Nieuw project van Friedemann Friese

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roubosga
El Capitan

Nieuw project van Friedemann Friese

Bericht door roubosga »

https://boardgamegeek.com/geeklist/1928 ... rs-secrets
Als ik dit goed begrijp wordt het een spel dat op 504 verschillende manieren kan worden gespeeld.
En 504 begint weer met een "F" (in het Duits en Engels dan).
Afbeelding

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Nieuw project van Friedemann Friese

Bericht door dirk »

Ik heb deze ook al bekeken de afgelopen tijd en ben er toch wat sceptisch over. 9 modules die je naar eigen goeddunken kunt gebruiken en mengen naar hartelust :?:
Ik vraag me af wat voor een regelboek daar bij gaat zitten. Komt daar nog bij dat het van Friedemann Friese is en dat is al niet bepaald mijn favoriet auteur
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Het spelregelboek schijnt een soort ringband te worden met pagina's die in drieën gedeeld zijn. Dus elk deel kun je op de juiste pagina leggen en dan heb je alle regels die je nodig hebt.

Ik vind het een gaaf idee, het is wel weer een manier om de grenzen van spelontwerp te verleggen. Of dat ook een goed spel oplevert (of misschien moet ik zeggen: of dat 504 goede spellen oplevert), is dan weer de vraag. Dat zullen we uit moeten proberen...
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Zijn stand is vaste prik voor mij op Spiel :D Ben zeer benieuwd naar 504.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

De spellen die ik van hem gespeeld heb bevallen goed, en ik kijk dan ook uit naar het uitproberen van dit spel. En je hebt 504 kansen dat er een goed spel bij zit! :lol:
Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Het lijkt zo hoogst interessant kwestie her speelbaarheid en inhoud maar of het echt werkt daar heb ik wat twijfels om.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

kimm schreef:Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Het lijkt zo hoogst interessant kwestie her speelbaarheid en inhoud maar of het echt werkt daar heb ik wat twijfels om.
Op Spellenspektakel kan je hem testen bij roll the dice dacht ik.
Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

dirk schreef:
kimm schreef:Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Op Spellenspektakel kan je hem testen bij roll the dice dacht ik.
Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar
Die ga ik dit weekend zeker proberen te testen als ik mijn kroost weg krijg bij die Minions. :)
Maar ik was ook benieuwd naar anderen hun ontdekking en bevindingen hierover.
C&S
Grote Dienaar

Bericht door C&S »

Tot nu toe pas 1 potje gespeeld (wereld 452 - Militante verkenners met haast of iets dergelijks).

Was van te voren even uitzoeken welke spelonderdelen we nodig hadden en welke regels (sommige regels gelden weer niet wanneer er een tegenstrijdige regel in een andere module staat). Toen dat helemaal helder was ging het vrij vlot. Op zich zijn de regels die we gebruikten vrij logisch voor de "type" spel dat we speelden.

Het was een soort Civ-kloon zonder tech en buildings. Het race element was meer een flavour en maakt het spel niet echt anders, maar helpt je bonuspuntjes op een andere manier te vergaren.

Edit: Ow vergeten mijn mening te geven :?
Was een leuk potje. Je hebt wel veel ruimte nodig, daar hadden we wat meer rekening mee moeten houden. Denk dat we deze wereld nog wel een keer gaan spelen, maar we zijn ook heel nieuwsgierig naar de andere werelden. Er zijn natuurlijk modules die je leuker zult vinden dan anderen. Zo kan een wereld met je favo modules wellicht 5 sterren krijgen en de slechtste 1 ster.

Voor nu: 504 - wereld 452 :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Afbeelding