Welke pandemie?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Welke pandemie?
Voor onder de kerstboom willen we het spel Pandemie hebben. Maar er is nu ook Pandemic Legacy.
Welke van de twee is het beste/leukste en waarom.
Ik ben benieuwd.
Welke van de twee is het beste/leukste en waarom.
Ik ben benieuwd.
Labels:
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Welke pandemie?
Legacy. Maar dan vernietig je gedurende het spel, het spel. Wil je dat? Doen.
Anders regulier pandemic.
Anders regulier pandemic.
Laatste 10 gespeeld:

-
stefaan
- Caballero
- Contacteer:
Je kan ook legacy kopen en er eerst zo lang je maar wil gewoon het basisspel op spelen...
... totdat je je niet meer kan inhouden om in het legacyverhaal te duiken.
Ook als je de legacy "uitgespeeld" hebt kan je volgens mij nog de gewone versie spelen als je alle stickers wegdenkt, tenzij je wil spelen met mensen die geen spoilers willen om zelf daarna nog legacy te ontdekken.
... totdat je je niet meer kan inhouden om in het legacyverhaal te duiken.
Ook als je de legacy "uitgespeeld" hebt kan je volgens mij nog de gewone versie spelen als je alle stickers wegdenkt, tenzij je wil spelen met mensen die geen spoilers willen om zelf daarna nog legacy te ontdekken.
- missiloon
- Munchkin
Ik spreek nog niet uit eigen ervaring maar wat je overal hoort is dat als je het legacy gedeelte uit hebt je het spel ook niet meer kunt spelen. Dus dat het na die 12 ingame maanden echt opgebruikt is.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Maar die twaalf maanden duren gemiddeld zo'n 18 potjes. Vraag is dus hoe vaak je een spel tussen de 12 en 18 keer speelt. Bij mij persoonlijk zijn er dat niet heel veel. Dus voor mij persoonlijk was Legacy de logische keuze
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
- Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Eigenlijk maakt het niet zo geweldig veel uit, je koopt pandemie en je vindt het goed ... je zal waarschijnlijk later ook Legacy aanschaffen.
Je koopt Legacy en je vindt het goed ... je zal waarschijnlijk later de reguliere versie kopen.
Je koopt een van beide en je vindt het slecht ... pandemie kan je nog verkopen, Legacy niet.
Je koopt Legacy en je vindt het goed ... je zal waarschijnlijk later de reguliere versie kopen.
Je koopt een van beide en je vindt het slecht ... pandemie kan je nog verkopen, Legacy niet.

- MADG0BLIN
- Stamhoofd
Je kan ook legacy spelen, erna alle stickers verwijderen en de gewone versie spelen.
Dat is wat ik gedaan heb, klaar met legacy en nu gebruiken als gewone versie.

