Beste bordspelmania'rs.
Deze avond komt er bij ons voor het eerst Sky op tafel. De algemene regels zijn duidelijk, maar ik heb een vraagje over een bepaalde scoretegel, nl '1 OP voor elk dier (schaap of rund) dat horizontaal of verticaal aan een tegel met een boerderij grenst. Daarnaast 1 OP voor elk dier op een tegel met een boerderij'. Op de afbeelding van de tegel staat er een schaap op een tegel die diagonaal grenst met een boerderij, terwijl er geen dieren horizontaal aan de boerderij grenzen. Als ik er de Engelse versie bijpak lees ik '1 VP for each sheep and each cattle that is orthogonally or diagonally adjacent to a farm in the clan territory..'
Nu is het me even onduidelijk of je nu punten krijgt voor tegels met vee dat horizontaal, diagonaal en verticaal aan de boerderij grenst, of?
Alvast bedankt,
Groeten,
Green
Skye
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
rober
- Standaard moderator
Re: Skye
Hoi Green Man,
Je krijgt 1 punt voor elk schaap en rund dat op een tegel met een boerderij staat of op een van de 8 tegels om de boerderij (Zoals de kloosters van Carcassonne als het ware). Dus horizontaal, verticaal en diagonaal aangrenzend aan de boerderij.
Je moet wel tellen van uit de beesten en niet vanuit de boerderijen.
Dus elk beest telt maar 1x, ook al zou hij wellicht bij twee boerderijen kunnen horen.
Je krijgt 1 punt voor elk schaap en rund dat op een tegel met een boerderij staat of op een van de 8 tegels om de boerderij (Zoals de kloosters van Carcassonne als het ware). Dus horizontaal, verticaal en diagonaal aangrenzend aan de boerderij.
Je moet wel tellen van uit de beesten en niet vanuit de boerderijen.
Dus elk beest telt maar 1x, ook al zou hij wellicht bij twee boerderijen kunnen horen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
winny
- Locomotief
Vanavond komt skye waarschijnlijk hier ook op tafel, er zullen dus ook wel wat vragen komen.
Ik zit nu al met de vraag tegel kopen.
Iedere speler mag 1tegel kopen bij een andere speler... kan het zijn datje er dan meerdere mag kopen? BV bij verschillende spelers?
Iedere speler mag 1tegel kopen bij een andere speler... kan het zijn datje er dan meerdere mag kopen? BV bij verschillende spelers?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Nee, iedere speler mag per ronde maar één tegel kopen.winny schreef: Vanavond komt skye waarschijnlijk hier ook op tafel, er zullen dus ook wel wat vragen komen.
Het kan dus wel gebeuren dat er twee tegels van jou VERKOCHT worden, als twee tegenstanders allebei een tegel van jou uitkiezen.