El grande Big Box

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Leamgn
Joker

El grande Big Box

Bericht door Leamgn »

Ik ben van plan om het spel El Grande te kopen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik even zou moeten wachten om de ineens de big box te kopen. Ik heb één maal de basisversie gespeeld en vraag me dus af of het interessant is om ook alle uitbreidingen ineens te hebben.

Groeten
Michaël

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: El grande Big Box

Bericht door Erwin »

Aangezien de Big Box vanaf morgen wordt uitgeleverd, zou ik die gewoon kopen. Er zitten een paar mooie uitbreidingen tussen.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Dat hangt ervan af wat je wilt, de tweedehands exemplaren gaan behoorlijk goedkoop weg. Ik heb er al voor 15 euro gezien en dat is een stuk goedkoper dan de nieuwe editie. Anderzijds lijkt de nieuwe versie wel een prachtige uitvoering.
MeepleMaker
Garnaal

Bericht door MeepleMaker »

Heb het niet "in real life" gezien, maar op de foto's lijkt het dat de big box een kartonnen toren heeft terwijl de oude versie een toren uit hout heeft. Niet dat het minder functioneel is maar ik vind die houten toren nog altijd een fantastisch spelonderdeel - lekker robuust :thumbup: .
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik blijf lekker bij mijn exemplaar, hoef al die poespas niet voor een bigbox
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

KASSEI schreef:Heb het niet "in real life" gezien, maar op de foto's lijkt het dat de big box een kartonnen toren heeft terwijl de oude versie een toren uit hout heeft. Niet dat het minder functioneel is maar ik vind die houten toren nog altijd een fantastisch spelonderdeel - lekker robuust :thumbup: .
Die is inderdaad van karton, voor zover ik het op foto's kan beoordelen die ik heb gezien.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

dirk schreef:Ik blijf lekker bij mijn exemplaar, hoef al die poespas niet voor een bigbox
Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Erwin schreef:
Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.
Zouden er zoveel mensen zijn die een Big Box kopen puur voor het krijgen van de Nederlandse uitbreidingen (vroeg hij in al zijn naïviteit)? :D
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Flash schreef:
Erwin schreef:
Zouden er zoveel mensen zijn die een Big Box kopen puur voor het krijgen van de Nederlandse uitbreidingen (vroeg hij in al zijn naïviteit)? :D
Aangezien El Grande mijn nr 1 bordspel is wel ja. Die kartonnen toren vervang ik wel met de houten uit mijn versie.
Recent gespeeld:
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

dirk schreef:Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
Zeker, dat wekte bij mij ook al verbazing als je met de winkelprijzen vergeleek van de Engelstalige Decennial edition destijds, dat kwam toch rond de € 60,-.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Mr Jummy schreef:
Flash schreef:
Erwin schreef:
Aangezien El Grande mijn nr 1 bordspel is wel ja. Die kartonnen toren vervang ik wel met de houten uit mijn versie.
Dat is goed gevonden :clap: ik denk ook wel bij de oude versie te blijven. Een spel heel veel spelen zodat uitbreidingen voor variatie brengen gebeurt niet veel meer, er zijn nog zoveel andere spellen te spelen en puur voor de verzameling hoeft ook niet ...
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

dirk schreef:Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
Ah Dirk kan je deze dan in mijn plaats aanschaffen? :lol: e
peenhawwer
Joker

Bericht door peenhawwer »

Ben geen fan van big boxes.
Ten eerste omdat meestal de uitbreidingen toch niet benut indien men al zoveel verschillende spellen in de kast.
Ten tweede omdat het zoveel ruimte inneemt in de kast.
En ten derde omdat dit de prijs opdrijft tot bedragen rond de 60 euro voor dingen die men waarschijnlijk toch niet gebruikt.

Bij el grande vond ik echter argument 3 minder van tel gezien ik die heb kunnen kopen aan 44,75 euro en het goedkopere basisspel er toch niet meer is. Met probleem 2 lig ik momenteel wel te worstelen, m'n kast is vol :D
The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it.