Wingspan Azië aangekondigd

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Re: Wingspan Azië aangekondigd

Bericht door Pura Vida »

Stonemaier Games heeft zojuist weer nieuwe informatie online gezet over de Azië uitbreiding van Wingspan. De afbeelding op de doos bijvoorbeeld:
Afbeelding
Je kunt Azië toevoegen aan wat je al hebt van Wingspan (90 kaarten, nog meer eieren etc), maar je krijgt ook een nieuw los te spelen tweespelerspel erbij én nog een zogeheten "flock mode" voor 1 tot 7 spelers. Zoals gebruikelijk maakt SM een infographic over dit nieuwe spel:
Afbeelding

Ik begin heel erg nieuwsgierig te worden nu.

Meer info over de Azië uitbreiding vind je op de site van Stonemaier Games.
Bijlagen
comprehensive-infographic-1024x1024.jpg
3D-box-square-1024x1024.jpg
Afbeelding

Labels:
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Bart schreef:
Dagmar schreef: Als iemand me uit kan leggen hoe ik hier foto’s invoeg, dan heb ik vers van Spiel een paar nieuwe foto’s van de uitbreiding
  • Nieuw bericht (of 'wijzig bericht')
  • zie iets lager: 'bijlage toevoegen' - [bestand kiezen]
  • selecteer fotobestand (zie ook toegelaten extensies) - klik op [bestand toevoegen]
  • nadat foto is geüploaded, zie je onder tekstkader het fotobestand staan - klik op [plaats in bericht]
  • standaard wordt de grote van de foto overgenomen; indien het formaat te groot zou zijn, wijzig je in je bericht de tags [img ] en [/img ] naar [imgh=300 ] [/imgh ] (spaties voor rechte haakjes achteraan mogen er niet staan, maar daarzonder zie je mijn tekst niet)
Dank! Het lukt me even niet, maar ik zal het uploaden als ik thuis op de computer kan
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Aan de 2e afbeelding te zien is er niet een nieuwe actiekleur bijgekomen. Dat is wel jammer, maar naast de verschillende modules en met name de duet versie (gezien wij het vaak met 2 tegen de automa spelen) ben ik erg benieuwd. Gave vormgegeven doos ook!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Via de nieuwsbrief van Stonemaier zijn zelfs de regels al te downloaden. De directe link is: https://www.dropbox.com/sh/q2649pb9zxd5 ... ook_r9.pdf

In de regels zijn ook nieuwe vogels te zien! Ik zal ze binnenkort eens goed bestuderen, samen met de nieuwe regels.

Er is oa een einde spel vogel die de bonuskaart van je buurman kopieert. Erg leuk!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Daar is de aankondiging van 999 Games met de nieuwe Azië uitbreiding van Wingspan. Te spelen als tweespelersspel, maar ook als 'zwermversie' voor 6 of 7 spelers én tot slot gewoon als toevoeging van extra kaarten en doelen aan wat je al hebt van Wingspan. Klik maar op de doos:Afbeelding.
Stonemaier gaat voor begin november. De partneruitgevers zullen wel snel volgen.
Bijlagen
Wingspan_-_Azie_L-facebook.jpg
(270.33 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door Pura Vida op zo 09 okt 2022, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Vanaf Spiel zijn een aantal foto's gemaakt door Dagmar van de Duitse versie van Wingspan Asia. Check die stapels die ze daar al verkopen. Het kan niet anders dan dat 999Games deze toch wel over een maandje in de schappen heeft liggen in Nederland lijkt mij.
Mooie kleurrijke vogels en donker rode eieren zitten er bij zo te zien.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijlagen
image7.jpeg
(182.05 KiB) Nog niet gedownload
image6.jpeg
(167.05 KiB) Nog niet gedownload
image5.jpeg
(176.02 KiB) Nog niet gedownload
image4.jpeg
(131.05 KiB) Nog niet gedownload
image3.jpeg
(121.8 KiB) Nog niet gedownload
image2.jpeg
(173.39 KiB) Nog niet gedownload
image1.jpeg
(191.74 KiB) Nog niet gedownload
image0.jpeg
(158 KiB) Nog niet gedownload
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Afgelopen 4 dagen op Spiel heb ik Wingspan Asia gedemonstreerd.
Wat foto's gemaakt van een aantal mooie vogels. Hieronder de afbeeldingen, mochten er vragen zijn over het spel en wat er in zit, dan hoor ik het graag. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bijlagen
IMG_20221006_151804.jpg
IMG_20221006_173854.jpg
IMG_20221006_181824.jpg
IMG_20221006_182053.jpg
IMG_20221009_155400.jpg
IMG_20221009_155408.jpg
IMG_20221009_155419.jpg
IMG_20221009_162407.jpg
IMG_20221009_163633.jpg
IMG_20221009_165236.jpg
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

