regelvraag thurn und taxis

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

alejandro
Veenboer

regelvraag thurn und taxis

Bericht door alejandro »

gisteren voor het eerst gespeeld....onze 3 spellen waren vrij vlot voorbij omdat de koetsbouwer behoorlijk gebruikt werd. Over deze speciale functie een vraag:

mag je de koetsbouwer alleen inzetten wanneer je steden in je route te kort komt om een nieuwe koets te pakken? dit leek mij logisch..... een van de notoire valsspelers aan mijn tafel dacht dat je ook op deze manier mocht werken

stel: Je bezit al een koets van 5 je bouwt een route van 6 en hebt dus recht op een nieuwe koets....vervolgens speel je de koetsbouwer en maakt er zo koets 7 van en beeindigt het spel?

nee toch?

Labels:
missiloon
Munchkin

Re: regelvraag thurn und taxis

Bericht door missiloon »

Nee dat mag niet, in de handleiding staat het volgende:

c. Nieuwe postkoets ontvangen:
Als de route van een speler ten minste zoveel stadskaarten bevat als het getal op zijn volgende koets ontvang hij deze. Het is niet mogelijk om koetsen over te slaan.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

missiloon schreef:Nee dat mag niet, in de handleiding staat het volgende:

c. Nieuwe postkoets ontvangen:
Als de route van een speler ten minste zoveel stadskaarten bevat als het getal op zijn volgende koets ontvang hij deze. Het is niet mogelijk om koetsen over te slaan.
Klopt, het had dus alleen gemogen als die speler reeds een koets van 6 had en een route van lengte 6 zou voltooien ;)!
alejandro
Veenboer

Bericht door alejandro »

dank jullie.....ga meteen mijn gelijk halen!
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Even een vraag. Als op de trekstapel er nog maar 2 kaarten liggen. En je wilt aan begin van je beurt de ambtenaar spelen om alle 6 kaarten te verwisselen. Mag dat?

Ik vraag het mij af omdat ik meerdere keren op brettspielwelt mee maak dat ik niet de ambtenaar kan gebruiken. Het kan natuurlijk ook daar een bug in the game zijn. Maar dacht vraag het eerst even.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

aicirtap schreef:Even een vraag. Als op de trekstapel er nog maar 2 kaarten liggen. En je wilt aan begin van je beurt de ambtenaar spelen om alle 6 kaarten te verwisselen. Mag dat?

Ik vraag het mij af omdat ik meerdere keren op brettspielwelt mee maak dat ik niet de ambtenaar kan gebruiken. Het kan natuurlijk ook daar een bug in the game zijn. Maar dacht vraag het eerst even.
Volgens mij is dat geen enkel probleem, je legt eerst de twee kaarten, schudt daarna de aflegstapel en legt dan de resterende vier kaarten erbij. Zo spelen wij het toch altijd
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ja ik ook. Later deed hij het wel. Vreemd. Zal dan wel een bug op bsw zijn.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!