Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
thexkid schreef:Tokaido ziet er inderdaad prachtig uit, en dat zorgde bij mij dan ook meteen voor koop-interesse. Maar na het lezen van de regels heeft hij mijn wishlist meteen weer verlaten; het kwam bij mij een beetje over als veredeld ganzenbord ... Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht en misschien kan iemand mij uitleggen waarom dit spel zo interessant zou zijn?
Ik kan eigenlijk alleen maar posten wat ik ook op boardgamegeek heb gezet:
In Tokaido, each player is a traveler crossing the "East sea road", one of the most magnificent roads of Japan. While traveling, you will meet people, taste fine meals, collect beautiful items, discover great panoramas, and visit temples and wild places but at the end of the day, when everyone has arrived at the end of the road you'll have to be the most initiated traveler – which means that you'll have to be the one who discovered the most interesting and varied things.
Through a unique zen mood, Tokaido is a strategic game while being extraordinarily peaceful and easy to learn.
Tokaido is an elegant and refreshing new kind of game.
Read the rules - they are neat and clean. Though it seems the game itself might be a bit dull, the thing is, I'm starting to think I wouldn't mind if it was dull. The whole thing has such a zen vibe to it, that I can imagine playing this game not in competition, but in appreciation. While drinking tea.
Robertopellizini schreef:Bedankt Cymric voor je heerlijk ongezouten mening .
Je mag die bijdrage, geschreven om half twee 's nachts of zo, wel met een klein korreltje zout nemen (zij het dat ik Tokaido qua uiterlijk nog steeds bijzonder fraai en origineel vind) . De kwaliteit van spellen... Ach, het is elk jaar een beetje hetzelfde liedje. Soms kom je een spel tegen waarvan je nooit-vermoede kwaliteiten ontdekt, en soms blijkt een spel waar je helemaal voor ging tamelijke prut te zijn. Daar verander je niets aan, en daarom maak ik me er ook niet druk over. Het kan niet elk jaar feest zijn.
Wat ik dit jaar wel doe, is rustig en lang nadenken over een aanschaf. Een spel moet méér bieden dan alleen maar 'leuk voor een keertje' wil ik het meenemen. Dat wil niet zeggen dat het spel niet goed is, of dat ik het nooit meer wil doen; wel dat ik denk dat ik het niet vaak genoeg zal doen om de (ongetwijfeld dure) aanschaf te rechtvaardigen. En als dat betekent dat ik vooralsnog niets meeneem, heb ik daar ook vrede mee.
Ik moet bekennen dat ik nog geen van de genoemde spellen (met een vergelijkbaar mechanisme als in tokaido) heb gespeeld. Ik denk dat ik er pas een goed idee van krijg als ik het zelf ervaar dus ik ga hem wel eens proberen als de tijd daar is (en dat is niet op Essen want daar ben ik maar één dag). Ik ben nu wel benieuwd wat de meningen gaan zijn. Nogmaals; de looks zijn er, en Bauza heeft zich al bewezen natuurlijk.
cymric schreef:De kwaliteit van spellen... Ach, het is elk jaar een beetje hetzelfde liedje. Soms kom je een spel tegen waarvan je nooit-vermoede kwaliteiten ontdekt, en soms blijkt een spel waar je helemaal voor ging tamelijke prut te zijn. Daar verander je niets aan, en daarom maak ik me er ook niet druk over. Het kan niet elk jaar feest zijn.
Wat ik dit jaar wel doe, is rustig en lang nadenken over een aanschaf. Een spel moet méér bieden dan alleen maar 'leuk voor een keertje' wil ik het meenemen. Dat wil niet zeggen dat het spel niet goed is, of dat ik het nooit meer wil doen; wel dat ik denk dat ik het niet vaak genoeg zal doen om de (ongetwijfeld dure) aanschaf te rechtvaardigen. En als dat betekent dat ik vooralsnog niets meeneem, heb ik daar ook vrede mee.
+heel veel.
In het ergste geval mis je een spel dat heel leuk blijkt te zijn, maar dat kun je vrijwel altijd achteraf ook nog wel kopen. En zo niet, dan is er met een verzameling van enkele honderden spellen nog steeds niks aan de hand.
Voor dit jaar zie ik wel weer een paar titels die me interessant lijken. Er is er echter maar eentje die er uit springt, waarvan ik zeker weet dat ik hem tientallen keren ga spelen: de nieuwe Race-uitbreiding. Nu maar hopen dat die inderdaad verkrijgbaar is in Essen...
Al zou ik me qua leeftijd toch ook best aangesproken mogen voelen, voel ik me toch toch nog steeds het kind dat met het geld dat hij kreeg bij zijn eerste H communie naar de speelgoedwinkel rende en daar datgene kocht wat hij al lange tijd wilde hebben.
" nee, doe maar die dure. Ik heb toch geld zat"
( echt gebeurt )