Wingspan Azië aangekondigd

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wingspan Azië aangekondigd

Bericht door MADG0BLIN »

En weer een nieuwe vogel:

Afbeelding
Leuke ability wat mij betreft, 4 punten voor 1 worm in je bos met wat extra leuke opties erbij.
Afbeelding

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

MADG0BLIN schreef: En weer een nieuwe vogel:

Afbeelding
Leuke ability wat mij betreft, 4 punten voor 1 worm in je bos met wat extra leuke opties erbij.
Prachtig vogeltje ook. De Ceylonkikkerbek in het Nederlands. Leuk detail vind ik dat eens temeer SM games goed kijkt naar wat fans willen. In dit geval zijn ze mee gegaan met een fan van Wingspan van het eerste uur, tevens liefhebber van nachtzwaluwen en kikkerbekken over de hele wereld. Travis Willse heet de man. Zie dit linkje op BGG.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Weer een leuke vogel met een interessante eigenschap. Het begint er een beetje op te lijken dat in deze uitbreiding mogelijk meer vogels zitten waarbij de bruine eigenschappen voor meer interactie met de tegenstander zorgt.
Afbeelding
Yellowhammer
Meeple

Bericht door Yellowhammer »

MADG0BLIN schreef: En weer een nieuwe vogel:

Afbeelding
Ja zelfs al skip je de eigenschap om tegenstanders niet te helpen in bepaalde situaties dan nog is het een prima vogel om je bosgebied op gang te krijgen. Fantastisch artwork weer.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Weer een nieuwe vogel:
Afbeelding

Interessante actie want ineens kan een nest groter worden dan dat hij is. Met name deze soort nesten zijn vaak klein, dus wat dat betreft is het een handige vogel. Wel zie ik gelijk een probleem en dat is dat het best lastig te zien is of een vogel dan bijv nog 2 plaatsen voor eieren vrij heeft als dmv deze actie een extra ei op een vogel wordt gelegd.

Al vraag ik mij wel een beetje af of die 3 extra plaatsen voor eieren wel nodig is. Dat betekent dat de andere spelers 3x eieren moeten leggen in verschillende beurten wil je hem pas voor krijgen. Meestal heb je dan zelf er al weer eieren afgehaald. Wellicht is het wel handig als je de bonuskaart 4 eieren op een vogel hebt.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Weer een nieuwe vogel:
Afbeelding

Interessante actie want ineens kan een nest groter worden dan dat hij is. Met name deze soort nesten zijn vaak klein, dus wat dat betreft is het een handige vogel. Wel zie ik gelijk een probleem en dat is dat het best lastig te zien is of een vogel dan bijv nog 2 plaatsen voor eieren vrij heeft als dmv deze actie een extra ei op een vogel wordt gelegd.

Al vraag ik mij wel een beetje af of die 3 extra plaatsen voor eieren wel nodig is. Dat betekent dat de andere spelers 3x eieren moeten leggen in verschillende beurten wil je hem pas voor krijgen. Meestal heb je dan zelf er al weer eieren afgehaald. Wellicht is het wel handig als je de bonuskaart 4 eieren op een vogel hebt.
Koele vogel. Indische koël in het Nederlands. Legt haar eieren in nesten van kraaien. Eigenijk heel logisch dat er dus méér in het nest komen te liggen dan gebruikelijk. Ik vraag me wel af of je een tweede of derde keer dat je de actie uitvoert een andere vogel met een platformnest mag kiezen. :think:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik denk van wel, maar dat maakt niet echt uit behalve als je de bonuskaart voor 4 eieren hebt. Vergeet niet dat je alleen de eieren kunt leggen buiten de maximale om als een ander de eilegactie kiest. Dus dat je hiermee bij 2 vogels buiten het maximale in totaal nog eens 6 eieren legt (minimaal 6 beurten) lijkt mij al een veel.
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

In dezelfde post werd nog een vogel voorgesteld, had hem volgens mij hier nog niet langs zien komen. Opzich in sommige situaties een leuke vogel om te spelen.

Afbeelding
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dit is een hele sterke vogel. Stel je buurman heeft een vogel gespeeld met de "als gespeeld" trek 2 bonuskaarten actie en leg er daarvan een af dan kun je door deze vogel heel goedkoop aan een nieuwe bonuskaart komen. Deze vogel zou ik dus vrijwel altijd in mijn hand houden of pakken als die beschikbaar is.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Dank dat jullie hier de nieuwe vogels delen. Ik kijk uit naar de nieuwe set en vind het leuk om zo al een voorproefje te krijgen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Dagmar, zou je op SPIEL op de stand van Feuerland wat foto's willen maken van de uitbreiding en de foto's dan hier willen posten? Daar komen enkele Duitse exemplaren te liggen namelijk.
Laatst gewijzigd door WTULTC op vr 30 sep 2022, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Interessant! Bedankt voor de tip.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Ik zie net dat de preorder voor Azië in de VS begin november start. Ik vermoed zomaar dat 999 tegen die tijd ook de NL versie gaat aankondigen.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Als iemand me uit kan leggen hoe ik hier foto’s invoeg, dan heb ik vers van Spiel een paar nieuwe foto’s van de uitbreiding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Dagmar schreef: Als iemand me uit kan leggen hoe ik hier foto’s invoeg, dan heb ik vers van Spiel een paar nieuwe foto’s van de uitbreiding
  • Nieuw bericht (of 'wijzig bericht')
  • zie iets lager: 'bijlage toevoegen' - [bestand kiezen]
  • selecteer fotobestand (zie ook toegelaten extensies) - klik op [bestand toevoegen]
  • nadat foto is geüploaded, zie je onder tekstkader het fotobestand staan - klik op [plaats in bericht]
  • standaard wordt de grote van de foto overgenomen; indien het formaat te groot zou zijn, wijzig je in je bericht de tags [img ] en [/img ] naar [imgh=300 ] [/imgh ] (spaties voor rechte haakjes achteraan mogen er niet staan, maar daarzonder zie je mijn tekst niet)
Bijlagen
Azul.png
Afbeelding
Plaats reactie