Als je even goed had gekeken, had je gezien moeten hebben dat élke dobbelworp nuttig is: het is dus geen 'illusie' van een tactische Yathzee, maar een 'realistische' tactische Yathzee. Als het alleen maar 'dobbelgeluk' zou zijn, zou ik dit spel beslist niet zo vaak winnen als ik doe. Het bovenstaande zeg ik overigens wel met de uitbreidingsregels in mijn achterhoofd, want het basisinvulschema voldoet duidelijk minder.MikeBzonderpuntje schreef:Wat mij betreft alleen geschikt om op saaie familiefeestjes de tijd door te komen, of in de kroeg met saaie vrienden om te kijken wie er nu weer een rondje haalt. In deze categorie dobbelgeluk is A fistfull of penguins een betere aanrader.
Of je het beter bij elkaar puzzelen van dobbeluitkomsten dan je tegenstander leuk vindt, is een ander verhaal; maar dan moeten ook titels als Yspahan of Troyes afvallen. En gek genoeg kun je die wel waarderen. Niet in de zin dat je ermee wegloopt, maar ze kunnen wel op een positief woordje rekenen. De harde afwijzing van RttA valt daarmee nogal op.