El grande Big Box
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Leamgn
- Joker
El grande Big Box
Ik ben van plan om het spel El Grande te kopen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik even zou moeten wachten om de ineens de big box te kopen. Ik heb één maal de basisversie gespeeld en vraag me dus af of het interessant is om ook alle uitbreidingen ineens te hebben.
Groeten
Michaël
Groeten
Michaël
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: El grande Big Box
Aangezien de Big Box vanaf morgen wordt uitgeleverd, zou ik die gewoon kopen. Er zitten een paar mooie uitbreidingen tussen.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Dat hangt ervan af wat je wilt, de tweedehands exemplaren gaan behoorlijk goedkoop weg. Ik heb er al voor 15 euro gezien en dat is een stuk goedkoper dan de nieuwe editie. Anderzijds lijkt de nieuwe versie wel een prachtige uitvoering.
-
MeepleMaker
- Garnaal
Heb het niet "in real life" gezien, maar op de foto's lijkt het dat de big box een kartonnen toren heeft terwijl de oude versie een toren uit hout heeft. Niet dat het minder functioneel is maar ik vind die houten toren nog altijd een fantastisch spelonderdeel - lekker robuust
.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik blijf lekker bij mijn exemplaar, hoef al die poespas niet voor een bigbox
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Die is inderdaad van karton, voor zover ik het op foto's kan beoordelen die ik heb gezien.KASSEI schreef:Heb het niet "in real life" gezien, maar op de foto's lijkt het dat de big box een kartonnen toren heeft terwijl de oude versie een toren uit hout heeft. Niet dat het minder functioneel is maar ik vind die houten toren nog altijd een fantastisch spelonderdeel - lekker robuust.
-
Flash
- Wu Feng
Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.dirk schreef:Ik blijf lekker bij mijn exemplaar, hoef al die poespas niet voor een bigbox
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
-
Flash
- Wu Feng
Zouden er zoveel mensen zijn die een Big Box kopen puur voor het krijgen van de Nederlandse uitbreidingen (vroeg hij in al zijn naïviteit)?Erwin schreef:De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
-
Mr Jummy
- Party Animal
Aangezien El Grande mijn nr 1 bordspel is wel ja. Die kartonnen toren vervang ik wel met de houten uit mijn versie.Flash schreef:Zouden er zoveel mensen zijn die een Big Box kopen puur voor het krijgen van de Nederlandse uitbreidingen (vroeg hij in al zijn naïviteit)?Erwin schreef:De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
Recent gespeeld:

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zeker, dat wekte bij mij ook al verbazing als je met de winkelprijzen vergeleek van de Engelstalige Decennial edition destijds, dat kwam toch rond de € 60,-.dirk schreef:Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Dat is goed gevondenMr Jummy schreef:Aangezien El Grande mijn nr 1 bordspel is wel ja. Die kartonnen toren vervang ik wel met de houten uit mijn versie.Flash schreef:Zouden er zoveel mensen zijn die een Big Box kopen puur voor het krijgen van de Nederlandse uitbreidingen (vroeg hij in al zijn naïviteit)?Erwin schreef:De Big Box lijkt mij vooral interessant omdat dit hoogstwaarschijnlijk de enige manier is om aan Nederlandstalige uitbreidingen te komen.Flash schreef:Hier nog één, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die het spel nog niet hebben ideaal is omdat ze in één keer compleet zijn.
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Ah Dirk kan je deze dan in mijn plaats aanschaffen?dirk schreef:Ik moet wel zeggen dat de prijs vd bigbox uitermate goed is. Met mijn persoonlijke korting zou ik amper 44€ moeten betalen voor de BB. Dat is voor zo'n spel met al die uitbreidingen zéér weinig geld vind ik
-
peenhawwer
- Joker
Ben geen fan van big boxes.
Ten eerste omdat meestal de uitbreidingen toch niet benut indien men al zoveel verschillende spellen in de kast.
Ten tweede omdat het zoveel ruimte inneemt in de kast.
En ten derde omdat dit de prijs opdrijft tot bedragen rond de 60 euro voor dingen die men waarschijnlijk toch niet gebruikt.
Bij el grande vond ik echter argument 3 minder van tel gezien ik die heb kunnen kopen aan 44,75 euro en het goedkopere basisspel er toch niet meer is. Met probleem 2 lig ik momenteel wel te worstelen, m'n kast is vol
Ten eerste omdat meestal de uitbreidingen toch niet benut indien men al zoveel verschillende spellen in de kast.
Ten tweede omdat het zoveel ruimte inneemt in de kast.
En ten derde omdat dit de prijs opdrijft tot bedragen rond de 60 euro voor dingen die men waarschijnlijk toch niet gebruikt.
Bij el grande vond ik echter argument 3 minder van tel gezien ik die heb kunnen kopen aan 44,75 euro en het goedkopere basisspel er toch niet meer is. Met probleem 2 lig ik momenteel wel te worstelen, m'n kast is vol
The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it.