Daarom heb ik ook interesse in Countdown.Dierik schreef: Inderdaad helemaal mee eens, misschien wel een extra reden om juist weer eens een spel van The Gamemaster te kopen.
Nieuw van The Game Master: Countdown
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- usurper
- Geheim Genootschap
Re: Nieuw van The Game Master: Countdown
We live to survive our paradoxes
Labels:
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
the game master was afgelopen zondag ook als demo op de spellendag van anyfma in boxtel overigens!
~ Always look on the bright side of life ~

- Legolias
- Professor Pimpel
- Contacteer:
Ik heb ook getwijfeld of ik dit zou doen. Misschien was het beter van niet geweest. De Gamemaster heeft een aantal leuke, originele spellen op de markt gebracht en ik hoop dat er nog vele mogen volgen. Volgens mij heb ik er meer spellen van in de kast staan dan van White Goblin, die toch aardig aan de weg timmert.Erwin schreef: Dit is volgens mij een aspect waarover wij in dit stadium niet op een openbaar forum moeten praten.
Over welke uitgever het ook zou gaan, wij hebben geen zicht op de bedrijfsvoering. Als er niks aan de hand is, kramen we hier onzin uit en zetten we onbedoeld een krasje op de reputatie van een uitgever. Als er wel iets aan de hand is, creëren we wellicht onrust waar zo’n uitgever dit in mogelijk spannende tijden niet kan gebruiken.
Ik wil je hiermee niet op de vingers tikken, maar wil benadrukken dat voorzichtigheid is geboden.
- P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
- Contacteer:
Lijkt er in ieder geval op dat deze nog niet gereed is voor essen:
http://www.boardgamegeek.com/article/10041547#10041547
- Mistharfare
- Website beheerder
Ik heb dit ook begrepen van Hans zelf, nadat ik hem een e-mail had gestuurd over testronde van het spel in Nederland.P.T. schreef:Lijkt er in ieder geval op dat deze nog niet gereed is voor essen:
Anders zijn er nog (test)momenten op Noorderspel, SPIEL en Spellenspektakel te verwachten.
Op dit moment is de kans klein dat COUNTDOWN ook al te koop is tijdens deze evenementen.
- P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
- Contacteer:
In mei was er trouwens nog een nieuwsbericht geplaatst:
COUNTDOWN Special Ops - update
Op 2 juni zou een eerste test worden gedaan met gamers in de Outpost in Antwerpen. Doordat er recentelijk aanpassingen in het spelontwerp hebben plaatsgevonden, die nog onvoldoende zijn doorgestest, heeft het designer team besloten om eerst interne tests te continueren voordat een test op locatie zal plaatsvinden.
Krachtsverhoudingen aanpassen
Ontwerpen is een creatief proces, maar ook een proces waarbij heel veel rekenwerk en testwerk plaats moet vinden. Zeker bij COUNTDOWN waarin de krachten en weerstand van de Special Ops en Terroristen, evenals de moeilijkheidsgraad van het vinden van de bommen heel goed op elkaar afgestemd moet worden. Dit ontwikkelproces kost veel tijd. Als er één aanpassing gemaakt wordt in het spelmechaniek, dan kan het zijn dat het hele systeem en de krachtsverhoudingen aangepast moeten worden.
Geslaagde missies schaars
Het percentage missies dat op dit moment slaagt is zeer schaars. Daarom wordt gesleuteld aan de mogelijkheden om extra supportkaarten in te zetten om tijdens de gevechts- en opruimingsacties de uitkomsten positief te beinvloeden. Hierbij wordt geexperimenteerd met deck building in de support en tactics van de Special Ops. Er wordt gezocht naar een unieke combinatie van volledige "controllable" skill en strength waarden en een deck dat versterkt kan worden, met toch een lichte randomizing factor die de speler dwingt steeds andere tactische keuzes te maken.
Wordt vervolgd...
The Game Master
-
brainmaster
- Uitgever
Beste spelliefhebbers,
Zeer bedankt voor de bezorgdheid over en betrokkenheid bij The Game Master en ook de waardering voor datgene dat wij de afgelopen 8 jaar voor spellenminnend Nederland hebben proberen in te brengen.
