Yomi

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Yomi

Bericht door Leto »

Egoïstisch dat ik ben had ik dit topic niet meer gecheckt sinds ik mijn Yomi set rechtstreeks heb ontvangen, zie dus nu pas dat mijn favoriete shop die ook heeft binnengehaald ! Goed om te zien dat het hier ook een beetje meer verspreid geraakt. Maar voorlopig dus geen behoefte aan een tweede kopie, al ben ik wel aan het twijfelen...
Afbeelding

Labels:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

P.T. schreef:Ik heb het spel eenmalig gespeeld, maar was nog niet direct onder de indruk. Ik zal het spel echter wat vaker moeten spelen om hier een goede indruk van te krijgen.
En nu staan ze op de markt :silent:
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

P.T. schreef:
P.T. schreef:Ik heb het spel eenmalig gespeeld, maar was nog niet direct onder de indruk. Ik zal het spel echter wat vaker moeten spelen om hier een goede indruk van te krijgen.
En nu staan ze op de markt :silent:
Dit is het enige probleem met Yomi : het is niet de bedoeling dat je het eenmalig speelt ...
Het is zoals Tekken of SoulCalibur, de eerste keren zit je egwoon te buttonsmashen omdat je niet weet wat dat karakter kan, maar na verloop van tijd wordt het interessanter. Yomi repliceert dit echt bijna volledig, ik vind het geniaal. Zeker niet elk spel van deck veranderen, wij spelen meestal een 'best of 3'. Mijn vriendin speelt altijd met hetzelfde karakter bijvoorbeeld en dit is eerder de bedoeling.

Het is echt geen gelukspel, maar het geeft wel die indruk na de eerste keer dat de meeste het spelen. Velen hebben gewoon geen doorzettingsvermogen of hebben ADHD en kunnen geen 2x hetzelfde spel na elkaar spelen en zo ;)
Afbeelding
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Ik heb het inmiddels ook vaker gespeeld hoor ;) Ik krijg mijn vriendin daarnaast er ook niet in geïnteresseerd :p
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

P.T. schreef:Ik heb het inmiddels ook vaker gespeeld hoor ;) Ik krijg mijn vriendin daarnaast er ook niet in geïnteresseerd :p
Dat is een geldige reden, je hebt enthousiaste tegenstanders nodig.
Afbeelding
MrFixxiT
Jakkiebak!

Bericht door MrFixxiT »

Heeft iemand BattleCON ook al eens geprobeerd? Het thema is ongeveer gelijk: vechten in de traditie van de computervechtspellen als Street Fighter e.d.

Wat ik van Yomi heb gezien, lijkt dat minder een spel voor mij, maar BattleCON ziet er voor mij veel interessanter uit. Er is een gratis print&play versie met 4 karakters, maar dat kost wel weer wat veel werk en tijd om dat netjes te krijgen. Hij komt ook op iOS uit een dezer dagen/weken.
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Toch even melden dat dit mijn beste investering in een kaartspel ooit is geweest, ondanks de kostprijs + sleeves. Ik heb het ondertussen 120 keer met vriendin gespeeld en dan nog stuk of 20 met anderen. En hierbij zijn dus geen online spelletjes meegerekend :)
Mijn inschatting dat dit een spel zou zijnd at mijn vriendin volledig zou liggen is uitgekomen. Ik verjaar heel binnenkort en ze heeft mij enkele dagen geleden uitgedaagd, bij elke 'best of 3' dat ik win, verdien ik een tip voor mijn mijn cadeau op mijn vejaardag, en als ik het niet raad krijg ik hem niet :p Ik wil maar zeggen dat Yomi hier dus al een deel van ons leven is geworden :mrgreen:
Afbeelding
Drekster2001
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: El Duderino

Bericht door Drekster2001 »

Met welk deck speelt zij het liefst?
Mijn vrouw vindt het namelijk tot nu toe nog steeds niet geweldig, maar wellicht dat het juiste karakter haar nog "om" krijgt! :D
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Ze speelt eigenlijk het liefste met Rook. In het begin met Lum maar die kreeg ze niet onder de knie, is ook erg afhankelijk van geluk. Valerie, Setsuki, Jaina, DeGrey zijn haar volgende meeste gespeelde. Ze heeft nu online genoeg gold verdiend om een karakter te kopen maar ze kan niet kiezen :p
Ik maak de laatste tijd vooral veel af met Grave, en zelf kan ze daar moeilijk mee spelen. Setsuki is mijn favoriet al is dat niet uitgesproken, ik speel met alles :)

Het is inderdaad wel een spel dat tijd nodig heeft, de eerste spelletjes was ze niet echt overtuigd maar na nog wat meer spelen was ze er echt meer mee bezig dan ik, en dat zegt wel veel :D
Afbeelding
Father Vic
Party Animal

Bericht door Father Vic »

Hebben jullie vrouwen zo geen (single) zussen die even graag Yomi spelen ? :wink:
Skallagrim
Veenboer

Bericht door Skallagrim »

Hehe het spel is ook een succes bij mijn vriendin. Ze speelt niet zo heel vaak bord- of kaartspellen maar bij deze vraagt ze er zelf naar om te spelen. Haar favoriet is Argagarg waar ik moeite mee heb om tegen te winnen. Ik heb zelf niet echt een favoriet maar Geiger spreekt me het meeste aan, met Degrey en Grave als opvolgers.

Ik heb voor 13€ de print & play PDF gekocht en met wat knip, sleeve en printwerk zelf het spel in elkaar geflanseld.
skyanth
Meeple

Bericht door skyanth »

Ik ben jaloers. Mijn vriend vindt Yomi to-taal niks. Ik heb 8 decks, maar ik heb het tot nu toe pas 1 keer lekker irl kunnen spelen, met iemand anders op vakantie. :(
dawnmage
Grote Dienaar

Bericht door dawnmage »

nou als je er vanaf wilt van je zet. er zijn er voldoende die geïnteresseerd zijn. waaronder ik.
vindt het inderdaad jammer dat het zo moeilijk is om sommige spellen hier in Nederland te krijgen.
ikzelf vindt de verzendkosten van Duitsland naar Nederland altijd al belachelijk omdat ik minder dan 30 min van de grens af woon. Als ik het adres van een kennis van mij invoer die in Duitsland woont betaal ik veel minder verzendkosten. En in Duitsland kom ik vaak genoeg...
Promotor speldag Enschede: Fanaat open
meer info: http://www.fanaat.utwente.nl/fanaatopen/
koen2602
Locomotief

Bericht door koen2602 »

Ik heb nog 4 decks te koop of te ruil
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Nu ik weer single gevallen ben staat Yomi enkel nog stof te vangen... is echt een spel voor koppels want het wordt enkel beter met meer spelen.
Afbeelding