Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?
Nu ik heb gezien dat de art hetzelfde is en de eigenschappen wel anders/uniek zijn ben ik wel benieuwd naar de kaarten. Bij de Britsche vogels kunnen er mogelijk ook vogels tussen zitten die hier ook bekend zijn. Hopelijk komen de packs ook in het Nederlands uit.
Zeker ook omdat het eigenlijk gewoon 6x 25 = 150 nieuwe kaarten zijn.
Zeker ook omdat het eigenlijk gewoon 6x 25 = 150 nieuwe kaarten zijn.
Labels:
- Pura Vida
- Kardinaal
Er komt steeds meer nieuws over de 'fan-designed bird packs'. 6 setjes van 25 nieuwe vogelkaarten uit continenten die al zijn uitgegeven. Er komen setjes voor Canada, USA, GB, Europa, Nieuw-Zeeland en Azië. Zie ook website van Stonemaier Games.
De foto hieronder is van Jamey Stegmaier.
Nu allemaal 999 mailen, mensen, want dit is toch prachtig in onze eigen taal en willen alle fans toch hebben?
De foto hieronder is van Jamey Stegmaier.
Nu allemaal 999 mailen, mensen, want dit is toch prachtig in onze eigen taal en willen alle fans toch hebben?
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ja, ik zal ook eens een mail gaan sturen naar 999! Want ik snap niet goed dat ze wel eerder die fan art uit gebracht hebben en nu dit niet zouden doen. Ik dacht eerst dat dit weer zoiets zou zijn, maar weet inmiddels beter. En die fan art voegt echt niets toe, vind ik, maar dit zijn echt nieuwe kaarten. En ik ben het eens met Pura vida dat het kleine packs zijn die je toch makkelijk aan de man (of vrouw) kan brengen.
- WTULTC
- Elfenkoning
Beter zou zijn als 999Games de 6x 25 van in totaal 150 kaarten ineens gezamenlijk in een uitbreiding in een doosje uit te brengen. Dus niet 6x een losse booster.
Dit zou denk ik een betere en interessantere optie kunnen zijn.
- Jerome
- Gouverneur
Meteen gedaan!Pura Vida schreef: vr 26 sep 2025, 15:49 Nu allemaal 999 mailen, mensen, want dit is toch prachtig in onze eigen taal en willen alle fans toch hebben?
Met foto zodat er geen misverstand kan ontstaan.
Zo.
Dat maakt mij niets uit maar waarom zou je alle kaarten willen hebben als je alleen Europa en de basis hebt, of alleen Azië?WTULTC schreef: vr 26 sep 2025, 19:30 Beter zou zijn als 999Games de 6x 25 van in totaal 150 kaarten ineens gezamenlijk in een uitbreiding in een doosje uit te brengen. Dus niet 6x een losse booster.
Die boosters zijn prima hoor, doen het ook goed als impulsaankoop bij de kassa van je lokale spellenwinkel.
- WTULTC
- Elfenkoning
Ik denk dat de meeste Wingspan fans toch al vrijwel alles hebben. Zelf denk ik dat het percentage Wingspan spelers dat bijv alleen Wingspan plus de Europa heeft relatief klein is. Aangezien die mensen toch al niet alles hebben, waarom zouden ze dan 1 of 2 specifieke boosters kopen?
Bovendien je kunt het ook omdraaien. Als ze toch die kaarten werken hebben ondanks ze de andere uitbreidingen niet hebben dan betalen ze maar wat meer en gebruiken ze de kaarten die gaan over de andere uitbreidingen niet.
Een doosje is denk ik handiger voor in de schappen. Ik denk dat voor deze kaarten veel meer animo is dan die vervangende art kaarten die week zijn uitgebracht. Die heb ik bewust aan mij voorbij laten gaan want die kaarten vind ik lelijk, maar deze nieuwe 150 kaarten zijn uniek en met dezelfde art en dus wel degelijk heel interessant voor alle fans. Bovendien waarom heeft 999Games dan de nesting box uitgebracht als ze ervoor kiezen om niet alle unieke vogels kaarten met dezelfde art in het Nederlands uit te brengen? Dat kun je eigenlijk niet maken richting de Nederlandstalige fans van het spel.
