Cascadia stroomt! Recensie van een enthousiasteling

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Cascadia stroomt! Recensie van een enthousiasteling

Bericht door Jerome »

Bart schreef:
Erwin schreef: Nee hoor, je gedraagt je weer eens als een trol. Onhebbelijke gewoonte van je, probeer er iets aan te doen. Leid af van je leuke inhoudelijke bijdragen.
Probeer het zelf ook sympathiek te houden Erwin. Staat je zoveel beter!
Wel, Erwin verwoordde exact mijn gedachten maar ik wilde geen rel oppoken.
Desalniettemin goed dat iemand het toch zei.

Labels:
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Pura Vida schreef: Oeps…
Pura ik daag je uit om je in het draadje Speler achter het spel bekender te maken. Kan alleen maar bijdragen aan wederzijds begrip in de toekomst én is veel leuker dan andermans tenen de maat nemen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Ik dacht al, waar blijven ze. Jullie hebben vast je sporen verdiend in spellenland, Erwin en Jerome, daar twijfel ik niet aan, maar jullie zure zijlijn zeuren stoort me nogal. Waar blijft jullie positieve inbreng, heren? Ik zie hem al tijden niet. Het is trollen en zeuren wat jullie doen, niet in de laatste plaats richting mij. Ik vraag me af waarom dat nou is? Probeer het eens uit te leggen, want ik snap het echt niet. Mag in prive bericht, dan kunnen we misschien tot reflectie komen?
Over Cascadia dan, on topic. Ik reageerde niet begrijpend op reacties van Harleyman, die Cascadia niet gespeeld heeft, maar die wel nogal uitwijdt over het vermeende abstracte karakter ervan. Als iemand die uitwijdingen wél kan duiden, ik hoor het graag. Maar mij de maat nemen omdat ik het niet begrijp en dat ook aangeef, dat slaat helemaal nergens op. Als je iets uitlegt en de ontvanger snapt het niet, dan heb je het niet goed uitgelegd. Ik zou zeggen, lees nog eens rustig wat Harleyman schrijft, ook richting mij, en probeer dan te oordelen. Het komt mij namelijk nogal neerbuigend, betweterig en vervelend over allemaal.

Wat mij betreft knippen we alle discussie over abstracte spellen plus alle zurigheid daarna even los van het oorspronkelijke draadje. En ik daag de zure reaguurders uit om een leuk stukje te maken over een spel dat je leuk vindt of niet leuk vindt. Dan zijn we lekker bezig. Azijnpissen doe je gewoon in je eigen WC.
@Mazinho, ik heb mezelf kenbaar gemaakt in jouw draadje, enige tijd geleden. En ook nog in de 'Wie ben ik', en ook nog toen ik aantrad als moderator. Moet dat nou een vierde keer? Jasper is de naam. Ik woon in Leiden. Ik speel graag spelletjes, praat en schrijf er graag over met een positieve insteek, en kan heel slecht tegen gezeik.
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Pura Vida schreef: Wat mij betreft knippen we alle discussie over abstracte spellen plus alle zurigheid daarna even los van het oorspronkelijke draadje.
:thumbup:
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Pura Vida schreef: Ik heb mezelf kenbaar gemaakt in jouw draadje, enige tijd geleden. En ook nog in de 'Wie ben ik', en ook nog toen ik aantrad als moderator. Moet dat nou een vierde keer? Jasper is de naam. Ik woon in Leiden. Ik speel graag spelletjes, praat en schrijf er graag over met een positieve insteek, en kan heel slecht tegen gezeik.
Ha Jasper! Fase twee van “Speler achter het Spel” is “Speler achter het Spel op het strand” met iedereen die zichzelf in dat draadje wat uitgebreider persoonlijk voorgesteld heeft. Lijkt het je leuk erbij te zijn, dan schrijf je jezelf op die manier de gastenlijst op. Je moet niets en mag van alles. Het lijkt mij zo veel leuker om mensen in het echt te ontmoeten. En dan ben ik ook benieuwd hoe mijn online en offline indrukken met elkaar overeenkomen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

