Ticket to Ride: Rails & Sails

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

AlliantieAJ
Burgemeester

Ticket to Ride: Rails & Sails

Bericht door AlliantieAJ »

https://boardgamegeek.com/blogpost/5531 ... ails-sails

Dat ziet er super uit!

Ik had al langer verwacht dat er een wereld kaart zou komen. Ook de andere kant is heel leuk gekozen!

Zal wel behoorlijk duur uitvallen zo te zien ... maar dat wordt toch een 'must have'.

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ticket to Ride: Rails & Sails

Bericht door maxitaxi777 »

AlliantieAJ schreef:https://boardgamegeek.com/blogpost/5531 ... ails-sails

Dat ziet er super uit!

Ik had al langer verwacht dat er een wereld kaart zou komen. Ook de andere kant is heel leuk gekozen!

Zal wel behoorlijk duur uitvallen zo te zien ... maar dat wordt toch een 'must have'.
Ik ben ook enthousiast! Vind het alleen jammer dat er voor TTR zoveel uitbreidingen als "basisspel" worden uitgegeven. Nu praten we in dit geval wel over veel extra/andere materialen, maar Europa, Duitsland en Nordic Countries hadden prima in een map pack kunnen zitten (ipv als nieuw basisspel met treintjes en treinkaarten). Dat drijft helaas de prijs zo op...

Voor deze las ik over een adviesprijs van 70 euro, dus vergelijkbaar met de Jubileumeditie toen deze net uit was. Of de materialen en doos ook allemaal die maat zijn, weet ik niet, ik vermoed eigenlijk dat het gewoon in de standaard 30x30 doos komt en dat de prijsstelling zo hoog is wegens 250 plastic schepen en extra decks tov een normaal TTR basisspel.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

maxitaxi777 schreef:Voor deze las ik over een adviesprijs van 70 euro, dus vergelijkbaar met de Jubileumeditie toen deze net uit was. Of de materialen en doos ook allemaal die maat zijn, weet ik niet, ik vermoed eigenlijk dat het gewoon in de standaard 30x30 doos komt en dat de prijsstelling zo hoog is wegens 250 plastic schepen en extra decks tov een normaal TTR basisspel.
Ik heb begrepen dat het bord een stuk groter is. Dit zal ook een paar centen kosten.
AlliantieAJ
Burgemeester

Het zou zeker leuker zijn als er meer in kleinere uitbreidingen wordt uitgegeven. Ik heb al een hele boel treintjes thuis liggen ...
Days of wonder zal wel heel goed weten wanneer beter voor een zelfstandige versie gaan? Ik weet het niet :)
Met een adviesprijs van 70 euro kunnen we wel hopen dat de scherp geprijsde webshops dit op termijn voor rond de 55 euro gaan aanbieden?
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
En hoewel ik lang erg van TTR heb genoten, speel ik het tegenwoordig eerlijk gezegd vooral als familie spel of met niet-gamers.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Traquan schreef:Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
En hoewel ik lang erg van TTR heb genoten, speel ik het tegenwoordig eerlijk gezegd vooral als familie spel of met niet-gamers.
+1
Met deze nieuwste telg is TTR definitief cash cow geworden, vergelijkbaar met Catan en Carcassonne. Voor deze prijs laat ik hem zeker liggen.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Ziet er leuk uit, maar ik speel de laatste tijd ook niet zoveel TtR meer. En aangezien ik gelukkig ook niet lijdt aan completeritis, laat ik deze dus aan me voorbijgaan.
yvof
Professor Pimpel

Bericht door yvof »

Ziet er wel leuk uit maar voor €70 laat ik hem links liggen.
vdW
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: High Times

Bericht door vdW »

TTR is erg populair in onze spellengroep en dit ziet er uit als een erg leuke variant. €70 is echter wel flink aan de prijs..
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

mazinho schreef:
Traquan schreef:Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
+1
Met deze nieuwste telg is TTR definitief cash cow geworden, vergelijkbaar met Catan en Carcassonne. Voor deze prijs laat ik hem zeker liggen.
Er komt veel van uit, dus je zou het een cash cow kunnen noemen. Negatief vind ik dit allerminst; elke uitbreiding of nieuwe uitgave zit weer goed in elkaar en biedt variatie. Bovendien is TTR hier tot nu toe het enige spel dat ik in al mijn 'speelgroepen' (3 vriendengroepen, gezin, kennissen en familie) succesvol op tafel krijg. Dat is dan ook de reden dat ik dit spel al behoorlijk veel gedaan heb en daardoor des te meer snak naar afwisseling :P. Ik zeg dan ook: laat maar komen die uitbreidingen/varianten :D.

Edit: taalfoutje :P.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op do 23 jun 2016, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Vraagje aan de moderatoren: waarom hebben jullie mijn nieuwsbericht over dit spel niet geplaatst?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Dit draadje was 'eerder'; dubbele post. Alhoewel... Ik PB even, voordat we te ver off topic gaan.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal

Bericht door Spellenwijs.nl »

Wauw! Vind de artwork alweer gaaf (maar dat zijn we wel gewend van Days of Wonder) en weet zeker dat mijn vriendengroep dit geweldig gaat vinden.

Maar eens met anderen: 70 euro is wel erg veel voor een standalone, waarvan er al diverse zijn...

Anyway, thanks voor de heads up!
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Afbeelding
AlliantieAJ
Burgemeester

https://www.youtube.com/watch?v=1ctnEVl0ioU

Ziet er echt tof uit maar blijkbaar toch ook niet helemaal super qua gameplay ...