Bovendien je kunt het ook omdraaien. Als ze toch die kaarten werken hebben ondanks ze de andere uitbreidingen niet hebben dan betalen ze maar wat meer en gebruiken ze de kaarten die gaan over de andere uitbreidingen niet.
Een doosje is denk ik handiger voor in de schappen. Ik denk dat voor deze kaarten veel meer animo is dan die vervangende art kaarten die week zijn uitgebracht. Die heb ik bewust aan mij voorbij laten gaan want die kaarten vind ik lelijk, maar deze nieuwe 150 kaarten zijn uniek en met dezelfde art en dus wel degelijk heel interessant voor alle fans. Bovendien waarom heeft 999Games dan de nesting box uitgebracht als ze ervoor kiezen om niet alle unieke vogels kaarten met dezelfde art in het Nederlands uit te brengen? Dat kun je eigenlijk niet maken richting de Nederlandstalige fans van het spel.
- Pura Vida
- Kardinaal
Eens. Die kaarten gaan vooral lopen als ze in losse pakketjes ergens bij de kassa liggen. Nooit in een doosje stoppen, zeg ik. Lekker los laten.Jerome schreef: za 27 sep 2025, 11:01Dat maakt mij niets uit maar waarom zou je alle kaarten willen hebben als je alleen Europa en de basis hebt, of alleen Azië?WTULTC schreef: vr 26 sep 2025, 19:30 Beter zou zijn als 999Games de 6x 25 van in totaal 150 kaarten ineens gezamenlijk in een uitbreiding in een doosje uit te brengen. Dus niet 6x een losse booster.
Die boosters zijn prima hoor, doen het ook goed als impulsaankoop bij de kassa van je lokale spellenwinkel.
- WTULTC
- Elfenkoning
Ik denk dat er meer online wordt verkocht dan fysiek in een winkel en als je online voor een specifiek pakketje kaarten dan ook nog verzendkosten moet betalen is het niet interessant. Bij een doosje wat iets duurder is zijn mensen eerder bereid die verzendkosten wel te betalen.
Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat bij een doosje mensen eerder nog een uitbreiding gaan kopen die ze nog niet hadden zodat ze wel met de kaarten waarmee ze anders niet kunnen spelen dan wel kunnen spelen.
Het zou dus zelfs voor een extra aankoop van een of meerdere uitbreidingen kunnen zorgen als je de kaarten samen in een doosje verkoopt.
Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat bij een doosje mensen eerder nog een uitbreiding gaan kopen die ze nog niet hadden zodat ze wel met de kaarten waarmee ze anders niet kunnen spelen dan wel kunnen spelen.
Het zou dus zelfs voor een extra aankoop van een of meerdere uitbreidingen kunnen zorgen als je de kaarten samen in een doosje verkoopt.
- Jerome
- Gouverneur
- WTULTC
- Elfenkoning
Nee, maar die data heb jij ook niet.
Het zijn geen Pokemon of Magic kaarten die allemaal in zulke pakketje komen, maar daarvan weet je van tevoren niet welke kaarten je krijgt. Tevens zijn er veel Pokemon en Magic spelers in de fysieke winkels die zulke jaren kopen om in de zaal van de winkel te kunnen spelen.
Bij Wingspan is dat niet het geval, dus waarom zouden de pakketjes los ipv een doosje met alles in een fysieke winkel beter verkopen?
Het zijn geen Pokemon of Magic kaarten die allemaal in zulke pakketje komen, maar daarvan weet je van tevoren niet welke kaarten je krijgt. Tevens zijn er veel Pokemon en Magic spelers in de fysieke winkels die zulke jaren kopen om in de zaal van de winkel te kunnen spelen.
Bij Wingspan is dat niet het geval, dus waarom zouden de pakketjes los ipv een doosje met alles in een fysieke winkel beter verkopen?
- Bert_
- Website beheerder
Heeft iemand al inhoudelijk dingen gespot, wat sommige van de nieuwe vogels doen?