Gelukkig kan ik jullie geruststellen over de bedrijfsvoering, waar ik jullie iets over wil vertellen zonder in details te treden. In het voor ons moeilijke jaar 2010, waarin wij een flinke terugval in omzet van bedrijfsspellen op maat moesten verwerken, hebben wij mensen moeten ontslaan. Dat was heel vervelend, maar - vanuit bedrijfsmatig oogpunt - bittere noodzaak. Sterker nog, sinds die ingrepen is The Game Master met een lagere kostenbasis weer winstgevend. Na een goed jaar 2011 (onder meer Fortuna uitgebracht in 10 landen tegelijkertijd) is nu ook al zeker dat het lopende boekjaar een forse winst zal laten zien (zonder exacte getallen te noemen:)). Ook het orderboek voor 2013 is al aardig gevuld.
Dit geld investeren wij onder meer in de ontwikkeling van nieuwe spellen.
Ducosim hebben we even op een laag pitje gezet, omdat veel van dit publiek ook op de grote evenementen komt. Misschien minder gezellig zo een besluit, maar we zijn wat selectiever geworden in de promotie van onze spellen. De besparing in tijd en geld hebben we juist weer geinvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe, zeer succesvolle, SMART & FUN lijn en het ontwerp van onder meer het nieuwe spel(concept) COUNTDOWN.
De omstandigheden in de winkels (2000 titels in plaats van 200 titels 8 jaar terug) zorgen er voor dat we besloten hebben minder titels per jaar op de markt te brengen. We blijven kiezen voor kwaliteit en ondersteunen ook onze kwaliteitstitels. Jullie kunnen in de toekomst ook nog wat leuke kleine uitbreidingen verwachten op een aantal spellen van The Game Master.
En COUNTDOWN, dat spel is pas te koop als het helemaal goed is. Dat we hiervoor - zoals onder meer eerder bij 7 wonders en Magic ook is gedaan - intensief gaan playtesten op grote beurzen, dat lijkt mij alleen maar ten goede te komen aan het spel. Dat moeten jullie als liefhebbers van goede spellen volgens mij alleen maar kunnen toejuichen, hoe ongeduldig jullie dan ook zijn:).
Mijn excuses aan het Nederlandse publiek, maar we zijn jullie ook niet vergeten hoor en het was eerder een gevolg van de status van het ontwerp dan een bewuste keuze. De Belgen hebben nu gewoon mazzel. En na de primeur in Belgie gaan we op twee events in Nederland spelen: tijdens Noorderspel en het Spellenspektakel gaan we COUNTDOWN in een COOP opzet spelen. Sterker nog, je kunt je vanaf vandaag via onze website of door een e-mail naar info@thegamemaster.nl te sturen opgeven als jij nog invloed op het eindresultaat wilt hebben PLUS als 1 van de eersten een exemplaar van de allereerste versie van COUNTDOWN Special Ops zou willen hebben met een speciale "testkorting" van 10 euro.
Tot spoedig ziens op 1 van de beurzen! En Nederlandse spelers die in het Zuiden wonen zijn van harte welkom op 22 september in het Geel. Een evenement met gratis entree, mooie kortingen, een Matchpoint toernooi met aardige prijzen.
Bronnen van informatie voor jullie:
Agenda: http://www.thegamemaster.nl/nl/agenda.htm.
Nieuwspagina: http://www.thegamemaster.nl/nl/nieuws.htm
Ons nieuwe kantoor: http://www.thegamemaster.nl/nl/contact.htm
De volgende nieuwsbrief komt woensdag uit!
Hans van Tol
The Game Master BV
Zeer bedankt voor de bezorgdheid over en betrokkenheid bij The Game Master en ook de waardering voor datgene dat wij de afgelopen 8 jaar voor spellenminnend Nederland hebben proberen in te brengen.
