Ticket to ride : 1910 & 1912
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Gregg
- Garnaal
Ticket to ride : 1910 & 1912
Heeft er hier iemand ervaring met USA 1910 en Europe 1920? En voegen de twee wezenlijk iets toe? De USA 1910 zou ik misschien gewoon al willen aanschaffen om van die kleine kaartjes af te kopen, maar wordt het als spel ook beter?
Labels:
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Ticket to ride : 1910 & 1912
Ik speel graag met de 1910 uitbreiding, vind het Mega-spel wel leuk, met alle tickets.
We hebben 1920, maar hebben er maar 1x mee gespeeld, niet echt een succes dus.
We hebben 1920, maar hebben er maar 1x mee gespeeld, niet echt een succes dus.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Europe 1912: Deze uitbreiding is voor als je het spel veel speelt; het bevat flink wat extra routes waardoor je niet meer zonder meer weet waar iemand voor gaat. Na verloop van tijd weet je namelijk wel (vooral bij de lange routes) welke route iemand heeft als hij een bepaald stukje spoor claimt.Gregg schreef:Heeft er hier iemand ervaring met USA 1910 en Europe 1920? En voegen de twee wezenlijk iets toe? De USA 1910 zou ik misschien gewoon al willen aanschaffen om van die kleine kaartjes af te kopen, maar wordt het als spel ook beter?
USA 1910: Zelfde verhaal eigenlijk als bij Europe 1912; meer variatie maar als bijkomend pluspunt natuurlijk de grotere kaartjes!
Aangezien de uitbreidingen maar € 10,- of € 12,- per stuk zijn, zou ik die van USA sowieso nemen alleen al voor het gemak van grotere kaartjes. Die van Europa zou ik er ook bij nemen als je deze kaart veel speelt.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
USA 1910: Voor grotere kaartjes een must have. Leuke bijkomstigheid is om met Big Cities en andere routes te kunnen spelen.
Europa 1912: Alleen voor veelspelers, alleen aanschaffen voor de nieuwe routes.
Europa 1912: Alleen voor veelspelers, alleen aanschaffen voor de nieuwe routes.
Everybody has the right to play...
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
USA 1910 maakt het spel een stuk beter naar mijn mening. Met alle tickets bij elkaar is de balans een stuk beter, er zijn meer middellange routes en er zijn meer korte oost-west routes.
Zonder deze uitbreiding was ik allang op TTR uitgekeken geweest.
In de Europese versie was de balans van de tickets sowieso al beter, dus de uitbreiding daarvoor is minder noodzakelijk. Het maakt de puzzel "wie heeft welke lange route" wel een stukje spannender, en uiteraard zit er meer variatie in de routes.
Zonder deze uitbreiding was ik allang op TTR uitgekeken geweest.
In de Europese versie was de balans van de tickets sowieso al beter, dus de uitbreiding daarvoor is minder noodzakelijk. Het maakt de puzzel "wie heeft welke lange route" wel een stukje spannender, en uiteraard zit er meer variatie in de routes.
-
Gregg
- Garnaal
Haal je uit een aankoop van één van deze meer of minder spelplezier dan uit een mapuitbreiding?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn, maar ik zou zeggen:Gregg schreef:Haal je uit een aankoop van één van deze meer of minder spelplezier dan uit een mapuitbreiding?
USA 1910 > Nieuwe speelborden > Europa 1912