Zie hier: http://www.999games.nl/pages/posts/klei ... al-256.phpHelaas is er tijdens het vertalen van Port Royal een klein foutje in de spelregels van de "Paljas"-kaart geslopen. Hieronder de verandering:
Is de speler niet de actieve speler, is hij in fase 2 aan de beurt om een kaart te nemen en zijn er op dat moment geen kaarten in het havenaanbod, dan krijgt hij direct 1 gouden munt. Vervalt de tweede fase van de actieve speler (zie fase 1: Ontdekken), dan krijgt iedere speler met een “Paljas” 1 gouden munt.
Vertaalfoutje Port Royal
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Vertaalfoutje Port Royal
Uit het Korte Nieuws van Erwin even een tweetje naar voren halen: in Port Royal zit een vertaalfoutje. Via 999Games:

Labels:
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Vertaalfoutje Port Royal
Ik heb de Engels/Duitse versie van Pegasus spiele in huis, dus we speelden het al correct, maar wat ons betreft is deze 'Jester' kaart veel te sterk. Wat vinden jullie?
Everybody has the right to play...
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Daar ben ik het deels mee eens vooral als je er meerdere hebt en het voordeel dus ook verdubbelt of zelfs nog meer. Maar je kan er als actieve speler ook wel rekening mee houden. Of desnoods proberen zelf de jesters te bemachtigen ?Bridget schreef:Ik heb de Engels/Duitse versie van Pegasus spiele in huis, dus we speelden het al correct, maar wat ons betreft is deze 'Jester' kaart veel te sterk. Wat vinden jullie?
Langs de andere kant zijn er nog wel sterke kaarten te krijgen, zoals degene (de naam ontsnapt me even) waarmee je telkens 2 munten krijgt als er 5 of meer kaarten in het aanbod zitten, als je die meerdere keren hebt kan die ook zeer sterk zijn
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
De jetser kaart kracht groeit met het aantal spelers.dirk schreef:Daar ben ik het deels mee eens vooral als je er meerdere hebtBridget schreef:Ik heb de Engels/Duitse versie van Pegasus spiele in huis, dus we speelden het al correct, maar wat ons betreft is deze 'Jester' kaart veel te sterk. Wat vinden jullie?
Hij was origneel veel zwakker, maar voor 2 spelers was hij te zwak..
Met 2 spelers is de huidige versie goed. Maar met 3+ spelers niet.
Dus wat je doet is de kosten van het kopen van de jetser is #spelers, klaar.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
-
Frost
- Garnaal
Zie geen probleem hier ...Het is een snel spel...waar je veel geluk van de kaarten nodig hebt..De ene kaart is krachtiger dan de andere...Net als bij andere games zo als Sint Peterburg...Daar is ook zo'n kaart...
Bas
Bas
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
De discussie gaat over het aantal spelers. Als je alleen met 2 speelt speelt het niet.Frost schreef: Zie geen probleem hier ...Het is een snel spel...waar je veel geluk van de kaarten nodig hebt..De ene kaart is krachtiger dan de andere...Net als bij andere games zo als Sint Peterburg...Daar is ook zo'n kaart...
Bas
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.