Gelukkig kan ik jullie geruststellen over de bedrijfsvoering, waar ik jullie iets over wil vertellen zonder in details te treden. In het voor ons moeilijke jaar 2010, waarin wij een flinke terugval in omzet van bedrijfsspellen op maat moesten verwerken, hebben wij mensen moeten ontslaan. Dat was heel vervelend, maar - vanuit bedrijfsmatig oogpunt - bittere noodzaak. Sterker nog, sinds die ingrepen is The Game Master met een lagere kostenbasis weer winstgevend. Na een goed jaar 2011 (onder meer Fortuna uitgebracht in 10 landen tegelijkertijd) is nu ook al zeker dat het lopende boekjaar een forse winst zal laten zien (zonder exacte getallen te noemen:)). Ook het orderboek voor 2013 is al aardig gevuld.
Dit geld investeren wij onder meer in de ontwikkeling van nieuwe spellen.
Ducosim hebben we even op een laag pitje gezet, omdat veel van dit publiek ook op de grote evenementen komt. Misschien minder gezellig zo een besluit, maar we zijn wat selectiever geworden in de promotie van onze spellen. De besparing in tijd en geld hebben we juist weer geinvesteerd in de ontwikkeling van de nieuwe, zeer succesvolle, SMART & FUN lijn en het ontwerp van onder meer het nieuwe spel(concept) COUNTDOWN.
De omstandigheden in de winkels (2000 titels in plaats van 200 titels 8 jaar terug) zorgen er voor dat we besloten hebben minder titels per jaar op de markt te brengen. We blijven kiezen voor kwaliteit en ondersteunen ook onze kwaliteitstitels. Jullie kunnen in de toekomst ook nog wat leuke kleine uitbreidingen verwachten op een aantal spellen van The Game Master.
En COUNTDOWN, dat spel is pas te koop als het helemaal goed is. Dat we hiervoor - zoals onder meer eerder bij 7 wonders en Magic ook is gedaan - intensief gaan playtesten op grote beurzen, dat lijkt mij alleen maar ten goede te komen aan het spel. Dat moeten jullie als liefhebbers van goede spellen volgens mij alleen maar kunnen toejuichen, hoe ongeduldig jullie dan ook zijn:).
Mijn excuses aan het Nederlandse publiek, maar we zijn jullie ook niet vergeten hoor en het was eerder een gevolg van de status van het ontwerp dan een bewuste keuze. De Belgen hebben nu gewoon mazzel. En na de primeur in Belgie gaan we op twee events in Nederland spelen: tijdens Noorderspel en het Spellenspektakel gaan we COUNTDOWN in een COOP opzet spelen. Sterker nog, je kunt je vanaf vandaag via onze website of door een e-mail naar info@thegamemaster.nl te sturen opgeven als jij nog invloed op het eindresultaat wilt hebben PLUS als 1 van de eersten een exemplaar van de allereerste versie van COUNTDOWN Special Ops zou willen hebben met een speciale "testkorting" van 10 euro.
Tot spoedig ziens op 1 van de beurzen! En Nederlandse spelers die in het Zuiden wonen zijn van harte welkom op 22 september in het Geel. Een evenement met gratis entree, mooie kortingen, een Matchpoint toernooi met aardige prijzen.
Bronnen van informatie voor jullie:
Agenda: http://www.thegamemaster.nl/nl/agenda.htm.
Nieuwspagina: http://www.thegamemaster.nl/nl/nieuws.htm
Ons nieuwe kantoor: http://www.thegamemaster.nl/nl/contact.htm
Hans van Tol
The Game Master BV
- Father Vic
- Party Animal
Dag en nacht in de weer, precies ? Of gewoon een collega-nachtraaf ? 
- Mistharfare
- Website beheerder
Hartelijk bedankt Hans!
Ik wist niet waar deze discussie toe ging leiden toen ik het aanzwengelde en ik hoop dat je begrijpt dat mij intensies goed zijn.
Ik voelde de kloof wat groter worden tussen (expert) speler en jullie uitgeverij en ben blij te zien dat je deze nu gedicht heb.
Ik denk dat het niet handig is om 4 maanden zonder nieuwe berichtgeving te zitten voor een spel waar ik denk zeker vraag naar is want dan verliezen mensen uiteindelijk toch interesse.
