Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb de spelregels nu doorgelezen. Het speelt erg eenvoudig (op het spsp hadden we het ook in 10 min geleerd) en grafisch is het erg gelikt. Behalve dan de spelerskaarten (waarop je acties bijhoudt). De tekst is bijna niet te lezen. Enige minpuntje.
Als ik het dus goed begrijp hebben wij in Nederland de Engelse versie met de zandloper op de doos en een lichtblauw speelbord? En niet dat bruinige geval met een donkerblauwe achtergrond dat je het gevoel geeft in een 'astronomisch blauw gat' te kijken?
cymric schreef: Als ik het dus goed begrijp hebben wij in Nederland de Engelse versie met de zandloper op de doos en een lichtblauw speelbord? En niet dat bruinige geval met een donkerblauwe achtergrond dat je het gevoel geeft in een 'astronomisch blauw gat' te kijken?
Ja en nee.
Het spel is Engelstalig, maar de kleuren zijn wel als de Duitse, dus Europese. dit is de doos:
Verder is alles wat rijker geillustreed dan de Amerikaanse versie die op BGG te zien is, maar daardoor wel drukker. Het is maar waar je van houdt, ik vind hem iig erg gaaf zo.
edit: het is wel duidelijk de eerste versie. Zo zit er een tweetal "5"-steden bij die niet in de spelregels voorkomen en ook een stoffen zakje dat in het spel niet gebruikt wordt.
Dat stoffen zakje duikt overal op: niemand weet waar het goed voor is. En verder had ik begrepen dat het verschil tussen zwarte en paarse kubusjes niet te zien was, en dat er veel te veel kubusjes waren bijgeleverd... In de Engelse versie, althans. Kun je dit bevestigen dan wel ontkennen?
Paars en zwart lijkt wel aardig op elkaar maar niet onoverkomelijk. Wel gek vind ik dat de kleuren dicht bij elkaar liggen, terwijl een primaire kleur als groen niet gebruikt is.