Saboteur: Het Duel

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Saboteur: Het Duel

Bericht door ditterio »

Ik heb een vraag over Saboteur: Het Duel.

Als je na de eerste ronde met de tweede ronde start, moeten alle tunnelkaarten dan blijven liggen of moeten die allemaal opnieuw worden verwijderd?

In de spelregels vind ik dat wat onduidelijk. Er staat dat je het spel in de tweede ronde moet klaarmaken zoals bij de voorbereiding van de eerste ronde (dus zonder tunnelkaarten). Daarna staat er dat je de resterende tunnelkaarten opnieuw door het deck moet schudden. Door het woordje "resterende" ga ik ervan uit dat je de tunnelkaarten laat liggen aangezien ze anders zouden schrijven: schud "alle" tunnelkaarten door het deck.

Graag jullie advies :wink:
Bedankt!

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Re: Saboteur: Het Duel

Bericht door maxitaxi777 »

ditterio schreef:Ik heb een vraag over Saboteur: Het Duel.

Als je na de eerste ronde met de tweede ronde start, moeten alle tunnelkaarten dan blijven liggen of moeten die allemaal opnieuw worden verwijderd?

In de spelregels vind ik dat wat onduidelijk. Er staat dat je het spel in de tweede ronde moet klaarmaken zoals bij de voorbereiding van de eerste ronde (dus zonder tunnelkaarten). Daarna staat er dat je de resterende tunnelkaarten opnieuw door het deck moet schudden. Door het woordje "resterende" ga ik ervan uit dat je de tunnelkaarten laat liggen aangezien ze anders zouden schrijven: schud "alle" tunnelkaarten door het deck.

Graag jullie advies :wink:
Bedankt!
Ik speel het op de manier van het basisspel; alles weghalen en alles schudden. "Resterende" slaat naar mijn idee op het feit dat sommige kaarten eruit zijn omdat er goud op staat en dus in bezit van de speler blijven die de betreffende kaart heeft verdiend. Dit is anders dan het basisspel omdat het goud daar niet op de tunnelkaarten staat, maar apart wordt vergeven.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ik vervang ze ook allemaal.
We live to survive our paradoxes
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik heb het wel eens gespeeld en toen werden ze ook opgeruimd :)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Wombala
Uno

Bericht door Wombala »

Vraagje: wat betekenen de kaarten met een verticale gang en horizontaal 2x een korte weg met houten palen aan de ingang (ondergrondse tunnel)? Betekent dit dat je ook een horizontale doorgang hebt, maar geen doorgang van de zijkant naar boven/onder?

Ik bedoel de kaart die te zien is op 01:50 van dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=AXAIyEWunAM

Bedankt!
grietje
Meeple

Bericht door grietje »

dat is volgens mij idd een tunnel die horizontaal loopt (geen contact met de gang die verticaal loopt)
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Klopt; een door houten balken gestutte tunnel moet je je voorstellen. Zoals reeds gezegd inderdaad een pad van links naar rechts en eentje van boven naar onder, maar een andere richting in lopen gaat niet.