MADG0BLIN schreef: Afgelopen 4 dagen op Spiel heb ik Wingspan Asia gedemonstreerd.
Wat foto's gemaakt van een aantal mooie vogels. Hieronder de afbeeldingen, mochten er vragen zijn over het spel en wat er in zit, dan hoor ik het graag. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja die copy een bonuskaart. Weet je tijdens het spel welke bonuskaart je muurman/vrouw heeft of is dat verboden informatie? Andersis het wel een heel wilde gok.
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Joel22 schreef:
MADG0BLIN schreef:
Ja die copy een bonuskaart. Weet je tijdens het spel welke bonuskaart je muurman/vrouw heeft of is dat verboden informatie? Andersis het wel een heel wilde gok.
Dat is geheime informatie. Dus het is inderdaad een gok. Maar als iemand er 2 of 3 heeft kan het nog wel interessant zijn.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

MADG0BLIN schreef:
Joel22 schreef:
MADG0BLIN schreef:
Dat is geheime informatie. Dus het is inderdaad een gok. Maar als iemand er 2 of 3 heeft kan het nog wel interessant zijn.
Dat hangt ervan af. Je kunt Wingspan ook spelen met alle kaarten open. Dat is een keuze die de spelregels expliciet open laten. Met kinderen spelen we het vaak zo. En de interactie neemt er stevig door toe trouwens.
Prachtige foto's trouwens, Madgoblin! Geven een goed beeld van wat er allemaal voor moois aan komt. :thumbup:
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Pura Vida schreef:
MADG0BLIN schreef:
Joel22 schreef:
MADG0BLIN schreef:
Dat hangt ervan af. Je kunt Wingspan ook spelen met alle kaarten open. Dat is een keuze die de spelregels expliciet open laten. Met kinderen spelen we het vaak zo. En de interactie neemt er stevig door toe trouwens.
Prachtige foto's trouwens, Madgoblin! Geven een goed beeld van wat er allemaal voor moois aan komt. :thumbup:
Grappig, je hebt overigens helemaal gelijk, maar ik ken werkelijk niemand die met ze open speelt. :D

Zal er vanavond of van de week nog een paar posten. Dit was nog niet alles. :)
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Elke dag plaatst Jamey Stegmaier een pagina van de 'Azië design diary' op de sociale media en op BGG. Vandaag is dat dagboek wel héél leuk, omdat de appendix erbij zit, met daarin alle 90 nieuwe vogelkaarten en hun acties.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Pura Vida schreef: Elke dag plaatst Jamey Stegmaier een pagina van de 'Azië design diary' op de sociale media en op BGG. Vandaag is dat dagboek wel héél leuk, omdat de appendix erbij zit, met daarin alle 90 nieuwe vogelkaarten en hun acties.
Klopt, en dan lees je ook dat je de bonuskaarten van de speler in mag zien bij de kopieer bonuskaartvogel.

Ook leuk is dat er een vogel is die als je de actie uitvoert vliegt naar een gebied van je tegenstander en je tegenstander is verplicht deze vogel aan te nemen als hij daar ruimte voor heeft.

Ook de nieuwe bonuskaarten zijn leuk. Oa verschillende nestsoorten in een leefomgeving, oplopende/aflopende punten van vogels in een leefomgeving etc... Erg leuk allemaal dus ik kan bijna niet meer wachten tot dat hij in de winkels ligt!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Erg leuk allemaal dus ik kan bijna niet meer wachten tot dat hij in de winkels ligt!
Dit inderdaad.#verkneukelzucht.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Overigens zijn de rode eieren van hout ipv plastic. Dat vind ik toch ook wel een dingetje. Dat je straks dus houten en plastic eieren door elkaar gaat gebruiken. Had dan vanaf de basis de eieren van hout gemaakt.

Maar volgens mij is nu vrijwel alles bekend behalve hoe precies elke vogel eruit ziet. Wat mij sowieso wel opvalt is dat de vogels van Asia hier veelal voor komen op bijv. kinderboederijen. Denk aan de mandarijneend en die fazant hierboven.
Afbeelding