Mykerinos

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

francobollus schreef: Ennuh.....ik geloof niet zo in coffeïne, dus ik zou het maar lekker bij paracetamol houden. [/i][/b] :wink:
Handig, zo'n spelende huisarts in de buurt.... :-)

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Even een vraagje aan de heren distributeurs van Mykerinos: in welke taal is de achterkant van de doos?
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Even een vraagje aan de heren distributeurs van Mykerinos: in welke taal is de achterkant van de doos?
In het Frans en in het Engels.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Thank you beaucoup.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Omdat Ystari schijnbaar erg druk is met hun twee volgende spellen: Yspahan, een luchtig familie-spel, en een titel van het caliber Caylus

Kunnen de heren hier ook meer over vertellen?
francobollus
Uitgever

Ik vrees dat ik dat nog niet kan doen, behalve dan dat je in elke Ystari-titel de letters Y en S zult aantreffen.
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

Volg gewoon de nieuwsberichten op www.quined.nl, www.whitegoblingames.nl, de bekende en vooraanstaande nieuwssites en natuurlijk dit forum.

Zodra Quined en WGG nieuws hebben zullen ze dit kenbaar maken aan de spellenwereld. We nemen onze klanten serieus en houden jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

2005 bracht ons Ys, Siena, Reef Encounter, Bonobo Beach, Socks in the City, Ys+ en natuurlijk Caylus.

In 2006 is Mykerinos het eerste project geweest. Later dit jaar volgen nog (veel) meer titels. We zijn bezig met een groot aantal projecten maar in detail willen en kunnen we nog niet treden. Nog even geduld dus nog.

Tot die tijd maar lekker genieten van MYKERINOS !!
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Laat ik het dan zo vragen: zijn het nieuwe titels of heruitgaves van bestaande? (Fürsten von Florenz is natuurlijk al bekend.)
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

We proberen kwaliteit uit te brengen. Dan maakt het niet uit of we nieuwe titels uitbrengen of dat het heruitgaves zijn van topspellen. Als we trouwens heruitgaves doen zal dat altijd gepaard gaan met extra's en/of verbeteringen (naar ons idee).

We brengen Vorsten van Florence niet gewoon opnieuw uit. Het wordt een compleet gerestyled spel met extra's en prachtige artwork. Het spel zal op een hoog niveau staan qua inhoud en vormgeving.

Yspahan is een wat luchtiger spel dan zijn voorgangers Caylus, Ys en Mykerinos maar zal heel wat spelliefhebbers aanspreken.

Over de andere projecten (waaronder nieuwe titels) hangt nog een sluier van spanning en mysterie. Misschien lichten we binnenkort wel een tipje van de sluier op. WATCH OUT FOR IT !
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Zojuist mijn eerste spelletje Mykerinos gespeeld: klein, redelijk snel en toch met wat meer pit dan je zou denken. Ook met twee zeer zeker een geslaagd spel (zeldzaam bij meerderhedenspellen!).

Mijn enige commentaar betreft op dit moment het spelmateriaal: ik vind het eigenlijk niet zo prettig. De kubusjes zijn van die kleine frutseltjes: die hadden echt een maatje groter (Reef Encounter-grootte) gemogen. Ook storend vind ik de spelerfiches: in de handleiding en op de achterkant van de doos staan mooie houten schijfjes, maar die zijn vervangen door gestyleerde kartonnen plaatjes die veel te weinig contrasteren met de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de fiches die de vleugels van het museum moeten aanduiden. Tenslotte is ook het scorespoor aan de krappe kant. Hier had echt wat meer aandacht aan mogen worden besteed: een spel moet tenslotte ook speelbaar materiaal hebben.

Nu is dit niet de schuld van WGG of QG, maar wellicht is het mogelijk om in een Nederlandse editie e.e.a. te veranderen.
francobollus
Uitgever

Ik heb zojuist de Pdf-handleiding van Mykerinos geplaatst op www.quined.com. Ik heb de drukke achtergrond even verwijderd uit deze handleiding.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Hmm. Bevat nog wel wat taal-, spel- en formatteringsfoutjes, plus een feitelijke onjuistheid: Champollion en Denon waren geen plaatsen, maar archeologen :) . Desondanks heb ik toch nog (weer!) een regeltje over het hoofd gezien dat het spel met twee spelers opeens érg vervelend zal maken.
francobollus
Uitgever

Graag gedaan, Cymric. Ik ontvang je commentaar graag, via info@quined.nl of door een postbericht via deze site.
francobollus
Uitgever

Inmiddels heb ik de mail van Cymric binnen. Cymric, reuze bedankt voor jouw opmerkingen!
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Waar kan ik Mykerinos kopen?
Liefst provincie Zeeland of Utrecht/Zuid-Holland. Mag ook online, maar dan graag een webshop waar ik ook gelijk titels van andere uitgevers kan besellen (ivm met dubbele verzendkosten die ik anders heb).