Graag wil ik Orleáns kopen. Besloten voor de standaard versie te gaan. Nu heb ik begrepen dat er wat verschil zit in de kleur van het spel. Ene uitgave wat flets, andere juist met felle kleuren.
Daarnaast zijn er verschillende versies waarbij de tekst op het bord voor de gebouwen Duits is. Tekst zoals "Schule" bijvoorbeeld.
Mijn vraag is, welke editie heeft alleen Engelse tekst en de mooiste kleuren?
Orleáns taal
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Edwin84
- Elfenkoning
-
kersje86
- Party Animal
Re: Orleáns taal
Ik heb gewoon de DLP duits/engelse versie. De spelersbord zijn dubbelzijdig, maar de gebouwen en " tijd tegels" zijn inderdaad alleen maar duits.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Vindt je het niet storend dat de taal gemengd is?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het zijn alleen maar namen, mijn ervaring is dat je die helemaal niet leest tijdens het spelen.
Alle functionele zaken zijn via tekeningen duidelijk gemaakt, het spel is dus volledig taalonafhankelijk.
Alle functionele zaken zijn via tekeningen duidelijk gemaakt, het spel is dus volledig taalonafhankelijk.
-
kersje86
- Party Animal
Eens! Tekst zelf doe je niks mee, ook al stond er engels op de gebouwen kaarten zou ik nu(nog niet vaak gespeeld) toch even in de regels moeten kijken wat het precies doet.Mac-S schreef:Het zijn alleen maar namen, mijn ervaring is dat je die helemaal niet leest tijdens het spelen.
-
missiloon
- Munchkin
Ook mij valt de tekst nooit op, dat gebruik je ook helemaal niet tijdens het spel. Qua de fletse of fellere kleuren heb ik nog nooit de andere versie gezien en zou ik dus niet eens weten welke van de 2 ik zou hebben.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Als de tekst toch altijd met Duits is zal ik me erbij neerleggen. Zelf heb ik altijd liever Engelse of Nederlandse benamingen.
-
NoenkelYani
- Sojaboon
binnekort komt Orleans uit via White Goblin Games... deze zal vermoedelijk volledig in het nederlands zijn