-
Sheila75
- Grote Dienaar
Dus dan heb je eigenlijk twee spellen voor de prijs van één. Als dit zo is, dan is dat natuurlijk helemaal top. (Zijn de stickers dan makkelijk te verwijderen?)MADG0BLIN schreef:Je kan ook legacy spelen, erna alle stickers verwijderen en de gewone versie spelen.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Kun je alle reguliere uitbreidingen dan ook gebruiken bij Legacy? Ik heb in elk geval het normale spel met alle uitbreidingen. Toen was Legacy overigens nog niet uit, maar ook nu ben ik niet van plan deze als nog te kopen. Speel Pandemie al niet vreselijk vaak en doe dan liever de uitbreidingen dan een nieuwe versie kopen,. Van de uitbreidingen heb ik bovendien alleen On The Brink nog maar gespeeld.
- ouwezeeman
- Garnaal
- Contacteer:
Er zijn toch meerdere verschillen tussen de gewone pandemie en de legacy versie dan diegene die reeds vermeld zijn.
- Bij de originele pandemie (behalve eerste uitgaves) heb je keuze uit 7 karakters, bij legacy uit 5. (Tenzij er tijdens legacy misschien meer karakters tevoorschijn komen naarmate het spel vordert, maar ik wil geen spoilers dus mondje dicht
)
- Verder heb je in de legacy versie keuze uit 8 eventkaarten. (tov 5 in de basis) Je gebruikt normaal gezien 5 events in een spelletje.
- Je hebt in legacy 5 epidemiekaarten (OV heeft er 6, waarmee je de moeilijkheid van het spel kan bepalen: 4 als startersniveau, 5 als standaard, 6 als heroïsch niveau)
- Je hebt meer verbindingen tssn de steden op het legacybord. Wat volgens Rahdo makkelijker is dan de OV.
- ?
Het lijkt me geen probleem om de uitbreidingssets van Pandemie te gebruiken met de Legacyversie (zonder het als legacy te spelen natuurlijk!) De stads-/ en infectiekaarten zijn namelijk exact hetzelfde gebleven (qua grootte, vormgeving, ... )
- Bij de originele pandemie (behalve eerste uitgaves) heb je keuze uit 7 karakters, bij legacy uit 5. (Tenzij er tijdens legacy misschien meer karakters tevoorschijn komen naarmate het spel vordert, maar ik wil geen spoilers dus mondje dicht
- Verder heb je in de legacy versie keuze uit 8 eventkaarten. (tov 5 in de basis) Je gebruikt normaal gezien 5 events in een spelletje.
- Je hebt in legacy 5 epidemiekaarten (OV heeft er 6, waarmee je de moeilijkheid van het spel kan bepalen: 4 als startersniveau, 5 als standaard, 6 als heroïsch niveau)
- Je hebt meer verbindingen tssn de steden op het legacybord. Wat volgens Rahdo makkelijker is dan de OV.
- ?
Het lijkt me geen probleem om de uitbreidingssets van Pandemie te gebruiken met de Legacyversie (zonder het als legacy te spelen natuurlijk!) De stads-/ en infectiekaarten zijn namelijk exact hetzelfde gebleven (qua grootte, vormgeving, ... )
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Ik ga voor legacy vooral door de overweldigende recensies en omdat het na afloop als originele pandemie te spelen is.
-
mezzamorphis
- Party Animal
Ik heb op dit moment de qwg versie van Pandemie met de qwg Virusalarm.
Als ik Pandemie Legacy na het voltooien als gewone versie verder kan spelen is het dan ook mogelijk om de nieuwe 2e uitbreiding Extreen gevaar met dit bord te spelen?
Ik zou dan kunnen proberen om de huidige te verkopen. 2 versies in huis lijkt mij teveel van het goede.
Als ik Pandemie Legacy na het voltooien als gewone versie verder kan spelen is het dan ook mogelijk om de nieuwe 2e uitbreiding Extreen gevaar met dit bord te spelen?
Ik zou dan kunnen proberen om de huidige te verkopen. 2 versies in huis lijkt mij teveel van het goede.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Gisteren het eerste potje Pandemic Legacy gedaan. Nipt verloren, maar al wel een hele leuke ervaring. Het eerste kaartje is doorgescheurd, de eerste stickers zijn geplakt en het is allemaal goed bevallen.
We hebben met tweeën gespeeld en dan elk met 2 personages.
Het schijnt alleen nog maar beter te worden! We zullen dus heel snel een tweede potje spelen!
We hebben met tweeën gespeeld en dan elk met 2 personages.
Het schijnt alleen nog maar beter te worden! We zullen dus heel snel een tweede potje spelen!
- ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
- Contacteer:
Ik kan je ook warm aanbevelen, Pandemic: The Cure ...
Sneller klaar gelegd dan Pandemic
Bij ons komt deze sneller op tafel dan de reguliere Pandemie.
Sneller klaar gelegd dan Pandemic
Bij ons komt deze sneller op tafel dan de reguliere Pandemie.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Dit vind ik eigenlijk wel een goede redeneringIlse23 schreef:Eigenlijk maakt het niet zo geweldig veel uit, je koopt pandemie en je vindt het goed ... je zal waarschijnlijk later ook Legacy aanschaffen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!