Ik snap ook heel goed dat je druk bent en het spel goed doorontwikkeld wilt hebben maar spelers willen nu eenmaal warm gehouden worden en zeker zo vlak voor Essen met duidelijk berichtgeving, filmpjes en spelregels.
Heel veel succes!
Ik wist niet waar deze discussie toe ging leiden toen ik het aanzwengelde en ik hoop dat je begrijpt dat mij intensies goed zijn.
Ik voelde de kloof wat groter worden tussen (expert) speler en jullie uitgeverij en ben blij te zien dat je deze nu gedicht heb.
Ik denk dat het niet handig is om 4 maanden zonder nieuwe berichtgeving te zitten voor een spel waar ik denk zeker vraag naar is want dan verliezen mensen uiteindelijk toch interesse.
Ik snap ook heel goed dat je druk bent en het spel goed doorontwikkeld wilt hebben maar spelers willen nu eenmaal warm gehouden worden en zeker zo vlak voor Essen met duidelijk berichtgeving, filmpjes en spelregels.
Heel veel succes!
- Mistharfare
- Website beheerder
Oh ja, heb me gelijk aangemeld voor Spiel op de zondag. 
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Bedankt Hans voor de duidelijke toelichting. Correcte informatie zorgt er ook voor dat allerlei speculaties gestopt worden. Ik ben er zeker van dat spelers in Nederland en Vlaanderen je bericht weten te appreciëren.brainmaster schreef:Beste spelliefhebbers,
(...)
Hans van Tol
The Game Master BV
Veel succes met je verdere plannen!
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik sluit me graag aan bij deze woorden, met uitzondering van de passage ‘Ducosim hebben we even op een laag pitje gezet, omdat veel van dit publiek ook op de grote evenementen komt. Misschien minder gezellig zo een besluit, maar we zijn wat selectiever geworden in de promotie van onze spellen’.Bart schreef:Bedankt Hans voor de duidelijke toelichting. Correcte informatie zorgt er ook voor dat allerlei speculaties gestopt worden. Ik ben er zeker van dat spelers in Nederland en Vlaanderen je bericht weten te appreciëren.
TGM heeft uiteraard alle recht van de wereld om dit te beslissen, maar ik kan je verzekeren dat ik dit niet weet te appreciëren.
- Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Ik heb liever over een jaar een goed spel dan nu een slecht spel.
Ik kan me de beslissingen van TGM dus goed voorstellen.
De spellenindustrie heeft een flinke vlucht genomen en daarom is het steeds moeilijker om een flinke buzz rond je spel te creëren en de risico's zijn hierdoor ongetwijfeld gegroeid.
Toch denk ik dat we in een segment zitten waar kwaliteit zeker beloond wordt, ongeacht de uitgever. Je zag op GenCon dat een eenvoudig spel als Morels van uitgever Two Lanterns Games (waar dit het enige spel van is) een enorme vlucht kan nemen.
Een expertsite als BoardGameGeek draagt hier zeker aan bij en ik heb het gevoel dat ook op BordSpelMania genoeg experts zitten wiens mening zeker enige waarde kan worden toegedicht.
Als ik naar mezelf kijk, doe ik in ieder geval flink wat onderzoek voordat ik daadwerkelijk tot aanschaf overga. Ik kan mijn geld immers maar één keer uitgeven. Dan koop ik liever een spel dat echt iets toevoegt aan mijn collectie dan het zoveelste dertien in een dozijn worker placement of deck building spel.
Countdown lijkt me best een ambitieus spel, daarom bevindt het zich ook zeker op mijn radar. Het zal echter niet makkelijk zijn om met een modulair bord en allerlei verschillende combinaties van skills en vijanden en noem maar op, een gebalanceerde spelervaring te creëren.
Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar Countdown en hoop dat jullie er een geweldig spel van weten te maken.
Hartelijke groeten en veel succes!
Ik kan me de beslissingen van TGM dus goed voorstellen.
De spellenindustrie heeft een flinke vlucht genomen en daarom is het steeds moeilijker om een flinke buzz rond je spel te creëren en de risico's zijn hierdoor ongetwijfeld gegroeid.