Pura Vida schreef: Ik dacht al, waar blijven ze. Jullie hebben vast je sporen verdiend in spellenland, Erwin en Jerome, daar twijfel ik niet aan, maar jullie zure zijlijn zeuren stoort me nogal. Waar blijft jullie positieve inbreng, heren? Ik zie hem al tijden niet. Het is trollen en zeuren wat jullie doen, niet in de laatste plaats richting mij. Ik vraag me af waarom dat nou is? Probeer het eens uit te leggen, want ik snap het echt niet. Mag in prive bericht, dan kunnen we misschien tot reflectie komen?
Over Cascadia dan, on topic. Ik reageerde niet begrijpend op reacties van Harleyman, die Cascadia niet gespeeld heeft, maar die wel nogal uitwijdt over het vermeende abstracte karakter ervan. Als iemand die uitwijdingen wél kan duiden, ik hoor het graag. Maar mij de maat nemen omdat ik het niet begrijp en dat ook aangeef, dat slaat helemaal nergens op. Als je iets uitlegt en de ontvanger snapt het niet, dan heb je het niet goed uitgelegd. Ik zou zeggen, lees nog eens rustig wat Harleyman schrijft, ook richting mij, en probeer dan te oordelen. Het komt mij namelijk nogal neerbuigend, betweterig en vervelend over allemaal.

Wat mij betreft knippen we alle discussie over abstracte spellen plus alle zurigheid daarna even los van het oorspronkelijke draadje. En ik daag de zure reaguurders uit om een leuk stukje te maken over een spel dat je leuk vindt of niet leuk vindt. Dan zijn we lekker bezig. Azijnpissen doe je gewoon in je eigen WC.
@Mazinho, ik heb mezelf kenbaar gemaakt in jouw draadje, enige tijd geleden. En ook nog in de 'Wie ben ik', en ook nog toen ik aantrad als moderator. Moet dat nou een vierde keer? Jasper is de naam. Ik woon in Leiden. Ik speel graag spelletjes, praat en schrijf er graag over met een positieve insteek, en kan heel slecht tegen gezeik.
Nu zou ik op heel veel verschillende manieren kunnen reageren, maar laat ik dan zelf maar het goede voorbeeld nemen doordat zelfreflecterend te doen. Wel nu Jasper mijn insteek was en is enkel en alleen bedoelt geweest om wat verheldering aan te brengen in de term abstractie zoals BGG dat ziet (en waar ik mij uiteraard goed in kan vinden), omdat dat werd aangehaald in dit draadje. Als dat voor jou nogal betweterig, neerbuigend en vervelend is overgekomen dan spijt mij dat en dan bied ik mijn excuses daarvoor aan.

Ik zou het daarentegen wel plezierig vinden als jij mij dat op een andere wijze laat weten dan nu het geval is, aangezien ik dat namelijk nergens eerder heb kunnen opmaken uit je woorden. Ik ben namelijk niet in staat om het gevoel wat het bij jou oproept te herkennen als jij dat niet met zoveel woorden omschrijft. Een prettige, zonnige dag nog!
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Harleyman schreef:
Pura Vida schreef: Ik dacht al, waar blijven ze. Jullie hebben vast je sporen verdiend in spellenland, Erwin en Jerome, daar twijfel ik niet aan, maar jullie zure zijlijn zeuren stoort me nogal. Waar blijft jullie positieve inbreng, heren? Ik zie hem al tijden niet. Het is trollen en zeuren wat jullie doen, niet in de laatste plaats richting mij. Ik vraag me af waarom dat nou is? Probeer het eens uit te leggen, want ik snap het echt niet. Mag in prive bericht, dan kunnen we misschien tot reflectie komen?

Nu zou ik op heel veel verschillende manieren kunnen reageren, maar laat ik dan zelf maar het goede voorbeeld nemen doordat zelfreflecterend te doen. Wel nu Jasper mijn insteek was en is enkel en alleen bedoelt geweest om wat verheldering aan te brengen in de term abstractie zoals BGG dat ziet (en waar ik mij uiteraard goed in kan vinden), omdat dat werd aangehaald in dit draadje. Als dat voor jou nogal betweterig, neerbuigend en vervelend is overgekomen dan spijt mij dat en dan bied ik mijn excuses daarvoor aan.

Ik zou het daarentegen wel plezierig vinden als jij mij dat op een andere wijze laat weten dan nu het geval is, aangezien ik dat namelijk nergens eerder heb kunnen opmaken uit je woorden. Ik ben namelijk niet in staat om het gevoel wat het bij jou oproept te herkennen als jij dat niet met zoveel woorden omschrijft. Een prettige, zonnige dag nog!
Ik vind dit een fijne reactie, dankjewel. Laten we het erop houden dat we elkaar niet goed hebben begrepen en in de woordkeuze elkaar misschien te weinig hebben gespaard. Excuses aanvaard en ik bied bij dezen ook de mijne aan. En ook jij nog een prettige zondag!
Afbeelding
Plaats reactie