszins ook op te wachten en ben wel bereid er 70€ voor neer te tellen, maar hopelijk iets minder
Dit wordt wel een spel dat met een turn timer gespeeld gaat worden denk ik...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Ach ja, die prijzen... grondstoffen duurder, brandstoffen duurder, containervervoer véél duurder... als ik kijk naar wat er in de doos zit, en dit spel dan vergelijk met andere spellen in onze kast van dat kaliber, dan is de prijs vrij normaal. Scythe kostte ons ook dat bedrag, Gaia Project idem. Terraforming Mars was dan een koopje, maar daarvan heb ik de blokjes na 100 potjes ofzo wel kunnen vervangen omdat de verf aan onze handen zat. Dus, ach ja, die prijzen... het eerste potje wordt duur. Maar daar krijg je dan wel het uitpakfeest bij. Het eerste glunderende potje van drie uur... En potje honderd kost nog maar 70 cent... dus ach ja, die prijs? Ik kan gewoon niet wachten. White Goblin, zet het gas erop op die boot!
Pura Vida schreef:
Terraforming Mars was dan een koopje, maar daarvan heb ik de blokjes na 100 potjes ofzo wel kunnen vervangen omdat de verf aan onze handen zat.
Pas na potje 100? Hier al tijdens het eerste potje. Terraforming Mars is idd zeer schappelijk geprijsd, maar dat zie je ook aan alles af. Wellicht is de Big Box een stuk beter qua materiaal, ook voor wat betreft de spelersbordjes.
Terug on-topic: Met de steeds beperktere hoeveelheid spellen die ik koop, maakt de prijs mij ook minder uit. Voor een goed spel, betaal ik gerust 70 of 80 euro. Ik kan bijv. niet wachten tot ik Ultimate Railroads kan bestellen (ligt rond de 90 euro), want Russian Railroads is voor mij gewoon een topper. Anderzijds wordt een spel blind kopen wel lastiger met hoge prijzen; ik denk dat het hem daar vooral in zit. Een gok van 40 euro maak je makkelijker dan een gok van 70 euro .
Ultimate Railroads is al te bestellen, in het Duits ook al gewoon beschikbaar.
De Duitse versie ligt inderdaad rond de 90 euro, de Engelse is echter circa 40 euro duurder...
De prijsstijgingen zijn bij alle uitgevers, dus ga ervan uit dat duurdere productie/verschepen echt wel een ding is geworden en uitgevers niet zomaar meer winst pakken. Hooguit iets meer marge inbouwen omdat de risico's op dit moment groter zijn.
Helemaal terug on topic: Ark Nova heeft zeker mijn interesse, komende tijd maar eens kijken of ik hem aanschaf. Heb gelukkig nog wat demo vergoeding openstaan bij WGG.
Pura Vida schreef:
Dus, ach ja, die prijzen... het eerste potje wordt duur. Maar daar krijg je dan wel het uitpakfeest bij. Het eerste glunderende potje van drie uur... En potje honderd kost nog maar 70 cent... dus ach ja, die prijs?
Daar heb je zeker een punt. Wat wij geconsumeerd hebben tijdens de vele uren spelen overstijgt de prijs van de spellen. Afgezet tegen een avondje bioscoop is het helemaal een lachertje.
Als een spel niet in de smaak valt is het wel een beetje ander verhaal. Castles of Burgundy, Kwakzalvers en Arnak zijn weer verkocht. Lovende recensies, maar wij werden niet enthousiast. Hopen dat je het weer voor een redelijke prijs verkocht krijgt.
Ik vermoed dat de meeste spellen in Nederland via Intertoys, Bol, Amazon verkocht worden. Voor dat publiek moet een spel denk ik toch wel in dezelfde prijsklasse zitten als de oude meuk en spellen als Catan, Carcassonne en Ticket to Ride.
Voor mij geen probleem om €70 neer te leggen als het een topper is. Ark Nova ga ik in elk geval in de gaten houden en spelen op een beurs als dat weer kan.