Regelvraag Takenoko
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Regelvraag Takenoko
Is het toegestaan om gehaalde opdrachtenkaartjes op hand te houden (zolang het totaal uiteraard niet meer dan 5 kaarten wordt) om zodra de laatste ronde is in gegaan (wel of niet door jouw toedoen) ineens een heel aantal gehaalde kaartjes neer te leggen?
Hierdoor kun je namelijk meer kaartjes spelen en bovendien je tegenstander te verbazen met je gehaalde punten.
Hierdoor kun je namelijk meer kaartjes spelen en bovendien je tegenstander te verbazen met je gehaalde punten.
Labels:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Regelvraag Takenoko
dat kan inderdaad maar je moet wel zien dat ze op het moment dat je ze speelt nog geldig zijn. Als je bv een bepaalde hoogte moet halen en je tegenstander knabbelt er op het laatste nog eentje af kan je die opdracht niet meer halen 
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
dat kan zeker en is best een leuke strategie maar een ander heeft evenveel beurten om kaartjes te vervullen ...
soms is het ook gewoon beter om zo snel mogelijk te stoppen natuurlijk ...
soms is het ook gewoon beter om zo snel mogelijk te stoppen natuurlijk ...
-
aicirtap
- Critico
Ik kwam er gisteren achter dat ik takenoko heel anders speel dan mijn tegenstander humske.
Wij hadden dus de volgende vraag.
Je hebt 2 actiefiches. Moet je, na het gooien van de dobbelsteen, al bepalen waar je beide actiefiches neer gaat zetten. Of mag je eerst 1 actie doen en daarna bepalen wat je 2de actie is. Ik vind de spelregels daarin dus niet geheel duidelijk. Ik heb altijd op de laatste manier gespeeld en humske op de eerste manier. En dat maakt het spel wel heel anders.
Wij hadden dus de volgende vraag.
Je hebt 2 actiefiches. Moet je, na het gooien van de dobbelsteen, al bepalen waar je beide actiefiches neer gaat zetten. Of mag je eerst 1 actie doen en daarna bepalen wat je 2de actie is. Ik vind de spelregels daarin dus niet geheel duidelijk. Ik heb altijd op de laatste manier gespeeld en humske op de eerste manier. En dat maakt het spel wel heel anders.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
DeKerstman
- El Capitan
Je hebt twee acties die je een voor een afhandelt. Het kan dus dat je na de eerste actie een opdracht hebt vervult en na je tweede actie een andere. Volgens mij staat nergens dat je beide acties simultaan moet doen.
-
LarsVanSchagen
- Locomotief
De volgorde staat duidelijk beschreven.
Eerst het weer bepalen met de dobbelsteen
Dan twee verschillende acties selecteren (tenzij het waait)
Daarna twee acties uitvoeren en je mag zelf bepalen in welke volgorde.
-
DeKerstman
- El Capitan
Of drie, als de zon schijnt.LarsVanSchagen schreef:De volgorde staat duidelijk beschreven.
-
aicirtap
- Critico
Ok dan deed ik het dus wel juist 
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Gebruiker 6854
Huh, ik ben in de war, je deed het toch juist fout? De bedoeling lijkt te zijn dat je voordat je de acties gaat spelen, al bepaald welke acties je gaat spelen. Ik heb altijd gespeeld dat je na de eerste actie de tweede kunt bepalen. 
-
DeKerstman
- El Capitan
Ja, dat staat er toch? Je hebt 2 (of 3) acties en je kiest er een en voert deze uit, daarna kies je je 2e actie enz. Dus als je met je eerste actie een opdrachtkaart neemt of een tegel aanlegt, kun je met je 2e actie (en je 3e, als je "zon" hebt gedobbeld) besluiten om daar wat mee te doen.
-
LarsVanSchagen
- Locomotief
Dit is dus fout. Je moet als eerste alle 2 (of 3) acties kiezen. Pas daarna ga je ze uitvoeren, maar dan moet je al gekozen hebben wat je met je tweede actie gaat doen.DeKerstman schreef: Ja, dat staat er toch? Je hebt 2 (of 3) acties en je kiest er een en voert deze uit, daarna kies je je 2e actie enz. Dus als je met je eerste actie een opdrachtkaart neemt of een tegel aanlegt, kun je met je 2e actie (en je 3e, als je "zon" hebt gedobbeld) besluiten om daar wat mee te doen.
-
Gebruiker 6854
Top, dan snap ik het nu goed! Ik ga het meteen uitproberen om juist te spelen vandaag en kijken of dat iets verandert. 
-
Gebruiker 6854
Het veranderde eigenlijk weinig aan het spel bij ons, maar het ging wel sneller, omdat spelers niet elke ronde twee keer moeten nadenken over hun moves...
-
DeKerstman
- El Capitan
Nee, dat is het niet. Nergens in de spelregels staat dat het zo moet. Het enige dat in de spelregels staat is dat je eerst de dobbelsteen moet rollen en daarna de acties kiezen. De officiële FAQ vermeldt zelfs dat het wel zo mag zoals ik heb beschreven.LarsVanSchagen schreef:Dit is dus fout. Je moet als eerste alle 2 (of 3) acties kiezen. Pas daarna ga je ze uitvoeren, maar dan moet je al gekozen hebben wat je met je tweede actie gaat doen.DeKerstman schreef: Ja, dat staat er toch? Je hebt 2 (of 3) acties en je kiest er een en voert deze uit, daarna kies je je 2e actie enz. Dus als je met je eerste actie een opdrachtkaart neemt of een tegel aanlegt, kun je met je 2e actie (en je 3e, als je "zon" hebt gedobbeld) besluiten om daar wat mee te doen.
Voor de volledigheid hierbij de link naar de FAQ op de website van Matagot:
http://www.matagot.com/IMG/pdf/takenoko_faq_eng-2.pdf