Tempus uit???

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Tyr W
Matroos

Bericht door Tyr W »

cymric schreef:Okee, leuk geintje.
Dan niet. Jaloers? :P
(check www.ps-games.nl)

Tempus
Releasedatum: 9 september 2006

Ik heb de spelregels nu doorgelezen. Het speelt erg eenvoudig (op het spsp hadden we het ook in 10 min geleerd) en grafisch is het erg gelikt. Behalve dan de spelerskaarten (waarop je acties bijhoudt). De tekst is bijna niet te lezen. Enige minpuntje.

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

:) Als ik het dus goed begrijp hebben wij in Nederland de Engelse versie met de zandloper op de doos en een lichtblauw speelbord? En niet dat bruinige geval met een donkerblauwe achtergrond dat je het gevoel geeft in een 'astronomisch blauw gat' te kijken?
Tyr W
Matroos

Bericht door Tyr W »

cymric schreef::) Als ik het dus goed begrijp hebben wij in Nederland de Engelse versie met de zandloper op de doos en een lichtblauw speelbord? En niet dat bruinige geval met een donkerblauwe achtergrond dat je het gevoel geeft in een 'astronomisch blauw gat' te kijken?
Ja en nee.

Het spel is Engelstalig, maar de kleuren zijn wel als de Duitse, dus Europese. dit is de doos:

Afbeelding

Verder is alles wat rijker geillustreed dan de Amerikaanse versie die op BGG te zien is, maar daardoor wel drukker. Het is maar waar je van houdt, ik vind hem iig erg gaaf zo.

edit: het is wel duidelijk de eerste versie. Zo zit er een tweetal "5"-steden bij die niet in de spelregels voorkomen en ook een stoffen zakje dat in het spel niet gebruikt wordt. :)
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Dat stoffen zakje duikt overal op: niemand weet waar het goed voor is. En verder had ik begrepen dat het verschil tussen zwarte en paarse kubusjes niet te zien was, en dat er veel te veel kubusjes waren bijgeleverd... In de Engelse versie, althans. Kun je dit bevestigen dan wel ontkennen?
Tyr W
Matroos

Bericht door Tyr W »

Paars en zwart lijkt wel aardig op elkaar maar niet onoverkomelijk. Wel gek vind ik dat de kleuren dicht bij elkaar liggen, terwijl een primaire kleur als groen niet gebruikt is.

En nu rennen naar de winkel en kijken voor jezelf ;)
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Eindelijk: ik ben al weg! :D
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel

Bericht door thesid »

Heeft iemand de NL-se dan wel Engelse spelregels van Tempus?