- Pura Vida
- Kardinaal
Jazeker. Op de Stonemaier site staan er een paar. Ik plak ze even hieronder. Ik vind ze leuk.Bert_ schreef: zo 28 sep 2025, 08:40 Heeft iemand al inhoudelijk dingen gespot, wat sommige van de nieuwe vogels doen?
- siepie
- Stamhoofd
- Contacteer:
Ik zie nergens staan dat je de kaarten enkel kan gebruiken bij een bepaalde uitbreiding. Volgens mij staan de kaarten ook los van de uitbreidingen verder, behalve dat het een zelfde gebied kan zijn. Maar Europa is met deze packs dus al opgedeeld in 2.WTULTC schreef: za 27 sep 2025, 14:28 Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat bij een doosje mensen eerder nog een uitbreiding gaan kopen die ze nog niet hadden zodat ze wel met de kaarten waarmee ze anders niet kunnen spelen dan wel kunnen spelen.
Persoonlijk maakt het mij dus helemaal niet uit welke vogels het zijn, als ik wil graag vogels die ik ken ofzo. Sterker nog, we hebben Europa en die nog nooit erbij gestopt (ga ik volgende keer wel doen, want gewoon suf dat ik het steeds laat liggen).
Verder zie ik over en weer heel veel aannames. Maar het linkje naar de website van Stonemaier legt toch heel veel uit? Jamey Stegmaier legt daar uit dat ze dus zelf ook geen data hebben en afwegingen gemaakt hebben over de hoeveelheden die ze laten maken en hoe snel er nieuwe druk kan komen.
Daarnaast weet ik niet of als 999 dit uit gaat brengen, of zij dan zelf mogen beslissen om dit te bundelen. En Jamey Stegmaier hint ook op nog meer in de toekomst als dit aan slaat.
Laten we gewoon eerst eens afwachten en 999 spammen, zodat we dit ook in het Nederlands kunnen krijgen. Want wij kunnen vanalles er van vinden, maar hebben er bar weinig over te zeggen uiteindelijk.
- Bert_
- Website beheerder
Thanks voor de plaatjes! Wingspan heeft echt zo ontzettend veel kaarten, dat is voor mij de sterkte van het spel.
Het daagt je telkens uit om te kijken wat je kan met wat er passeert.
Eerder sprak me dat al aan in Brugge (nu te koop als remake Hamburg, hoewel de styling van het origineel niet te evenaren is), maar qua variatie is het niet te vergelijken.
De Bali Starling lijkt me een toffe kaart om eens uit te proberen.
Beetje push-your-luck, want een bonuskaart kan net zo goed tegenvallen.
En als ie wel goed is, moet je maar hopen dat niemand met een Black Robin komt aanzetten (geef 1 bonuskaart door aan je buur). Hoewel, er staat nergens dat je niet de net nieuwe kaart kan doorschuiven, dus het pakt vast goed uit.
Ik hoop mee dat deze naar de Nederlandse markt komen.
Het daagt je telkens uit om te kijken wat je kan met wat er passeert.
Eerder sprak me dat al aan in Brugge (nu te koop als remake Hamburg, hoewel de styling van het origineel niet te evenaren is), maar qua variatie is het niet te vergelijken.
De Bali Starling lijkt me een toffe kaart om eens uit te proberen.
Beetje push-your-luck, want een bonuskaart kan net zo goed tegenvallen.
En als ie wel goed is, moet je maar hopen dat niemand met een Black Robin komt aanzetten (geef 1 bonuskaart door aan je buur). Hoewel, er staat nergens dat je niet de net nieuwe kaart kan doorschuiven, dus het pakt vast goed uit.
Ik hoop mee dat deze naar de Nederlandse markt komen.
- siepie
- Stamhoofd
- Contacteer:
Ik heb me aangemeld op Facebook, benieuwd naar wat ze daar bekend maken. (is een private group dus moet wachten tot ze me erin laten)
https://www.facebook.com/groups/wingspanboardgame/
https://www.facebook.com/groups/wingspanboardgame/