Toch denk ik dat we in een segment zitten waar kwaliteit zeker beloond wordt, ongeacht de uitgever. Je zag op GenCon dat een eenvoudig spel als Morels van uitgever Two Lanterns Games (waar dit het enige spel van is) een enorme vlucht kan nemen.
Een expertsite als BoardGameGeek draagt hier zeker aan bij en ik heb het gevoel dat ook op BordSpelMania genoeg experts zitten wiens mening zeker enige waarde kan worden toegedicht.
Als ik naar mezelf kijk, doe ik in ieder geval flink wat onderzoek voordat ik daadwerkelijk tot aanschaf overga. Ik kan mijn geld immers maar één keer uitgeven. Dan koop ik liever een spel dat echt iets toevoegt aan mijn collectie dan het zoveelste dertien in een dozijn worker placement of deck building spel.
Countdown lijkt me best een ambitieus spel, daarom bevindt het zich ook zeker op mijn radar. Het zal echter niet makkelijk zijn om met een modulair bord en allerlei verschillende combinaties van skills en vijanden en noem maar op, een gebalanceerde spelervaring te creëren.
Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar Countdown en hoop dat jullie er een geweldig spel van weten te maken.
Hartelijke groeten en veel succes!
-
brainmaster
- Uitgever
Bedankt voor jullie positieve woorden en het is zeker fijn dat het scheppen van duidelijkheid gewaardeerd wordt. We zijn blij dat we door één van onze zeer gewaardeerde Belgische demonstrateurs gewezen werden op de discussie die gaande was.Erwin schreef:Ik sluit me graag aan bij deze woorden, met uitzondering van de passage ‘Ducosim hebben we even op een laag pitje gezet, omdat veel van dit publiek ook op de grote evenementen komt. Misschien minder gezellig zo een besluit, maar we zijn wat selectiever geworden in de promotie van onze spellen’.Bart schreef:Bedankt Hans voor de duidelijke toelichting. Correcte informatie zorgt er ook voor dat allerlei speculaties gestopt worden. Ik ben er zeker van dat spelers in Nederland en Vlaanderen je bericht weten te appreciëren.
TGM heeft uiteraard alle recht van de wereld om dit te beslissen, maar ik kan je verzekeren dat ik dit niet weet te appreciëren.
Laten we over Ducosim dan ook maar heel duidelijk zijn. Wij vinden dit een belangrijke beurs, juist omdat hier de echte liefhebbers naar toe komen. Dit betekent ook dat we hier graag spellen willen tonen die vooral gericht op dit publiek zijn. De Smart en Fun spelletjes Matchpoint en Apenjungle die we dit jaar hebben uitgebracht zijn best heel leuk, maar wel wat aan de lichte kant voor de liefhebber. Matchpoint is uitdagend voor degenen die ook graag Qwirkle en Scrabble spelen, maar is geen avondvullend programma voor een stel liefhebbers die normaal gesproken Arkham Horror of IMPERIAL 2030 spelen. Ook willen wij graag nieuwe dingen laten zien en aangezien Ducosim 4x per jaar is, is dat vrij lastig als je minder nieuwe spellen uitbrengt.
Laten wij Ducosim dan ook links liggen? Nee. Voor de helderheid: wij voelen ons niet te goed voor de beurs. Dat is ook zeker niet de reden dat we een keer in België uitpakken. Dat doen we al een aantal jaren
Kortom: zodra COUNTDOWN uit is, zijn wij er weer bij. En Fortuna, Cuba, Opera en die andere mooie spellen nemen we natuurlijk ook mee. En de SMART en FUN spellen ook
The Game Master
PS: als je bij de testsessies van COUNTDOWN Special Ops dit najaar wilt zijn, wacht dan niet te lang want de inschrijvingen gaan hard; met name voor SPIEL groeit het aantal aanmeldingen gestaag... mail naar info@thegamemaster.nl om een plekje te reserveren. Of kijk op de nieuwspagina van onze website hoe het werkt.
- Mistharfare
- Website beheerder
- Hoe is de dag gegaan?
- Hoe is het spel?
- Hoe werken alle modulaire elementen met elkaar?
- Hoe ziet het eruit?