A Game of Thrones

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

spellenclubapeldoorn
Phoenix

Re: A Game of Thrones

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Erwin schreef:
spellenclubapeldoorn schreef: Herhalingen neem ik aan ;-)
Waarom neem je dit aan? Het is ook mogelijk dat dit de eerste uitzending in België is.
Heb deze serie al een paar maanden geleden gekeken en het wachten is op deel 2. Omdat het dus mijn gevoel was van een paar maanden geleden dacht ik aan herhaling omdat het zo'n goeie serie is ;-)

Labels:
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Het gaat hier inderdaad om de eerste uitzending in België. Prime is een betaalzender en dus logisch dat die het eerst zal uitzenden. Ik vermoed, of ik hoop toch althans dat ook Acht en misschien zelfs Canvas later de serie zal oppikken.

In ieder geval blij te vernemen dat er een tweede seizoen komt. Maar het tweede seizoen is meestal wel cruciaal bij HBO. Als ze dan niet draaien worden ze afgevoerd, denk maar aan Carnivale, Rome,...
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Ik, maar vooral m'n vriendin, hoop dat de serie nog een lang vervolg zal krijgen. Een erg goede, kwaliteitshoge serie!
Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Zat mogelijkheden om er een lange serie van te maken zolang de vraag blijft en de schrijvers er iets mooist van kunnen bakken. Maar gezien de boekenreeks moet een lang verhaal zeker mogelijk zijn....
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Als het derde boek ook nog op tv zal verschijnen wordt dat opgesplitst in 2 seizoenen, las ik. Kan dus een lange serie worden...
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Pedro777 schreef:In ieder geval blij te vernemen dat er een tweede seizoen komt. Maar het tweede seizoen is meestal wel cruciaal bij HBO. Als ze dan niet draaien worden ze afgevoerd, denk maar aan Carnivale, Rome,...
Eeuwig zonde. Carnivale was een van de boeiendste series die ik ooit gezien heb.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

A Game of Thrones

Bericht door rober »

Peter Hein schreef:
Pedro777 schreef:In ieder geval blij te vernemen dat er een tweede seizoen komt. Maar het tweede seizoen is meestal wel cruciaal bij HBO. Als ze dan niet draaien worden ze afgevoerd, denk maar aan Carnivale, Rome,...
Eeuwig zonde. Carnivale was een van de boeiendste series die ik ooit gezien heb.
Daar kan ik mij zeer in vinden. Wat een toffe serie was dat.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Er zijn geruchten over een film - hopelijk komt dat nog eens.
Afbeelding
Timonneke
Grote Dienaar

Bericht door Timonneke »

Ik lees net dat de 2e editie nu ook in het nederlands wordt uitgebracht. Was dit al bekend?

http://bergsalaenigma.nl/product-items/ ... editie-nl/
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Timonneke schreef:Ik lees net dat de 2e editie nu ook in het nederlands wordt uitgebracht. Was dit al bekend?

http://bergsalaenigma.nl/product-items/ ... editie-nl/
Ik denk dat wel wat spelers over de streep getrokken zullen worden door deze Nederlandstalige versie. Persoonlijk een van mijn favoriete spellen!
Murm3l
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: Level 37

Bericht door Murm3l »

Verlies je dan ook niet een stuk van de sfeer door het in het Nederlands te spelen?
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Murm3l schreef:Verlies je dan ook niet een stuk van de sfeer door het in het Nederlands te spelen?
Ik heb samen met Sandra en Rogier (die kent menigeen hier wel) de vertaling gemaakt. Daarbij is een weloverwogen beslissing genomen over het wel of niet vertalen van bepaalde zaken in het spel. Om de sfeer te behouden zijn de specifieke namen (personen, steden enz) in het spel NIET vertaald. Dus ga je in het spel niet naar Koningslanding, maar naar King's Landing.

Ik denk dat het een prima vertaling is geworden overigens. We hebben er tientallen uren werk ingestoken om de teksten sfeervol te houden en het geen "1 op 1 droge vertaling" te laten worden.
Timonneke
Grote Dienaar

Bericht door Timonneke »

hmm waar kan ik hem kopen dan?
Murm3l
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: Level 37

Bericht door Murm3l »

Enrico schreef:
Murm3l schreef:Verlies je dan ook niet een stuk van de sfeer door het in het Nederlands te spelen?
Ik heb samen met Sandra en Rogier (die kent menigeen hier wel) de vertaling gemaakt. Daarbij is een weloverwogen beslissing genomen over het wel of niet vertalen van bepaalde zaken in het spel. Om de sfeer te behouden zijn de specifieke namen (personen, steden enz) in het spel NIET vertaald. Dus ga je in het spel niet naar Koningslanding, maar naar King's Landing.

Ik denk dat het een prima vertaling is geworden overigens. We hebben er tientallen uren werk ingestoken om de teksten sfeervol te houden en het geen "1 op 1 droge vertaling" te laten worden.
Als de eigennamen niet vertaald zijn trek ik lijn opmerking in.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Enrico schreef:Ik denk dat het een prima vertaling is geworden overigens. We hebben er tientallen uren werk ingestoken om de teksten sfeervol te houden en het geen "1 op 1 droge vertaling" te laten worden.
Wanneer je zoveel tijd en energie in een vertaalproject steekt, mag je zo onbescheiden zijn om jullie eigen werk ‘prima’ te noemen. Verder is dit een leuke prikkeling voor kritische regellezers. Iedereen blij. :)

Ik vind het opmerkelijk dat Bergsala Hupsala zo'n niche product vertaalt. Je zou verwachten dat ze in de PS Games jaren hebben geleerd dat de doelgroep net zo lief Engelstalig spul in huis haalt.