Brieven uit Whitechapel vs Mr. Jack

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Sheila75
Grote Dienaar

Bericht door Sheila75 »

Vroeger hebben we veel Scotland yard gespeeld maar we zoeken nu een vergelijkbaar spel met meer uitdaging. Ik heb eens een beetje rondgenuffeld en kwam uit bij deze twee. Welk van de twee spellen is leuker, Brieven uit Whitechapel of Mr. Jack?

Labels:
RoyalRumble69
Party Animal

Re: Brieven uit Whitechapel vs Mr. Jack

Bericht door RoyalRumble69 »

Pfff. Het zijn twee compleet verschillende spellen. Lastig om tussen te kiezen. Ik kies toch voor Mr. Jack. Dat komt omdat ik vind dat je als politie bij Brieven uit Whitechapel in de eerste rondes te veel in het duister kunt tasten.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Volslagen verschillend. Dan kun je beter vergelijken ussen Letters from Whitechapell en Fury of Dracula. Die lijken wel wat op elkaar.
Afbeelding
Stoffel
Professor Pimpel

Bericht door Stoffel »

Misschien is "Nuns on the run" dan ook een optie. Hier ga je als moeder overste op zoek naar de ondeugende nonnekes.
schemerzwerver
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door schemerzwerver »

hey,

beide zijn leuke spellen; maar mr jack is voor 2 spelers. misschien zit er daar een verschil?

persoonlijk kies ik voor mr jack
kronickell
Matroos

Bericht door kronickell »

Whitechapel is ook leuk met twee, en je legt het gemakkelijk op tafel bij niet-spelfanaten. Het is een gemakkelijk thema om uit te leggen en de regels zijn niet moeilijk.

Mr Jack heb ik nog niet gespeeld, maar wij hebben Mr Jack Pocket (enkel voor twee spelers) die we steevast meenemen op reis.
Afbeelding
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

Brieven uit Whitechapel lijkt wel het meeste op Scotland Yard qua spelmechanieken. Ik vind zelf Brieven uit Whitechapel leuker dan Mr Jack.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Gezien wat je in je beginpost aangeeft (vergelijkbaar met Scotland Yard en meer uitdaging) past Brieven uit Whitechapel perfect denk ik.

Mr. Jack is ook zeker leuk maar een heel ander spel qua sfeer vind ik en ook maar voor 2 personen.
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Scotland yard is ook één van mijn favoriete spellen. Als je iets gelijkaardigs zoekt ga je volgens mij best voor Whitechapel. Dat spel geeft hetzelfde gevoel. Mr Jack vond ik zelf niet zo leuk.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik vond scotland yard niets, en Jack ook niet.. Maar bij mr. Jack vind ik inmiddels wel erg goed (begonnen met de pocket editie, die is wat makkelijker).

Ik vind inmiddels dus whoitechapel en mr jack beiden goed, wel is whitechapel iets leuker. Maar het grootste verschil tussen beiden is denk ik de speeltijd. Mr Jack speel je zo in een half uurtje (vaak nog veel korter dan dat) en Whitechapel duurt toch wel zo'n 1,5 a 2 uur.
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal

Bericht door ouwezeeman »

Whitechapel cind ik spannender dan Mr Jack. Het thema is ook heel aanwezig in het spel. Mr Jack isthematisch ook sterk maar toch iets minder toc Whitechapel. Het voelt dan ook iets abstracter aan.

Whitechapel is ook prima te spelen met 2spelers. Mijn vrouw vind het wel niet zo leuk dat ik heel analytisch te werk ga (alhoewel dit toch een must is om hem goed te spelen).

Misschien moet je ook Fury of Dracula eens bekijken. Nog niet gespeeld maar wel in hetzelfde straatje als whitechapel en Scotland Yard.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Volgorde van diepte.

Mr. jack. 30 minuten werk, snel te doorgronden, leuk tussendoortje, 2 personen

Letters ; 120-150 min werk. Keileuk met een groep, je hoort dan iedereen kletsen als jack. geweldig.

Fury ; 150+ min. Nog meer diepgang dan letters. komt vechten bij, lastiger om te spelen. Erg thematisch. Max 5 man.

Heb ze alle 3 en geen voorkeur. hangt van sittuatie af
Afbeelding
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

Persoonlijk vind ik Fury juist weer niets aan, met name door de manier waarop je het vechten afhandelt; Het is een nogal omslachtige, langdurige manier en voegt zo niets toe aan het spel, zorgt alleen maar dat het trager wordt. Jammer, want het zou wel logisch zijn een soort van combat in het spel te hebben, maar niet op deze manier.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

In dezelfde categorie zijn er ook nog Mystery Express en Mystery of the Abbey, beiden van Days of Wonders. Maar meer dan een opsomming van de titels kan ik daar niet over zeggen.

Mr Jack valt bij velen in de smaak, maar is hier bij ons thuis geen succes. Nuns on the run vond ik wel een leuke variant.
Afbeelding
Ma1ze
Rooster Booster

Bericht door Ma1ze »

Wij hebben Mr. Jack in New York en Brieven uit Whitechapel. Allebei memorabele en spannende momenten mee gehad.

Mr. Jack - luchtiger, korter, je kan in één avond beide zijden spelen, voor 2.
Whitechapel - meer sfeer, thematisch sterker (duisterder), echt race-gevoel, wat meer uitgesponnen, voor meerdere spelers.

Beiden :thumbup: voor ons.