Wizard - Wizard Extreme
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Wizard - Wizard Extreme
Ik wil graag het spel Wizard gaan aanschaffen, maar nu zie ik dat er ook een Wizard extreme is. Weet iemand wat het verschil is? Of zijn dit echt twee verschillende spellen?
Labels:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: wizard-wizard extreme
Ik moet zeggen dat ik geen van beide ken maar op boardgamegeek net eens gekeken en het zijn wel degelijk twee verschillende spellen.
Over Wizard schrijven ze o.a. : The game has plenty of luck inherent into it, especially at first (the first few rounds). Later rounds have very little luck, and because scoring increases over time (more cards are being dealt, so bids are higher), the overall game is a very skillful game.Good memory, counting, and knowledge of statistics are helpful in this game.
[However, "Wizard is pure fun, challenging, baffling and simply habit forming. Wizard is quickly becoming the most popular card game of the decade. So presumably everyone can enjoy it, skilled or not.
Over Wizard extreme schrijven ze o.a. : This is a mean-spirited game. Only play with people who can take it as such.
Dus toch maar eens goed nadenken welke je wil afhankelijk van je spelergroep !
Over Wizard schrijven ze o.a. : The game has plenty of luck inherent into it, especially at first (the first few rounds). Later rounds have very little luck, and because scoring increases over time (more cards are being dealt, so bids are higher), the overall game is a very skillful game.Good memory, counting, and knowledge of statistics are helpful in this game.
[However, "Wizard is pure fun, challenging, baffling and simply habit forming. Wizard is quickly becoming the most popular card game of the decade. So presumably everyone can enjoy it, skilled or not.
Over Wizard extreme schrijven ze o.a. : This is a mean-spirited game. Only play with people who can take it as such.
Dus toch maar eens goed nadenken welke je wil afhankelijk van je spelergroep !
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
-
Piet
- Beheerder
De spellen hebben weinig met elkaar te maken, behalve dat je in een eerste fase moet bepalen hoeveel slagen je zal halen.
Volgens mij is Wizard Extreme de beste. Je vindt deze ook als Die sieben Siegel. Een toppertje als je houdt van slagenspellen.
Volgens mij is Wizard Extreme de beste. Je vindt deze ook als Die sieben Siegel. Een toppertje als je houdt van slagenspellen.
-
rife
- Professor Pimpel
Als family game moet je gaan voor wizard. Het is eigenlijk gewoon boerenbridge maar wel met een paar verbeteringen. Bij ons heel vaak de afsluiter van een spelletjes avond.
Wizard extreme heb ik ook gehad maar op basis van de spelregels had niemend er zin in.
Zegt wellicht meer over mijn speelmaatjes dan over het spel maar ik durf te stellen als slagenspellen jouw ding zijn je met standaard wizard geen miskoop kunt doen.
Er is ook nog een de luxe versie met muntjes. Die dienen alleen maar om het aantal slagen dat je biedt aan te duiden. Deze munten set is zelfs ook los verkrijgbaar. Wij gebruiken meestal pokerfiches erbij om dat het wel een leuke manier is om aan een ieder te laten zien hoeveel je gaat bieden en het is ook meteen duidelijk wie nog slagen nodig heeft.
Mijn advies is ga voor standaard wizard en gebruik pokerfiches voorde twist. Gebruik je die oude set ook nog eens.
Wizard extreme heb ik ook gehad maar op basis van de spelregels had niemend er zin in.
Zegt wellicht meer over mijn speelmaatjes dan over het spel maar ik durf te stellen als slagenspellen jouw ding zijn je met standaard wizard geen miskoop kunt doen.
Er is ook nog een de luxe versie met muntjes. Die dienen alleen maar om het aantal slagen dat je biedt aan te duiden. Deze munten set is zelfs ook los verkrijgbaar. Wij gebruiken meestal pokerfiches erbij om dat het wel een leuke manier is om aan een ieder te laten zien hoeveel je gaat bieden en het is ook meteen duidelijk wie nog slagen nodig heeft.
Mijn advies is ga voor standaard wizard en gebruik pokerfiches voorde twist. Gebruik je die oude set ook nog eens.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Bedankt voor de tip! Ik heb Wizard inmiddels cadeau gekregen van Ilona....nu nog spelen:)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Doen! Als je een beetje van slagenspelletjes houdt zal deze je goed bevallen!suzanne24 schreef:nu nog spelen:)

-
kersje86
- Party Animal
Re: Wizard - Wizard Extreme
Zit de spelregels eens door te nemen en lees het volgende wat me niet helemaal duidelijk is:
2. punt 4: de nar verliest toch altijd de slag?
1. wat bedoelen ze met " of als die er niet isDe winnaar van een slag is de speler die:
- de eerste tovernaarskaart speelde; of als die er niet is
- de sterkste kaart in de troefkleur speelde; of als die er niet is
- de sterkste kaart in de gevraagde kleur speelde; of als die er niet is
- de eerste narrenkaart speelde
2. punt 4: de nar verliest toch altijd de slag?
-
rife
- Professor Pimpel
kersje86 schreef: Zit de spelregels eens door te nemen en lees het volgende wat me niet helemaal duidelijk is:
De winnaar van een slag is de speler die:
-1- de eerste tovernaarskaart speelde; of als die er niet is
-2- de sterkste kaart in de troefkleur speelde; of als die er niet is
-3- de sterkste kaart in de gevraagde kleur speelde; of als die er niet is
-4- de eerste narrenkaart speelde
Als ik de vragen nummer, zou ik het anders willen uitleggen.
Basis situatie is 3.
Iemand komt met een kleur uit en de slag gaat naar diegene met de hoogste kaart in die kleur tenzij
Situatie 2
Iemand die de gevraagde kleur niet heeft (niet kleur kan bekennen) kan een troefkaart spelen.
Er kunnen meerder troefkaarten in een slag vallen en wint natuurlijk de hoogste kaart.
Tenzij
Situatie 1
Iemand de" wizard" speelt die hoger is dan iedere troef.
Hier wint altijd degene die als eerste de wizard speelt de slag. Een volgende wizard kan de slag niet overnemen.
Situatie 4
De narren kaart is altijd lager dan een gespeelde kaart.
Dus in de situatie waarbij de eerste kaart nar is en vervolgens alleen maar narren worden bijgespeeld zal de eerste nar de slag winnen.
Hoop dat dit helpt,
Veel plezier met spelen.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
kersje86
- Party Animal
Duidelijk, dank je!