Kinderboerderijvogels genoeg inderdaad, maar ook veel andere vogels uit Azië leven gewoon in Europa: roek, hop, wintertaling, oeverloper, kleine zilverreiger, purperreiger, torenvalk, bruine kiekendief... ik mis er vast nog een paar...WTULTC schreef: Overigens zijn de rode eieren van hout ipv plastic. Dat vind ik toch ook wel een dingetje. Dat je straks dus houten en plastic eieren door elkaar gaat gebruiken. Had dan vanaf de basis de eieren van hout gemaakt.
Maar volgens mij is nu vrijwel alles bekend behalve hoe precies elke vogel eruit ziet. Wat mij sowieso wel opvalt is dat de vogels van Asia hier veelal voor komen op bijv. kinderboederijen. Denk aan de mandarijneend en die fazant hierboven.
Wingspan Azië aangekondigd
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Wingspan Azië aangekondigd
Labels:
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
En nog een paar voor de liefhebber. 
Meer heb ik er niet meer, dus nog even afwachten tot november voor het complete beeld.
Ik vind het een ieder geval weer een toffe uitbreiding en iedereen die aanschoof aan de tafel was dat met me eens.

Meer heb ik er niet meer, dus nog even afwachten tot november voor het complete beeld.
Ik vind het een ieder geval weer een toffe uitbreiding en iedereen die aanschoof aan de tafel was dat met me eens.

-
Pura Vida
- Kardinaal
Mooie foto's, Madgoblin! En intussen hebben we een datum: preorder bij Stonemaier start waarschijnlijk op 2 november. Retail wordt verwacht in december. Volgens mij zou het dus zomaar zo kunnen zijn dat 999 óók pas in december dit spel heeft liggen...
-
WTULTC
- Elfenkoning
Op FB geeft 999Gamesvaan als je dat vraagt dat ze de spellen begin november verwachten. Ik denk dat ze dat zelf ook willen, want dan kunnen ze het spel nog mooi op SpellenSpektakel lanceren.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Een kleinigheidje. Vandaag heb ik een mijlpaal bereikt. Ik heb namelijk mijn 500e fysieke potje Wingspan gespeeld. Laat de nieuwe vogels van Asia maar snel komen!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik heb de lijst even doorgelopen en kwam behoorlijk wat vogels tegen die ook hier af en toe te zien zijn of zelfs gewoon voorkomen. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat Azië en Europa voor vogels best dicht bij elkaar liggen.
Deze had ik al eerder gedeeld in dit draadje:
Dan zijn er nog de 'kinderboerderij vogels' zoals de pauw, rode kamhoen (oftewel onze kip/haan), goudfazant, casarca en mandarijneend. En dan is er nog de rotsduif, bij ons wel bekend als de stadsduif of vliegende rat.
Dwaalgasten in NL: Indische kievit, woestijntapuit, zwarte ooievaar, woestijnvink, rose spreeuw, taigaboomkruiper, bruine klauwier, blauwe rotslijster en frater. Die laatste was ooit een vrij gewone verschijning in Nederland trouwens.
Alles bij elkaar opgeteld is dus bijna 50% van de vogels in de Azië uitbreiding herkenbaar voor ons lage landers. Ik vind het gaaf.
Deze had ik al eerder gedeeld in dit draadje:
Ik heb er nog enkele gevonden die in Nederland voorkomen: grote bonte specht, baardmannetje, meerkoet, keep, grote gele kwikstaart, matkop, kuifleeuwerik, aalscholver, nonnetje, dodaars, kleine plevier.Pura Vida schreef: [...] veel andere vogels uit Azië leven gewoon in Europa: roek, hop, wintertaling, oeverloper, kleine zilverreiger, purperreiger, torenvalk, bruine kiekendief...
Dan zijn er nog de 'kinderboerderij vogels' zoals de pauw, rode kamhoen (oftewel onze kip/haan), goudfazant, casarca en mandarijneend. En dan is er nog de rotsduif, bij ons wel bekend als de stadsduif of vliegende rat.
Dwaalgasten in NL: Indische kievit, woestijntapuit, zwarte ooievaar, woestijnvink, rose spreeuw, taigaboomkruiper, bruine klauwier, blauwe rotslijster en frater. Die laatste was ooit een vrij gewone verschijning in Nederland trouwens.
Alles bij elkaar opgeteld is dus bijna 50% van de vogels in de Azië uitbreiding herkenbaar voor ons lage landers. Ik vind het gaaf.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Klopt, inmiddels zijn er al tig Engelstalige review filmpjes te vinden op YouTube van de uitbreiding. Het lijkt er dus op dat de uitbreiding in Amerika al beschikbaar is. Die van Watch it played legt de 2 persoonsversie heel goed uit.
Vriendin en ik hebben al besloten dat we eerste en paar keer tegen elkaar de duel versie spelen met alleen maar de Asia vogels en dat we ze daarna door de overige vogels schudden en dan ook de duel versie van spelen en daarna is de kans groot dat we toch weer het meest de automa zullen spelen met onze huisregels want dat vinden we het leukst. Jaren mooi open tafel leggen en handen vrij hebben.
Vriendin en ik hebben al besloten dat we eerste en paar keer tegen elkaar de duel versie spelen met alleen maar de Asia vogels en dat we ze daarna door de overige vogels schudden en dan ook de duel versie van spelen en daarna is de kans groot dat we toch weer het meest de automa zullen spelen met onze huisregels want dat vinden we het leukst. Jaren mooi open tafel leggen en handen vrij hebben.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
als beginnende wingspanner, denk ik toch dat er in de eerste zin een woord mist, en dat er in de laatste zin wat fout gaat?!?WTULTC schreef: ... daarna is de kans groot dat we toch weer het meest de automa zullen spelen met onze huisregels want dat vinden we het leukst. Jaren mooi open tafel leggen en handen vrij hebben.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Hij is naar een aantal reviewers gestuurd, maar nog niet te koop verder.WTULTC schreef: Klopt, inmiddels zijn er al tig Engelstalige review filmpjes te vinden op YouTube van de uitbreiding. Het lijkt er dus op dat de uitbreiding in Amerika al beschikbaar is. Die van Watch it played legt de 2 persoonsversie heel goed uit.

