Nu zag ik in de spellendatabase dat Funkenschlag door PS Games uitgegeven wordt. Is dit een foutje of is er inderdaad een Nederlands(talig)e distributeur? Ik heb gigantisch veel goede reacties op dit spel gehoord, dus ik ben erg benieuwd moet ik toegeven, en een Nederlands(talig)e release zou daarom mooi zijn. Op de site van PS Games kan ik er echter niets over vinden. Ben ik blij gemaakt met de spreekwoordelijke dode mus?
Funkenschlag
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bartjes!
- Uitgever
Funkenschlag
Het zal velen hier misschien raar in de oren klinken, maar ik koop geen spellen die niet in het Nederlands uitgegeven worden (n uitzondering daargelaten, maar dat is dan ook de enige geweest). Op deze manier weet ik deze hobby kunstmatig nog een beetje betaalbaar te houden, hoewel ik weet dat spellen in Duitsland vaak goedkoper zijn; ik beperk nu echter wel het aantal spellen op mijn wensenlijst 
Nu zag ik in de spellendatabase dat Funkenschlag door PS Games uitgegeven wordt. Is dit een foutje of is er inderdaad een Nederlands(talig)e distributeur? Ik heb gigantisch veel goede reacties op dit spel gehoord, dus ik ben erg benieuwd moet ik toegeven, en een Nederlands(talig)e release zou daarom mooi zijn. Op de site van PS Games kan ik er echter niets over vinden. Ben ik blij gemaakt met de spreekwoordelijke dode mus?
Labels:
- Bartjes!
- Uitgever
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
PS Games was inderdaad distributeur van Funkenschlag in Nederland; ik kan het spel nu niet meer terugvinden op hun website. Wel de vertaling die je bij het spel zou krijgen; die is hier te vinden. Het spel zelf is vrijwel taalonafhankelijk; alleen op enkele speloverzichtskaartjes staat wat Duits en dat zijn nou juist net niet de dingen die je nodig hebt omdat die zich in de praktijk zelf wel wijzen. Het is dus een 'doorgeefuitgave', en niet een volledig Nederlandse.
- Bartjes!
- Uitgever
Muchas gracias voor de toelichting! En die correcties in de vertaling van de spelregels krijg je er gratis bij zo te ziencymric schreef:PS Games was inderdaad distributeur van Funkenschlag in Nederland; ik kan het spel nu niet meer terugvinden op hun website. Wel de vertaling die je bij het spel zou krijgen; die is hier te vinden. Het spel zelf is vrijwel taalonafhankelijk; alleen op enkele speloverzichtskaartjes staat wat Duits en dat zijn nou juist net niet de dingen die je nodig hebt omdat die zich in de praktijk zelf wel wijzen. Het is dus een 'doorgeefuitgave', en niet een volledig Nederlandse.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Re: Funkenschlag
Toch maar kopen: dit is een GEWELDIG GOED spel! En zoals als gesteld -op de overzichtkaartjes na- volledig taalonafhankelijk.Bartjes! schreef:Het zal velen hier misschien raar in de oren klinken, maar ik koop geen spellen die niet in het Nederlands uitgegeven worden (n uitzondering daargelaten, maar dat is dan ook de enige geweest). Op deze manier weet ik deze hobby kunstmatig nog een beetje betaalbaar te houden, hoewel ik weet dat spellen in Duitsland vaak goedkoper zijn; ik beperk nu echter wel het aantal spellen op mijn wensenlijst
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
- Jerome
- Gouverneur
- Bartjes!
- Uitgever
Re: Funkenschlag
Ik moet er nog even over nadenken... Ik prefereer toch volledig Nederlandse uitgaves, maar wie weet maak ik ook voor Funkenschlag nog wel eens een uitzondering...Bart schreef:Toch maar kopen: dit is een GEWELDIG GOED spel! En zoals als gesteld -op de overzichtkaartjes na- volledig taalonafhankelijk.
-
Hollender
- Matroos
- Contacteer:
Funkenschlag met 6 spelers
Speelden Funkenschlag onlangs met zes personen, waarvan de meesten het ooit eerder hadden gespeeld. Inclusief regelverklaring deden wij er 2,5 uur over. Toch hadden wij de indruk dat er tamelijk tempo in het spel zat.Johanna schreef:Heeft iemand ook ervaring met 6 spelers? Is het dan ook leuk of duurt het dan erg lang?
Met spelers die alles meerdere malen moeten narekenen kan het echter veel langer duren.....
Zie ook verslag van 26.1.08 (voor wie noors geen hindering is):
http://preikestolengamers.blogspot.com/
- Dierik
- Erelid
Re: Funkenschlag met 6 spelers
Tja, laat noors nou net mijn wat minder ontwikkelde taal zijnHollender schreef: Zie ook verslag van 26.1.08 (voor wie noors geen hindering is):
http://preikestolengamers.blogspot.com/
Oh ja, ik kan het niet laten jullie nog even te wijzgen op het invullen van je spelervaring bij Funkenschlag. Ik mis toch nog een aantal meningen van forumleden die hierboven aangeven het spel te kennen.
-
warpozio
- Grote Dienaar