QWG in 2008

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

rien
Sojaboon

Bericht door rien »

Vandaag gelezen op de QWG site, week 32 Jambo ( QWG for 2)

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

rien schreef:Vandaag gelezen op de QWG site, week 32 Jambo ( QWG for 2)
Binnenkort wordt hierover meer informatie gegeven via de online nieuwsbrief. Je kunt je daarvoor opgeven via Nieuwsbrief QWG
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Dagmar schreef:Ik ben van pan om morgen eens een rondje shop-hoppen te doen in Rotterdam in de hoop ergens Chinatown te kunnen scoren.
Ik zie op de site van qwg intussen foto's van de eerste Chinatowns. Volgende week kan je dus zeker op stap om deze lekkernij binnen te halen.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

pietlavens schreef:Ik zie op de site van qwg intussen foto's van de eerste Chinatowns. Volgende week kan je dus zeker op stap om deze lekkernij binnen te halen.
Super! Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe versie en heel blij dat ik dit spel eindelijk ook (voor een acceptabele) prijs kan kopen.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dierik schreef:
rien schreef:Vandaag gelezen op de QWG site, week 32 Jambo ( QWG for 2)
Binnenkort wordt hierover meer informatie gegeven via de online nieuwsbrief. Je kunt je daarvoor opgeven via Nieuwsbrief QWG
Er staat nu nog wat extra informatie op de site over Jambo en verder is het spel als eerste spel toegevoegd aan de "QWG voor 2-collectie"
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Peter Hein »

Jambo is een van de leukste spellen uit de Kosmos reeks voor twee. Het heeft me altijd verbaasd dat 999 die niet eerder vertaald heeft.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Peter Hein schreef:Jambo is een van de leukste spellen uit de Kosmos reeks voor twee. Het heeft me altijd verbaasd dat 999 die niet eerder vertaald heeft.
Ik heb me daar niet over verbaasd. Ik vermoed allereerst dat Jambo commercieel geen hoogvlieger was. Daarnaast is dit door de tekst op de kaartjes een relatief dure licentietitel (je kunt niet zomaar meeliften met de Duitse productie, maar moet eigen kaartjes laten drukken).

Economisch geneuzel daargelaten, het is inderdaad een van de leukste uit de reeks.
Peter Hein
Burgemeester

Ik vermoed iets dergelijks, maar je weet het nooit. Tenslotte hebben ze ook Wizard nooit uitgebracht. Mijn verbazing komt vooral voort uit de kwaliteit van het spel.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

pietlavens schreef:
Dagmar schreef:Ik ben van pan om morgen eens een rondje shop-hoppen te doen in Rotterdam in de hoop ergens Chinatown te kunnen scoren.
Ik zie op de site van qwg intussen foto's van de eerste Chinatowns. Volgende week kan je dus zeker op stap om deze lekkernij binnen te halen.
Ik heb begrepen van Jonny de Vries dat de eerste dozen Chinatown inderdaad afgelopen week zijn binnengekomen.

Afbeelding

Er volgen echter nog (veel) meer dozen met Chinatown(vandaar dat het spel niet is afgevinkt op de pagina "Releasenieuws").
Chinatown (en ook League of Six) blijken door diverse winkels flink voorbesteld te zijn dus dat is in elk geval een goed teken :D
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik kijk net op de site van QWG en zie daar dat de buttons Family en For Kids verdwenen zijn :shock: . Terwijl er eerder gezegd was dat dit jaar ook het 1e spel in de 'Family lijn' uit zou komen.....

we gaan de nieuwe QWG Family lijn voorzien van een prachtig familiespel (citaat van de site van White Goblin)

Wellicht dat dat niet door gaat?????
Dat zou eigenlijk wel jammer zijn. :(
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

Buttons staan er weer. :D
We waren met de site bezig (structuur uitbreiden).

De site wordt (bijna) iedere dag bijgewerkt, soms grote nieuwsblokken of toevoegingen, soms kleine aanpassingen.

Houd de site dus iedere dag in de gaten ! :wink:

Groeten
QWG Games
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

In het kader neem het thema van en topspel en gebruik dit voor een ander spel het volgende recept voor een tweepersoonsspel:

Men neme flower power
Vervang de bloemen door chinese goederen
Vervang de tuin door de plattegrond van een chinese supermarkt die door twee rivaliserende broers wordt gexploiteerd
En voila, Cinatown voor twee!

Soms heb je zo van die fantasietjes terwijl je staat te douchen.
Peter Hein
Burgemeester

Valley Games, was dat niet die uitgever die Miss Canada had gecharterd? I see.....
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Op de site van QWG is de levering van Chinatown nu (eindelijk) afgevinkt dus ik neem aan dat de beschikbaarheid snel zal toenemen :D

Ook wordt voor week 39 de uitbreiding voor "League of Six" aangekondigd.
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

Dune ?

wie het weet mag het zeggen :)

Deze week kondigen we een volgende release op de site aan !
Check dus de QWG site deze week als je op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws.

QWG Games