-
Pura Vida
- Kardinaal
Ai. Waarom hoor ik nou nooit tot die reviewers. Kan niet wachten.MADG0BLIN schreef: Hij is naar een aantal reviewers gestuurd, maar nog niet te koop verder.
-
Pura Vida
- Kardinaal
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Wilde hem net preorderen, maar het prijs verschil tussen Europe en de VS is nog aardig zeg..
Voor mijn gevoel was dat eerder nooit zo.
Nesting box + Asia + shipping is als Champion alsnog bijna 113 euro..

-
Pura Vida
- Kardinaal
113? Ik kwam op 132... die "goedkopere" shipping kwam er niet doorheen hier...MADG0BLIN schreef: Wilde hem net preorderen, maar het prijs verschil tussen Europe en de VS is nog aardig zeg..Voor mijn gevoel was dat eerder nooit zo.
-
Jerome
- Gouverneur
Ik ben juist de andere kant om aan het denken: hoe maak ik m’n Wingspan set zo compact mogelijk. We spelen met twee dus alle oude borden kunnen naar de zolder. Ik heb houten food- en player tokens dus bijna all kartonnen chits kunnen ook weg. Eieren? Teveel, de helft weg.
Maar dan, de kaarten. Past het nog in de twee plastic trays?
Is de nieuwe bird feeder net zo groot en onhandig als de oude?
Gaat het me lukken om alles wat ik nodig heb in de basisdoos te proppen?
…wordt vervolgd…
…wordt vervolgd…
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
De nieuwe birdfeeder is een kartonnen "plankje". Stuk kleiner dus.Jerome schreef: Ik ben juist de andere kant om aan het denken: hoe maak ik m’n Wingspan set zo compact mogelijk. We spelen met twee dus alle oude borden kunnen naar de zolder. Ik heb houten food- en player tokens dus bijna all kartonnen chits kunnen ook weg. Eieren? Teveel, de helft weg.
…wordt vervolgd…
Maar hij is hier besteld, ben erg benieuwd naar de nesting box. De uitbreiding heb ik al gezien en die is sowieso erg gaaf.