Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dat is trouwens iets waar ik wel moeite mee heb! Dat diverse spellen op de beurs duurder zijn dan in een Duitse webshop. En dan heb ik het niet over een verschil van een of twee Euro.
Je zou zo maar de indruk krijgen dat de extra kosten wordt gebruikt om de aanwezigheid van de uitgever in Essen te financieren.
Dat viel mij vorig jaar ook al op. Ik kan me voorstellen dat een stand in Essen niet goedkoop is en dat je als uitgever dat met de verkopen wil goedmaken. Maar met de directe verkopen op de beurs hou je al de marge van de (web)winkel in eigen hand en als je de prijs dan nog hoger neerzet dan diezelfde winkels valt dat voor mij toch in de categorie 'een graadje te hebberig'.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Mac-S schreef:Zet een Groninger een fantastische maaltijd voor, en je zult worden beloond met "Het is binnen te houden..."
Ach so. Op dezelfde manier waarop een boer uit Boer Zoekt Vrouw ooit een keer tegen een meiske waar hij een oogje op had zei Je zit me niet in de weg. Janee, dan snap ik 'm. (Er was ook nog een andere cynischer uitleg mogelijk vandaar mijn twijfel.)
Ugur schreef:Dat viel mij vorig jaar ook al op. Ik kan me voorstellen dat een stand in Essen niet goedkoop is en dat je als uitgever dat met de verkopen wil goedmaken. Maar met de directe verkopen op de beurs hou je al de marge van de (web)winkel in eigen hand en als je de prijs dan nog hoger neerzet dan diezelfde winkels valt dat voor mij toch in de categorie 'een graadje te hebberig'.
Verder houden uitgevers zich aan de adviesverkoopprijs, omdat ze anders gezeur van de winkels krijgen (die niet dol zijn op concurrentie van de leverancier).
Afgelopen vrijdag kwam dit spel op tafel om te proberen.
De uitleg duurde erg lang omdat er veel verschillende aspecten zijn waar je op (moet / kan) letten.
De regel dat je alleen mag plaatsten of alleen weghalen maakt de planning van je zetten wel wat moeilijker ( lees uitdagender). Zoals bij ons gebeurde kon ik 4 van mijn 4 werkers plaatsen, en de daarop volgende 4 beuren elke keer 1 weghalen. dit is erg inefficiënt en kost kostbare beurten. hierbij moet je soms dus tot 5 - 6 beurten vooruit denken om het maximale eruit te kunnen krijgen.
Tijdens het spel en zelfs vlak voor het eind was nog niet helemaal duidelijk wie er ging winnen, dat vind ik leuker dan dat je de winnaar halverwege kan voorspellen.
Niet op Spiel uitgeprobeerd, maar wel gekocht en thuis gespeeld. Ik sluit me volledig aan bij de positieve berichten, wat een leuk spel! Ik heb op BGG een session report geschreven waaruit hopelijk ook blijkt hoe leuk we het vonden en ook dat je meerdere paden naar de overwinning kunt volgen (althans, zo lijkt het op basis van het eerste potje).
Omdat het erg druk was aan de tafels niet op Spiel kunnen spelen, maar anderen hadden het gekocht en het 's avonds in het hotel op tafel gelegd.
Workerplacement en ronden vooruit denken wat / welke actie je wilt hebben vonden wij erg goed. Veel verschillende manieren om tot punten te kunnen komen. Eerst een goede basis opbouwen, want zonder maïs kom je er niet. En nog meer dingen op te noemen over het spel.
Mijn man was meteen zo enthousiast dat we hem mee MOESTEN nemen, dat ik er helaas niet meer aan dacht hem later goedkoper te kunnen krijgen. Hij ligt nog steeds op de eettafel te pronken.
Mac-S schreef:Niet op Spiel uitgeprobeerd, maar wel gekocht en thuis gespeeld. Ik sluit me volledig aan bij de positieve berichten, wat een leuk spel! Ik heb op BGG een session report geschreven waaruit hopelijk ook blijkt hoe leuk we het vonden en ook dat je meerdere paden naar de overwinning kunt volgen (althans, zo lijkt het op basis van het eerste potje).
Ik had je conclusie reeds gelezen in het hotel De rest ga ik zo meteen maar eens lezen.
Zelf heb ik hem bij adriaensen gepreorderd en ga ik hem komende zondag op het SpSp ophalen
Ik rakel de thread toch nog maar even op. Na lang wikken en wegen toch het spel maar aangeschaft. Door de regels te lezen verwachtte ik een pittig spel en dat klopt denk ik ook wel.
Wat me tegenviel is de kwaliteit van het speelbord: grijs karton dat ook nog eens "warped"... Bij een spel als dit verwacht ik toch echt een beter bord dan de pizzadoos bodem die ik nu heb.
F. Haksttege schreef:Ik rakel de thread toch nog maar even op. Na lang wikken en wegen toch het spel maar aangeschaft. Door de regels te lezen verwachtte ik een pittig spel en dat klopt denk ik ook wel.
Wat me tegenviel is de kwaliteit van het speelbord: grijs karton dat ook nog eens "warped"... Bij een spel als dit verwacht ik toch echt een beter bord dan de pizzadoos bodem die ik nu heb.
Of heb ik het verkeerde spelbord?
Frank
Ik heb hem vandaag ook aangeschaft (nederlandse versie) en ik moet zeggen dat het speelbord zeker in orde is. Stevig karton, stukken passen perfect in elkaar, mooie prints !!
Zou toch maar eens informeren bij je verkoper of verdeler dan
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Als je de kaart in elkaar zet, dan ligt de rand niet netjes vlak op de tafel. Dit probleem zie je vaak als er veel vocht in de lucht zit en het produkt geen tijd genoeg heeft gehad om te drogen. Het karton wil dan krullen dan maar door de print lagen aan beide zijden kan het alleen iets kromtrekken.